Tata, el primer fabricant d'automòbils de l'Índia, ha desenvolupat un automòbil que s'alimenta amb aire comprimit. Tot i que ja havia presentat el seu prototip el 2009, ara afirma que està buscant formes de comercialitzar el producte. L'automòbil AirPod arribarà als 70 quilòmetres per hora.

El prototip del perfecte cotxe per a ciutat ja ha estat dissenyat finalment pels desenvolupadors de la unitat de cotxes ecològics de Tata. Es tracta d'un petit automòbil, semblant al vagó d'un funicular, que té dues àmplies finestres laterals i una frontal que s'uneix a un sostre solar.

A més té les funcionalitats de qualsevol vehicle com fars del darrere i davanters, eixugaparabrises i miralls retrovisors. Sobre les especificacions tècniques interiors la companyia índia no ha avançat més dades.

El més interessant, tot i això, és el seu tanc d'aire comprimit, que es pot recarregar en estacions especialitzades, o mitjançant un motor elèctric, en un sistema d'automoció híbrid.

A més, l'equip d'enginyers preveu l'opció que en frenar l'automòbil recuperi part de l'energia del frenat.

L'AirPod podrà arribar a una velocitat compresa entre 40 i 70 quilòmetres per hora. Aquest rang depèn de la capacitat del tanc o del motor elèctric que utilitzi.

L'automòbil té una autonomia de 220 quilòmetres. El tanc d'aire comprimit té una capacitat de 175 litres i una pressió de 350 bars.

El desenvolupament tècnic del prototip està bastant avançat, però la companyia assegura que el gran repte és trobar una forma de comercialitzar el producte.

La companyia índia deixava clar el seu compromís amb el llançament d'un cotxe d'aire comprimit, mitjançant la subscripció d'un acord amb MDI el 2007.

Aquesta companyia francesa està desenvolupant diversos projectes simultanis d'automòbils amb aire comprimit, els AirCar, de diverses mides i funcionalitats.

Tot i que els automòbils d'aire comprimit són un projecte que ja porta diversos anys esbossat en la indústria de cotxes ecològics, la companyia índia ha avançat diversos passos per davant de les seves competidores.

El 2009 presentava el primer prototip de l'AirPod a la Fira del Motor de Gènova.

Tot i això, després de tres anys d'intens desenvolupament, la companyia índia precisa que es troba en la següent fase de producció de la gamma AirPod i ara busca formes de comercialització del producte.

Tot i que no ha avançat dates concretes, Tata afirma que els anys vinents es veurà una gamma d'AirPod circulant per les ciutats.