05/11/2012
10:03
La confiança del consumidor augmenta 1,6 punts a l'octubre per la millor percepció actual i de futur
MADRID, 5 (EUROPA PRESS)
La confiança del consumidor va pujar 1,6 punts el mes d'octubre passat en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 44,8 punts, segons l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) publicat aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).
Aquest avanç de l'indicador, tercer consecutiu després de la pujada d'agost i setembre, és conseqüència tant de la millor valoració que fan els consumidors de la situació actual, com de la millora de les expectatives per als pròxims sis mesos, amb alces, respectivament, d'1,8 i 1,5 punts en els seus indicadors.
Tot i això, en comparació amb la dada del mateix mes de l'any passat, els valors actuals són notablement inferiors, amb descensos de 7,3 punts a l'indicador de situació actual i de 31,2 punts al d'expectatives.
L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, considerant-se que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.