Dimarts, 18 de setembre de 2012 | 10:29
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
17/09/2012 18:53
TEATRE VICTÒRIA
María Pagés balla a Barcelona 'Utopia' com homenatge a l'humanisme d'Oscar Niemeyer
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS) La bailaora i coreògrafa sevillana María Pagés estrena aquest dimecres a Barcelona 'Utopia', una declaració de principis en forma de ball flamenc que neix de l'admiració de l'artista cap a l'arquitecte brasiler Oscar Niemeyer, un "guru" de 103 anys. L'últim muntatge de Pagés es veurà al teatre Victòria fins a final de mes, i és un missatge optimista en "temps inquietants", com ha explicat aquest dilluns l'artista, satisfeta d'haver donat un sentit a una espectacle que parla dels anhels de l'ésser humà a la recerca d'un futur millor. Tot i que la bailaora ja tenia la idea de la utopia al cap, l'"espurna" que va provocar l'incendi ha estat la trobada casual amb una exposició sobre l'obra de Niemeyer, un personatge que des d'aleshores li va fascinar, no només pels seus innovadors edificis, sinó també --i sobretot-- pel seu humanisme, el seu compromís amb la societat i l'ètica. "Als dos mesos estava parlant amb ell al seu despatx de Copacabana, nerviosa d'emoció", ha confessat Pagés, que es va inspirar en les seves paraules i en el seu llegat per dissenyar un espectacle que visualment recorda molt a l'arquitectura del geni brasiler. Els vestits dels set ballarins que acompanyen a Pagés són grisos com els fonaments que fan de base en qualsevol construcció, i la sòbria escenografia està coronada per tres cordes mòbils que poden convertir-se en onades del mar, en una prolongació del moviment del braç o en una de les mítiques cúpules de Niemeyer, apunta Pagés. Com en molts dels seus espectacles, la poesia punteja totes les coreografies, i en aquesta ocasió les vuit parts s'acompanyen de versos de Baudelaire --el seu lluminós poema 'Elevació' trenca amb la imatge fosca i turmentada que es té d'ell, avisa Pagés--, Mario Benedetti, Antonio Machado, Pablo Neruda i Larbi El harti, i també hi ha paraules del 'Quixot' de Cervantes, el somiador per excel·lència. La música, original i en directe, està composada i interpretada pel guitarrista Rubén Lebaniegos i el cantautor Fred Martins, que canta en portuguès una samba que va escriure el mateix Niemeyer en una de les seves visites a l'hospital, quan tenia 99 anys. Pagés, que acaba de rebre el Premi del Públic del Festival de Jerez, diu haver arribat a un punt en el que del que més gaudeix és del procés creatiu, i ja està preparant un muntatge dedicat a les dones, tot i que remarca que vol donar-se temps. Acaba de tornar d'actuar a Sydney, a l'octubre estarà a Nova York, farà temporada a Madrid, i en 2013 visitarà el Canadà, Moscou, i tindrà temps per preparar "coses" al costat de la central japonesa de Fukushima com un forma d'agrair al públic japonès la seva fidelitat.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1