L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha dit avui que la 57a edició de Temps de Flors ha estat ‘una mostra exitosa a tots els nivells’ i ha afegit que ‘han estat nou dies en què la ciutat ha estat plena de gent, plena d’optimisme i de bones sensacions’. Puigdemont ha assegurat que la mostra ‘és capaç de generar nous públics’ i que ‘hi ha molt camp per córrer, especialment entre setmana i que al llarg dels nou dies no hem arribat en absolut al sostre’. ‘Tot fa pensar que aquest any ha estat un any rodó i vull agrair l’esforç de tota la ciutat a l’entorn d’aquesta mostra per fer que hagi estat un èxit’, ha dit.

Segons Puigdemont, aquest èxit respon a una bona preparació fonamentalment en dues línies. D’una banda els continguts, és adir, més espais expositius, més aparadors concursant, més activitats culturals, més atractius pels visitants, més implicació del sector del comerç i del turisme. Considera que el treball previ a nivell de continguts és clau en un balanç d’èxit. D’altra banda, la promoció, sensiblement diferent a la d’edicions anteriors, amb campanyes per arribar a nous públics a Barcelona i al sud de França. A l’èxit en la promoció també hi ha contribuït, a parer de l’alcalde, al fet que el programa de l’exposició era al carrer deu dies abans i això ha permès fer una feina d’informació molt significativa abans que comencés la mostra. L’alcalde ha relacionat directament aquesta promoció prèvia i l’emergència i consolidació de nous públics en mercats interessants per la ciutat.

Carles Puigdemont ha volgut remarcar l’èxit de la primera edició del ‘shopping night’ i les activitats paral·leles amb una molt notable presència de gent i ha volgut fer ‘un reconeixement explícit al sector del comerç de la ciutat de Girona per què va estar a l’alçada de les circumstàncies i va fer una aportació excepcional que hem de mirar d’anar repetint’.

Tot i que ha dit que més endavant es donaran a conèixer les xifres de l’impacte econòmic gràcies a un estudi de la Universitat de Girona ha explicat que s’ha incrementat un 8% el nombre de visites guiades i gairebé un 11% el nombre de persones ateses a l’Oficina de Turisme. Agafant el lloc més visitat de la mostra, els banys àrabs, la xifra de visitants supera la xifra d’habitants de la ciutat de Girona, 97.535 ( els cens oficial és de 97.251). ‘Aquesta xifra sola ja ens dóna idea de la magnitud de l’impacte socioeconòmic de Temps de Flors, durant nou dies, la població de la ciutat de Girona es dobla’, ha dit Puigdemont, que ha remarcat que prop del 9% dels visitants prové de França, el 8% prové de la resta d’Europa (exclosa França) i un 2,7% de la resta del món. ‘No són xifres gens menyspreables. Estem parlant que aquesta mostra té un nivell d’acceptació fora de les nostres comarques molt remarcable i és aquí on podem trobar un espai en futures edicions per experimentar creixements i millores’, ha assegurat.

L’impacte econòmic de la presentació a Barcelona supera el milió d’euros, només per adonar-nos de la importància que té. Si això ho projectem a tots els dies de la mostra veurem que es tracta d’un esdeveniment en el que la ciutat de Girona hi té una oportunitat des de tots els punts de vista.





Photobucket