Dijous, 8 de novembre de 2012 | 10:26
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
07/11/2012 19:34
L'Audiència de Barcelona condemna Ryanair a indemnitzar amb 40.000 euros a Atrápalo
MADRID, 7 (EUROPA PRESS) L'Audiència Provincial de Barcelona ha condemnat Ryanair a indemnitzar amb 40.000 euros a Atrápalo per "competència deslleial", després de rebutjar el recurs interposat per la companyia de baix cost que presideix Michael O'Leary, una decisió que ratifica la sentència anterior. En la sentència, dictada el passat 10 d'octubre i a la qual ha tingut accés Europa Press, s'indica que Ryanair va incórrer en un acte de competència deslleial en qualificar d'il·lícita l'activitat d'Atrápalo, a la qual es va referir com a "paràsits del sector", i els va acusar de cobrar de més pels bitllets venuts de l'aerolínia. Alhora, obliga Ryanair que cessi en les calúmnies per ser il·legals i l'obliga a publicar la sentència a la premsa, en resposta a la publicitat utilitzada per l'aerolínia en contra de les agències de viatges en línia. El director general d'Atrápalo, Manuel Roca, ha considerat un encert que la justícia es pronunciï a favor de "la transparència i del dret dels consumidors a accedir a tota oferta de vols, aconseguint així un preu més econòmic". Aquesta decisió ratifica així la sentència del Jutjat Mercantil número 4 de Barcelona, del 2 de setembre del 2010, en què s'establia que l'aerolínia irlandesa va incórrer en actes de competència deslleial el 2008, quan va amenaçar amb cancel·lar els bitllets dels passatgers que els haguessin adquirit per mediació de l'agència de viatges en línia. L'Audiència considera a més que la campanya llançada per Ryanair durant la temporada d'estiu del 2010 va denigrar il·lícitament la imatge de l'agència en línia amb publicitat "il·lícita", el que constitueix un acte de competència deslleial. En l'esmentada campanya, Ryanair va amenaçar amb cancel·lar sense reemborsament aquells bitllets que s'adquirissin a través d'Atrápalo o d'altres agències de viatges en línia, a les quals va arribar a qualificar de "bastards que fan mal als clients". Contra la sentència de l'Audiència Provincial de Barcelona, que condemna Ryanair al pagament dels costos del recurs, es pot interposar un recurs extraordinari en el termini de 20 dies a partir de la notificiació de les parts.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1