Divendres, 11 de maig de 2012 | 15:17
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
11/05/2012 14:31
Fira.- El sector nupcial aferma Catalunya com a motor d'exportació amb unes vendes de 148 milions
El conseller Mena afirma que el sector està superant la crisi "amb nota" BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS) El sector nupcial està consolidant Catalunya com a motor d'exportació, ja que les vendes a l'exterior van arribar als 148,2 milions el 2011, fet que suposa un increment del 7,2% respecte a l'any anterior. Així ho ha explicat en declaracions als mitjans el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Francesc Xavier Mena, en la inauguració aquest divendres del Saló NoviaEspaña, que se celebra en el marc de la Barcelona Bridal Week 2012 fins aquest diumenge al recinte Gran Via de Fira de Barcelona. També han assistit a la inauguració el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el director general de Comerç de la Generalitat, Josep Maria Recasens; i el director de Bridal Week Barcelona, Álex Flaqué. "El sector nupcial està superant aquesta difícil situació econòmica amb nota", ha destacat Mena, qui ha insistit que està col·laborant a una millor sortida de la crisi a causa del volum de negoci que registra. En aquest sentit, ha assegurat que aquest sector és una de les apostes dels plans industrials de la Conselleria que dirigeix per a aquesta legislatura. Ha recalcat que aquest saló és molt important per a Barcelona, no només per la despesa que fan els visitants internacionals, sinó també perquè contribueix a la projecció internacional de la capital catalana com a ciutat de negocis i focus d'atracció d'inversions. En el conjunt de l'Estat, Catalunya representa més del 43% del total d'exportacions en moda nupcial, i els vestits de núvia i de cerimònia són el principal producte d'exportació a Catalunya, ja que suposen el 74% de les vendes catalanes del sector a l'exterior. MERCATS DE DESTÍ Els principals mercats de destí són europeus --Itàlia (16,5%,), Alemanya (11,2%), Regne Unit (9,8%), França (8,9%) i Portugal (7,1%)--, tot i que van guanyant pes països com Mèxic, Rússia i Emirats Àrabs. Flaqué ha sostingut que els plans per a aquest any passen per créixer a Llatinoamèrica, tot i que ha advertit que cal que aquests països tinguin "un mínim" de PIB perquè els productes siguin competitius amb preus espanyols, i alhora ha indicat que s'estan buscant operadors a la Xina. El certamen té 240 marques expositores de les quals un 50% són del mercat espanyol i la meitat restant són marques internacionals, i Flaqué ha destacat la bona salut del sector, doncs ha insistit que "ha presentat pocs ERO" des del començament de la crisi.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1