Uns 300 camions que circulen per carreteres i autopistes europees estan promocionant la marca Catalunya a través d'imatges turístiques en el marc de la campanya 'Catalunya. M'agrada compartir' impulsada per la Generalitat.

Els propietaris de traileres, camions, autocars i vehicles comercials que han volgut vestir els seus transports amb aquesta publicitat han pogut escollir tant l'idioma com la imatge a lluir, el cost de retolació de la qual ha anat a càrrec de l'Agència Catalana de Turisme, ha informat aquest diumenge la Conselleria d'Empresa i Ocupació en un comunicat.

L'objectiu d'aquesta idea, que porta per títol 'Ambaixadors sobre rodes', és "reforçar els mercats de proximitat català, espanyol i europeu" d'una forma original i creativa per a rendibilitzar al màxim la inversió amb el menor cost possible.

La campanya, que es va presentar el 7 de juny i que funcionarà fins al setembre, s'ha vehiculat a través de les xarxes socials i de la pàgina web 'magradacompartir.catalunya.com', on apareixen les empreses i autònoms que han participat de manera voluntària en el projecte, que va començar amb 29 camions.

Per reforçar la publicitat a nivell europeu, la Generalitat va fet una promoció especial a través del canal de televisió Eurosport durant la celebració dels Jocs Olímpics de Londres 2012.