Dijous, 11 de octubre de 2012 | 10:26
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
10/10/2012 19:50
L'oposició censura la pujada del Bicing i l'atribueix a la gratuïtat de l'Àrea Verda
Segons el PP, els nous preus només rebaixaran en un 4% el dèficit del servei de bicis BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS) Els grups de l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona han mostrat aquest dimecres el seu rebuig al canvi tarifari del sistema públic de bicicletes, el Bicing, que s'encarirà al 2013 en un 116,13% el preu del seu abonament anual il·limitat, i ho han atribuït a la decisió de fer gratuïta l'Àrea Verda d'aparcament, que ajuda a finançar el Bicing. En declaracions als mitjans, el regidor del PSC David Escudé ha qualificat d'inadmissible la pujada, que significa una "estocada que pot deixar el servei ferit de mort", i ha considerat que és una conseqüència de la gratuïtat de l'Àrea Verda pels barcelonins que no tinguin multes de trànsit, segons la seva opinió es tracta d'una mesura populista de l'alcalde, Xavier Trias (CiU). Degut a què la pujada afecta el 50% d'usuaris que realitzen més de 50 viatges anuals, l'edil ha considerat que "no es pot castigar la gent que fa servir el transport públic pel simple fet d'utilitzar-lo", i ha censurat que el servei s'encareixi en un 166% en només dos anys. El líder del PP, Alberto Fernández, ha carregat contra el Govern municipal per proposar increments tarifaris "des de l'ombra" i "per la porta del darrere" a través d'empreses públiques i instituts municipals, i ha advertit que al Bicing i a la grua municipal --apujarà un 5%-- els poden precedir noves taxes tributàries. Ha considerat que les noves modalitats d'abonament pel profit del Bicing són "excuses" per poder aplicar l'increment, mentre que el regidor del PP Javier Mulleras ha afirmat que les noves tarifes aportaran 0,6 milions d'euros més i només contribuiran a rebaixar en un 4% el dèficit del Bicing, que aquest any és de 12,4 milions d'euros, mentre que, segons ha assegurat, integrar publicitat aportarà 0,9 milions. El president d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, ha sostingut que es confirma que CiU "no creu en el servei públic del Bicing", el que va en la línia del discurs de banalitzar, penalitzar i castigar el servei que, segons la seva opinió, ha mantingut des de la seva implantació la federació nacionalista. "Els hi agradaria que fos prescindible i ho estan degradant pas a pas", ha argumentat, i ha considerat que el Govern municipal persegueix incentivar la mobilitat privada en rebaixar els impostos a vehicles i fer gratuïta l'Àrea Verda, encarint el Bicing. UpB HO VEU UN "DESPROPÒSIT" També ha vinculat la gratuïtat de l'Àrea Verda amb les noves tarifes del servei de bicicletes el líder d'UpB, Jordi Portabella (ERC), que va fomentar que Barcelona tingués el Bicing, i ha valorat com "despropòsit" una mesura que, per a ell, penalitza la mobilitat sostenible. Ha atribuït el dèficit del Bicing a la mala gestió del servei, i ha proposat integrar-lo a les targetes de transport públic intermodals, que ja inclou el Metro, autobusos i tramvia, Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). En paral·lel, la Federació de Barcelona de la Joventut Socialista de Catalunya (JSC BCN) ha rebutjat en un comunicat les noves tarifes, i ha anunciat que impulsarà una campanya amb el nom '#SalvemElBicing' per explicar en què consisteix la "privatització del servei".
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1