Quico Sallés | Actualitzat el 27/11/2012 a les 08:25h

SI es resigna i convoca un congrés extraordinari

Els solidaris entomen la derrota electoral amb la voluntat de continuar com a formació política en actiu. Alfons López Tena nega que hagi dimitit

Nit electoral trista a Solidaritat. Foto: ACN

Vespre de resignació. Així es podria definir la reunió celebrada aquest dilluns a Barcelona pel comitè central de Solidaritat Catalana per la Independència. De moment, els solidaris es donen un temps de marge per pair els resultats i poder fer els canvis que s'albiren en la direcció del partit.

Amb aquest objectiu la formació independentista celebrarà un congrés extraordinari el 26 de gener per mirar de sobreviure a la patacada electoral patida diumenge. “Tot i la bufetada a les urnes tenim 2.500 militants”, recordava a Nació Digital un destacat membre de l'estat major solidari.

De moment, la direcció del partit té algunes dimissions sobre la taula i ja s'han apuntat candidatures per substituir Uriel Bertran com a secretari general. El fins ara líder de la formació i candidat a la presidència de la Generalitat, Alfons López Tena, ha negat a Nació Digital que hagi dimitit de les seves funcions al comandament de SI. Ara bé, la conversió de Solidaritat en extraparlamentària pot obrir la porta a la seva extinció, una possibilitat que la moral de la tropa solidària, de moment, no contempla.

Navega per les etiquetes

Alfons López TenaSI25NSolidaritat

COMENTARIS

+3
-0
Plegar
Anònim, 29/11/2012 a les 10:55
El quien ha de fer SI es plegar; disoldre's. Ha quedat molt clar que els catalans volem arribar a la, independencia. Pero amb gent seriosa. Independencia ja.
+3
-2
Independentistes catalans?
Pep de Sants, 28/11/2012 a les 23:40
Alguns dels que escriviu gasteu molta mala bava. Certament us podeu estalviar alguns comentaris i també els insults.
Quina mena d'independentistes sou que us en alegreu de les penes dels vostres compatriotes.
Feu-me cas, no insistiu i treballeu per la independència del nostre país, que molta gent i falta ens fa.
No us emprenyeu ni us menyspreeu, treballem junts i de cara a als nostres objectius nacionals.
No fem riure.
Salut i Independència.
+9
-6
Que continuin
Anònim, 28/11/2012 a les 20:02
Cal que segueixin fent feina, no fos cas que CiU i ERC s'adormin amb la convocatòria de referèndum, ara que ja no hi ha ningú que els faci nosa al Parlament...
+14
-11
Opinió
Anònim, 28/11/2012 a les 14:44
Quant d'odi i insult transpuen alguns comentaris, 46.000 electors els han votat després d'una campanya en la que ho tenien absolutament tot, tot en contra. Ara que els adherits i simpatitzants decideixin el futur de la formació. Per la meva part dir que he vist honestedat, transparència, treball, regeneració democràtica i dignitat.Tardaré en tornar a veure, si és que les torno a veure, les rodes de premsa del canal parlamment, perquè no ressitirien cap comparació amb les que fèia el diputat López Tena.
+14
-16
López Tena egocèntric i barroer.
Esquerra 2ª força!, 28/11/2012 a les 13:39
Quin goig que no aparegui mai més per el Parlament aquest egòlatra d´en Lopez Tena. ERC li ha passat la ma per la cara. Oriol Junqueras Campió Vs. Lopez Tena K.O.
+13
-15
Solidaritat R.I.P.
I ERC puja molt, molt!, 28/11/2012 a les 12:04
S´acabat la festa, Catalunya ha parlat clar, NO freaks, NO poltronaires, NO charlatans al Parlament. I Catalunya ha votat l´independentisme seriós, la bona gent d´Esquerra.
+13
-15
Toquem de peus a terra, SI extinció
Han petat, 28/11/2012 a les 12:01
Siguem realistes, Solidaritat s´esmicularà en un tres i no res. En pocs díes no quedarà ni l´apuntador. Qui pagarà els deutes???
+9
-17
Europa veu que Solidaritat ha fotut pena
Patetisme, 28/11/2012 a les 11:59
Egos plens de rancunia, venedors de fum, polítics de fireta, demagocs, histriònics, vergonya al.liena. Solidaritat, un cau perjudicial per a Catalunya. Foteu el camp i no torneu.
+15
-7
força
Anònim, 28/11/2012 a les 10:53
Endavant Tena, la mentida del vot útil els ha funcionat, molta gent tornarà a nosaltres veient lo inútil que era el vot útil. No defalliu i aguanteu l'estampida que el país us necessita.
+14
-6
amb el poble
Anònim, 28/11/2012 a les 10:50
friks, per molt que brameu contra solidaritat, sabem que en aquest fòrum sóu dos o tres, hi ha el reagrupat, i dos o tres d'esquerra. Se us veu el llautó perquè sempre utilitzeu els mateixos arguments i les mateixes frases. Porteu molt odi a dins i això no és bo per la salut, suposo que per la butxaca si ja que el partit us deu remunerar bé.

Per molt que aquests dos o tres friks continueu empastifant aquest portal tingueu en compte que la gent pot tornar a veur eque els esteu enredant, que CIU/reagrupament/esquerra ens torna a vendre la moto. Llavors SI hi serà una altra vegada per estar al costat del poble i no per escalfar cadira.
+13
-20
S'haurien de dissoldre
Anònim, 28/11/2012 a les 00:48
Amb un 1'28% dels vots penso que s'haurien de plantejar seriosament dissoldre el partit i que cadascú tiri per on se sentí més còmode: CiU, ERC, CUP. Vaja, que haurien de fer el que el seu electorat a fet. Tan sols comentant amb la gent que havia votat SI el 2010 i que ara votaven altres formacions i mirant les enquestes era òbvi que SI no obtindria representació. És cert que han fet molt bona feina durant aquests 2 anys però el fet que CiU hagi tirat cap a l'estat propi, que ERC és un partit més gran i per tant amb més capacitat per captar vot independentista i la concurrència a darrera hora de la CUP ha acabat per disgregar tot el vot aconseguit el 2010.
+14
-18
46 mil vots perduts
Anònim, 28/11/2012 a les 00:29
CiU va perdre 90.000 vots, que van representar 12 escons. Què haguès passat si els 46.000 vots de SI haguessin comptat? Pet CiU, per ERC, per les CUP. Lopez Tena & Uriel Bertran... heu fet el joc a l'unionisme. I el que és pitjor... ho sabíeu!
+2
-8
era altres temps
Anònim, 27/11/2012 a les 23:05
Senyors apoltronats de CyU o EsGuerra
Anònim, 27/11/2012 a les 17:56
No Es Guerra, era qui va " cepillarse" l´Estatut que després el sr. Tena ( mentrés era encara de CDC i del CGPJ) ens va dir que votessim amb campanya a favor inclossa.
+4
-4
PxC & Cyudadanos
Anònim, 27/11/2012 a les 21:40
Han tret més vots perquè senzillament han manipulat les xifres.

Qui no s'ho cregui, que demani a la Comissió Europea, que s'ha adonat que el Gobern hispaniol ha manipulat els comptes de l'Estat.
+2
-11
Missatge de Catalunya als COLONIALISTES......NO US VOLEM!
Anònim, 27/11/2012 a les 21:38
Què, us ho passeu bé comentant bestieses a sou public.
Va, a sopar i a jugar a la Play, que la mama us ha preparat una sopeta abans d'anar a dormir.
+5
-8
PARLA EL CNI
Anònim, 27/11/2012 a les 21:02
No vull pensar que un marrec pagat a sou public es dediqui a escriure putineries contra solidaritat. No.
+33
-16
molt bé
Anònim, 27/11/2012 a les 19:35
Molt bé Tena, i molt bé tota la gent de SI, els meus totals respectes cap a vosaltres. Heu hagut de lluitar contra massa enemics (godó, TVc, la mala llet i guerra subterrània d'esquerra, etc. etc.), és el preu que s'ha de pagar per dir les coses pel seu nom i denunciar els apoltronats i mediòcres.

Continueu sent molt necessàris, ara des de fora el parlament cal que continueu amb la lluita.

Gràcies amics i endavant !!!
+15
-15
Guarà
Tirant, 27/11/2012 a les 19:18
Afeblim el líder de la Transició Nacional, i fem fora el partit independentista ideal.
Realment és l'animal que més ens escau...

Visca Catalunya (Lliure?)
+21
-29
Missatge de Catalunya a Solidaritat......NO US VOLEM!
Puntada al cul de Catalunya a SI, 27/11/2012 a les 18:41
Catalunya ha parlat clar, Catalunya ha sentenciat, Catalunya ha sigut un clam....Solidaritat no us volem, Solidaritat foteu el camp, Solidaritat fora del Parlament, Solidaritat encara no heu desaparegut i ja us hem oblidat.
+20
-25
SI ha caigut tan baix q fins i tot PxC treu més vots que ells!!
Odi i Rencor de SI a Catalunya, 27/11/2012 a les 18:39
Quins pebrots, com s´atreveix aquest senyoret notari a dir que Catalunya ha optat per la seva extinció? Aquest home, que ni és ningú ni representa a ningú a data d´avui a la política catalana, que es renti la boca abans de parlar de Catalunya. Catalunya és molt més que ell i els catalans estan molt per sobre de la seva trista alçada. Hauría de fer un pensament, és vergonyós i demostra el nivell de patetisme d´aquest subjecte i la seva formació titella que fins i tot, un partit censurable com PxC hagi tret més vots que Solidaritat. Els mateixos Solidaris que parlaven en nom de Catalunya i feien veure que representaven el poble català i que semblava que volíen donar la vida per nosaltres. Au! Colla de farsants. Cap a casa i deixeu de tocar els nassos.
+22
-29
Solidaritat freaks botiflers que han perjudicat Catalunya
Fart de Freaks!, 27/11/2012 a les 18:31
Tot aquest freakisme i tantes ganes de tocar cuixa han fet molt de mal a Catalunya. Gràcies Solidaritat, els veritables botiflers!
+21
-31
Bye Bye SI
Pep Torelló, 27/11/2012 a les 18:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-16
Senyors apoltronats de CyU o EsGuerra
Anònim, 27/11/2012 a les 17:56
No es tracta de sumar escons.
Es tracta de declarar l'Estat Independent català al Parlament de Barcelona.

Que ho fareu, ara?
+20
-7
La comunitat exteriora non ha podut votar!
Anònim, 27/11/2012 a les 17:50
200.000 vots fora del Parlament de Barcelona.

Es democràcia? Non, es censura.
+33
-9
grans
Anònim, 27/11/2012 a les 17:28
En Tena és un polític molt valuós i seria una llàstima deixar-lo perdre. Diu les coses tal com sonen i això no agrada a molta gent, denuncia les màfies i les corrupteles dels que manen i les grans corporacions i això no agrada a molta gent.

Hem d'esperar que s'aixequin de la batzegada i restin atents als moviments dels partits majoritaris a qui els seus votants han deixat el vot útil, caldrà veure si compleixen, si no ho fan han de denunciar-ho.
+27
-11
Segur
Anònim, 27/11/2012 a les 17:24
El que és segur és que no acabaran com reagrupament, demanant el vot per CIU a canvi d'una ajudeta amb els deutes del partit.

+27
-6
no os estraya?
Anònim, 27/11/2012 a les 16:57
No os estranya? eleccions anticipades, un boicot els medis extrem contra SI, fins i tot la Rahola el penúltim "EL PENULTIM¨ dia demananan que no es botes a SI.

Que estrany i em tan de boicot encara treuent milers de vots i sensa boicot on serien?

Catalunya no i ha guanyat, Avertis i Grup Godoi si.

Per fi enconseguit treures la mosca collonera del Parlament.

+9
-10
això qui ho paga?
Anònim, 27/11/2012 a les 16:07
El que serà un drama , serà cobrar i el pagar els 200 o 300.000 € de la campanya, recordeu el PI el dia després el
Colom es va trobar tot sól.
+21
-9
Sou importants
Aufrany, 27/11/2012 a les 16:02
Heu de continuar, almenys fins que tinguem estat propi. Segur que hi haurà oportunitats per a fer política de país
+8
-12
Elogi i retret.
Carles Viñals Casado, 27/11/2012 a les 15:57
Tinc un elogi i un retret que fer a López Tena i al seu partit: L'elogi, el seu abrandat i demostrat compromís per la llibertat de Catalunya. El retret, no haver-se retirat en aquestes eleccions, recomanant el vot per qualsevol de les opcions independentistes majoritàries (CiU i ERC), car en definitiva, en unes eleccions el que compta són els vots; en altres paraules enfortir el camp sobiranista, enfront del seu adversari, el camp de l'unionisme. Carretero podría haver-se presentat per separat, i el resultat hauría estat sense cap mena de dubte una pèrdua de vots independentistes, tal com li ha passat a SI, i tal com les enquestes feien preveure.

Han jugat molt arriscadament i han perdut, perjudicant de passada el vot sobiranista globalment considerat. El seu vot, afegit al corrent general independentista, hauría contribuit a paliar la defecció dels unionistes de CiU.

Mai no m'afegiré, però, a la injusta desqualificació d'Alfons López Tena i els seus valents soldats, com no em vaig afegir fa dos anys a la desqualificació de Joan Carretero. Honors a l'un i a l'altre, catalans de pedra picada, que només poden ser bescantats des de la mesquinesa i la injustícia.

Endavant, soldats de Catalunya, fins a la victòria final.
+3
-10
I l`avia
Tibidabo, 27/11/2012 a les 15:34
també, com titelle no ha tingut preu, que vagi amaestrant una altre gosseta per la propera convocatoria, crec que CiU lo te mol malament i Lopez Pena, que llegint aquest diari semblava que li votaria tothom. construir un pais digital es mes facil que la crua realitat.
+10
-0
És el temps escaient per col.laborar amb l'ANC
Anònim, 27/11/2012 a les 15:08
No és temps perquè ningú s'arrengleri o s'aparti del compromís de la Independència...Solidaritat té gent molt vàlida que pot seguir treballant en aquesta línia...I molts, estem segurs que ho seguiran fent...Doncs era i és el projecte polític més netament independentista que es presentava a les darreres Eleccions del Parlament...Els resultats electorals són els que són i s'han d'acceptar; però si mirem i posem negre sobre blanc molts no en tenim dubtes...Gràcies Solidaritat per la feina feta, i per la que encara teniu que seguir fent, ara des d'un altre àmbit...Doncs l'oposició, no necessàriament s'ha de fer només des del Parlament...
+11
-4
Auto reflexió
Jordi Lògic, 27/11/2012 a les 14:57
Si la memòria no em falla, en el període d'ERC dins dels dos tripartits va ser quan van sorgir les dues escissions; primer la de Reagrupament i després la de SI.

Era l'època dels cotxes oficials, de les subvencions i dels càrrecs. Si més no era la imatge que llavors projectava aquest partit. I que consti que parlo d'imatge, que pot coincidir o no amb la realitat.

Amb aquest panorama, les dues escissions van ser una resposta a l'oblit d'aquella ERC als plantejaments independentistes de l'AQUÍ i ARA.

Amb el fiasco electoral va arribar una nova direcció, la de l'Oriol Junqueres, la qual, si més no dóna la imatge d'haver tornat a l'ERC autèntica, la de la independència de l'aquí i ara.

El testimoni arreplegat per Reagrupament i SI de "l'Aquí i Ara" després de l'auto-regeneració d'ERC, sembla que ha tornat als origens. En altres paraules, sembla que SI havia arreplegat el vot preexistent d'ERC, vot que els republicans han recuperat aquest 25N a l'haver renovat la direcció del partit.

Ara, SI no es diferencia gaire dels postulats d'ERC. Potser en el que més es diferencia és en què el castellà no hauria de ser idioma oficial en la nova Catalunya independent (cosa en que jo, personalment hi estic plenament d'acord). Però ja està, poca cosas més. I potser, només potser, el debat de la llengua oficial és més per un cop assolida la independència que no pas abans.

Tot això explicaria la devallada electoral de SI. Bàsicament en què una part del vot que tenia era "prestat d'ERC", i aquest vot ha tornat a casa, la casa de tota la vida.

SI, si vol tornar com a força política dins del Parlament, ha de trobar un tret distintiu per al Aquí i Ara. Diferent del d'ERC, i que vagi més enllà de la llengua oficial o del "independència o autonomisme, i si no és independència nosaltres no juguem al joc de l'autonomisme".

Tot i que es pot estar d'acord en l'anterior encomillat (jo hi estic d'acord), donat els resultats sembla que amb això no n'hi ha hagut prou. No n'hi ha hagut prou amb els dos conceptes distintius de SI (castellà no oficial i manca de tactisme mentre hagi autonomisme).

La realitat és la realitat agradi o no com sigui aquesta.

Esperem que SI prengui les decissions que calguin i que siguin encertades, perquè necessitarem d'aquest partit en el procés de secessió d'Espanya i de creació de les noves estructures de la República Catalana Independent, ja que, fins ara, crec que és l'únic partit que té clar que el català i l'aranès han de ser els dos únics idiomes oficials, motiu aquest més que suficient per ser independentista.
+15
-9
Endavant SI!
Independentista, 27/11/2012 a les 14:19
Mai havia tingut tanta ilusió per anar a votar com ahir, SI m'ha fet sentir que encara es pot creure en la política i en els polítics. No considero que el meu vot s'hagi perdut, ans el contrari, crec que l'he donat als millors patriotes que té Catalunya. Als únics que han portat la independència al Parlament durant els últims dos anys, Toni Strubell , Alfons López Tena i Uriel Bertran Arrué, mentre CiU i ERC es preocupaven més uns per retallar i els altres per redactar un pacte fiscal fracassat amb Espanya. Encara que SI no hagi entrat al Parlament, per sobre de tot tinc la satisfacció d'haver donat el meu vot als que millor han fet la feina. VISCA CATALUNYA LLIURE i VISCA SI!!
+10
-7
Una colla amb mala fe
Marxeu, 27/11/2012 a les 14:15
No és tan difícil sospitar alguna cosa quan van obrint webs amb coses com "digue'ls que tu també vols rebentar Espanya" o similars; o quan un "independentista" es deixa emprar per donar peu que diguin que "faran els espanyols fora en vagons de bestiar". Sap ben bé que això és l'últim que necessita l'independentisme, i al debat amb el Rivera aquest, molt intel.ligent, va posar els exabruptes de Tena com a exemple del que "pensen però no diuen" els de CiU i ERC. El dubte és si va ser per ximpleria o per mala fe, però exemples com el de Salvador Sostres fan pensar la segona opció.
+9
-3
independentista des de fa 35 anys
Anònim, 27/11/2012 a les 14:10
ERC ha gaudit del vot útil, però recorde-m'ho:és un vot prestat. Ja veure'm fins a on arriba aquest préstec...
Va ser ERC que no va voler els vots de solidaritat. Ni tan sols s'hi va presentar el núm 1 a la reunió. Això JA HO DIU TOT. Ja estava decidit que no volien els vots de Solidaritat abans de fer la reunió. Hi ha detalls que ho diuen ben clar.
Potser aquest país un dia es farà gran...
+13
-3
quin poble
Anònim, 27/11/2012 a les 13:45
Quina classe de poble és el nostre que va renovant la confiança als que l'han enganyat tantes vegades només per 4 promeses i paraules bensonants durant la campanya electoral?.

Esperem que aquest cop CIU i ERC no us hagin tornat a enganyar, esperem-ho, perquè sinó la nostra dissolució serà ben merescuda.

Si t'enganyen un cop és culpa dels que t'enganyen, si ho fan 2 o 3 vegades és culpa teva.
+11
-2
vot deixat
Anònim, 27/11/2012 a les 13:41
Aquestes eleccions el vot de SI ha anat cedit a CIU i ERC, si ho fan bé endavant, si la tornen a cagar, que no seria gens extrany, aquí hi ha d'haver SI una altra vegada per tornar a abanderar l'independentisme sense complexos i amb empenta.
+6
-6
endavant gent
Anònim, 27/11/2012 a les 13:37
Veig comentaris de gent de Rcat i Esquerra, molt ressentits i amb molt mala llet. El que no vull per SI és que acabeu com Rcat, donant suport a CIU, un suport que ara s'hauran de menjar amb patates. El que vull per SI és que segueixi fotent canya, perquè ara és quan CIU i ERC es posaran a fer la puta i la ramoneta com sempre i és ara quan faltarà algú per seguir apretant, si no és des del parlament serà des de fora.

Mireu l'opinador habitual d'Rcat, sempre amb comentaris destructius en aquest digital, només n'és un però fa molt soroll, és l'unic que pot fer, perquè el seu partit ha fallat donant suport a CIU.

Posem-nos-hi bé que ara començaran els jocs de mans per justificar el nou engany.
+9
-12
Solidaritat Glup, glup, glup, glup, glup
Prescindibles., 27/11/2012 a les 13:05
Adéu.
+10
-12
Què farà l´Urielet sense xuclar de la mamella?
Uriel a l´atur?, 27/11/2012 a les 13:04
L´Urielet ja podrà treballar al sector privat desprès de tants anys visquent de la menjadora i xuclant de la mamella? Veient els resultats, hom adment que ningú a Catalunya el vol a la política i a en Lopes Tena tampoc. Que fotin el camp i no tornin mai més. El Parlament de la nostre nació és més important que aquest parell de tipus amb un estil tan barroer.
+9
-12
Nul·la intel·ligència política
Anònim, 27/11/2012 a les 12:52
Tena és una líder que ha demostrat tanta tossuderia com poca intel·ligència: estava cantat que duria el seu "exèrcit de soldats" cap a una derrota segura. Solidaritat és un grupet radicalitzat, però que ha viscut durant molt de temps fora de la realitat: només així poden entendre's les declaracions d'en Tena dient que el poble català ha optat per la seva "extinció". Increïbles declaracions. ¿En quin món viu la gent de SI? Tena ha dut SI a convertir-se en una autèntica secta. Es pot ser clar i contundent, sí, però el projecte de SI s'ha anat empetitint perquè és excloent, excessivament radical en certs punts i sectari: no són pedagògics en les seves propostes i determinades actituds seves no han fet sinó alimentar a un partit com Ciutadans. Tena i SI han demostrat nul·la intel·ligència política. Que consti que jo, i 6 persones més, els vam votar. Però aquest cop NO.
+9
-8
Solidaritat = Titànic
Anònim, 27/11/2012 a les 12:51
Una tragicomèdia grega. Extinció.
+8
-2
Solidaritat representa l'eix Catalunya-Espanya, no l'eix esquerra-dreta
Blai, 27/11/2012 a les 12:37
A Joan de Mataro. 27 novembre 2012, 09:16.

CiU es dretana, l'ERC i la CUP son esquerranes. El separatisme pur i dur, l'interclassista i transversal en el Parlament fins ara estava en mans exclusives de Solidaritat. Una via necessaria i lluminosa que haura de tenir continuitat a fora del Parlament.
+7
-1
Si no es fa feina al Parlament...
Anònim, 27/11/2012 a les 12:27
També es pot fer feina al carrer...La política abarca molts àmbits...La disolució és una solució massa fàcil...El que més desitgen les persones de l'"stablishment", i els polítics que han pretès eliminar Solidaritat del Parlament...
+9
-5
SI, els unics x sempre!!
anton, 27/11/2012 a les 12:27
...Jo els he votat, son els unics que anavent amb les idees clares, endevant que aixo no s'ha acabat...
Hi estic d'acord...
"Vergonya
PereCN, 27/11/2012 a les 10:57
Així ens va, sé que les paraules d'en Tena van ser dures però portaven molta raó. S'ha tornat a votar als partits que any rere any ens han enganyat. De debò creieu que ens portaran a la independència? I si ens hi porten, que no hi muntaran el seu xiringuito de corrupció? Si ja el tenen montat essent comunitat autònoma que faran amb un país a les seves mans?

Solidaritat és l'únic partit que he votat en la meva vida que no m'ha enganyat mai i que ha complert tot el que em va prometre. Jo ho tinc clarisim, a mi no em tornen a prendre el pèl. Jo SI, eternament agraït.""
+9
-6
SI, els unics x sempre!!
Anònim, 27/11/2012 a les 12:25
...ambè hi estic d'acord, SI per sempre, endevant jo amb vosaltres!!!

Vergonya
PereCN, 27/11/2012 a les 10:57
Així ens va, sé que les paraules d'en Tena van ser dures però portaven molta raó. S'ha tornat a votar als partits que any rere any ens han enganyat. De debò creieu que ens portaran a la independència? I si ens hi porten, que no hi muntaran el seu xiringuito de corrupció? Si ja el tenen montat essent comunitat autònoma que faran amb un país a les seves mans?

Solidaritat és l'únic partit que he votat en la meva vida que no m'ha enganyat mai i que ha complert tot el que em va prometre. Jo ho tinc clarisim, a mi no em tornen a prendre el pèl. Jo SI, eternament agraït.
+9
-9
els independentistes friquis
pepet_de_llinars, 27/11/2012 a les 12:21
fora del Parlament. Prefereixo 1000 vegades els tres de la CUP que els tres de SI.
Solidaris a veure si us doneu compte d'una vegada que el 2010 vareu entrar al Parlament gràcies al Laporta i no per merits del LOPEZ-TENA i del "desertor" de l'uriel
+3
-6
SI ha de fer nous independentistes
Anònim, 27/11/2012 a les 12:08
SI ha de reoreintar la seva estratègia. El seu objectiu no pot ser només mirar de "robar" independentistes d'altres formacions o dedicar-se només als qui ja estan convençuts.
El paper de SI, el seu nínxol electoral, hauria de ser el votant de classe baixa fins ara no independentista de l'AMB, amb unes quantes dosis de populisme, demagògia i sense por a parlar en castellà quan calgui, perquè no dir-ho. Un espècie de Partido de la Ciudadania però independentista.
+6
-4
Solidaritat ha de romandre dempeus a fora del Parlament
Blai, 27/11/2012 a les 12:04
Solidaritat fins ara ha estat l'unic partit separatista de caire interclassista i transversal en el Parlament. La hi trobarem a faltar. Espero que continui actuant a fora del Parlament. Solidaritat ha de demostrar que el separatisme interclassista continua lluitant, tant en l'adversitat com en la fortuna, tant en la malaltia com en la salut.
+5
-3
A PereCN
Anònim, 27/11/2012 a les 12:03
Si us plau baixa de la figuera, "SI no m'ha enganyat mai"...

Fillet SI té 2 o 3 anyets, SI no ha governat mai, SI no ha sofert cap desgast per governar. Si no ha pogut aplicar mai el seu programa.

SI és un partit per la independència certament, però, fins aconseguir-la, els catalans hem de viure, menjar, educar, treballar, mantenir-nos... no ho podem congelar tot fins el dia somniat.

SI és al capdavall una escissió d'ERC. El millor que poden fer és tornar a ERC, o com fan històricament les escissions d'ERC diluir-se dins de CiU, potser ha estat així que finalment CiU ha arribat al sobiranisme. (Esquerra Catalana de Joan Hortalà, PI d'Àngel Colom, Reagrupament de Joan Carretero.... SI d'Uriel Bertran?)
+5
-3
patriotes aguanteu
Anònim, 27/11/2012 a les 12:03
Patriotes aguanteu siusplau.

És ara quan sereu més necessaris, ara que CIU i ERC no compliran la promesa, ara que ens tornaran a dir qua no hi ha pressa, ara que tots posen per davant marcar paquet abans que el país, ara que els tremolaran les cames i es cagaran a les calces, com han fet sempre.

Ara cal que la gent que us heu mostrat ferms i valents i que per això heu set blanc de tots els atacs continueu d'empeus per tornar-hi a ser quan els de sempre tornin a fallar a el poble.
+5
-4
al.lucinant
Anònim, 27/11/2012 a les 11:55
Un fart de riure de veure il.lusos que creuen en CyU com a partit independentista i que també creu que els vots de SI s'han perdut i podrien haver a anat a ells o a ERC.
Aquests no entenen que els vots de SI són per principis i mai ho entendran.
Ni cal dir quan són d'independents els de CyU. Ara que ja han guardat les estelades al calaix com sempre, enganyant burrets a cabassos, continuaran amb la seva pol.lítica d'elit, d'amiguets d'Abertis, de favors per tornar, de donar càrrecs públics a qui fagi falta per a que investeixin Mas... i segueix fins al fons.
Soc mil.litant de SI, i francament, els votaria encara que només fossin una comunitat de veïns, i no em crec ni em creuré als burgesos de CyU, ni als morts de gana per una cadira d'ERC, que entrenament en tenen i molt. Encara que hagi canviat la cúpul.la d'ERC, no es pot combatre la bil.lis espanyola com un professor d'història, recitant les causes de la 'guerra freda' als quatre vents.
Jo no tindria la vergonya de defendre un partit que no va fer res per la llibertat de Catalunya tants anys al govern, portant l'estelada pel davant com a cortina de fum, mentre queien a desenes les mariscades als restaurants.
Salvadors del poble...
+7
-2
Una llàstima
Anònim Barcelona, 27/11/2012 a les 11:43
Una llàstima que no hi siguin al Parlament, doncs un actiu com n'Alfons López Tena, és important tenir-lo ( ningú com ell, ha explicat millor el que significava la sentència de l'Estatut; ni les ha cantades tan clares)...Mes cal acceptar-ho : ERC ha agafat bona part del discurs independentista de SI ( el discurs de SI, ja no resultava tan novedós ), CiU ja s'ha apuntat al carro del dret a decidir sense embuts ( ja veurem com s'ho manega amb el cavall de Troia d'Unió)...I finalment, també cal tenir en compte que, a les eleccions de l'any 2010, hi va haver bastant vot prestat de les CUP i d'immigrants ( per l'efecte Laporta ); i reconèixer clarament, que les CUP i ERC han sabut fer molt bé els seus càlculs electorals ( coneixen molt bé el seu electorat, i saben que li és molt fidel. Porten més anys "fent vida de partit i de guanyar-se l'electorat")... I aleshores, quin ha de ser el futur de Solidaritat ? : Solidaritat ha de considerar de manera positiva que, bona part de la seva funció al servei del país ja l'ha feta, doncs ha aconseguit que el discurs independentista entri al Parlament;i també, deixant en evidència com ningú, l'autonomisme i els tripijocs d'Abertis i la Caixa...Crec bonament, que ha d'estar guardada al calaix, a l'espera que ERC i CiU facin la seva tasca,és a dir, de convocar el referèndum a la propera legislatura, i sino és possible, declarant l'estat català...Doncs si no és així,i altra vegada entretenen a la parròquia i ens fan perdre el temps, Solidaritat adquirirà altre cop el sentit que la va originar, i podrà plantejar-se entrar al Parlament (esperem que pel 2014 ja no s'hagi de plantejar aquesta possibilitat)...En tot cas, ha de mantenir vius els seus actius polítics (que no són pocs ni tampoc menyspreables), ja sigui col.laborant amb altres formacions polítiques, associacions, inclosa l'ANC; i seguir treballant pel país (els reconeixements, tard o d'hora han d'arrivar)... Conclusió : sóc contrari a la seva completa dissolució, cal mantenir-la en "Stand By", com una eina política que pot ser útil en algun moment, després que alguns ja hagin aconseguit esborrar-la del mapa momentàniament i freguin les mans, pensant que sempre podran mantenir les seves quotes de poder...En tot cas,contradiccions i batalletes a part, reconèixer que l'arc parlamentari actual és positiu,ja que ERC és la segona força política i pot condicionar a CiU a l'hora de governar i de fer la trancisió cap a la independència...Ara bé, hem de seguir alerta que facin els deures i no ens decebin una altra vegada...Molts ja ho sabem amb escreix, els xecs en blanc en política, no ofereixen gaires garanties; i les mobilitzacions al carrer,inevitablement hauran de continuar...
+2
-11
Jajajaja
Anònim, 27/11/2012 a les 11:28
El paso lógico del Srl Lopez es unir sus fuerzas a PXC y capitanear él el nuevo partido. Este, con tal de no currar y de chupar camara es capaz de éso y más.
+10
-0
és molt estrany
Anònim, 27/11/2012 a les 11:24
la nit electoral, amb els resultats a la mà, em va donar l'estranya sensació, d'unes eleccions manipulades.
el que em va fer més estrany es que per exemple a Puigcerdà el partit popular esdevingui 2a força política.

hi més gent amb aquesta estranya sensació
+36
-7
'Antes roja que rota'
Jordi M, 27/11/2012 a les 11:16
Em sembla tan demencial com simptomàtic, que els mateixos opinadors progres que troben massa agressius el missatge i les formes de Solidaritat mostrin en canvi un respecte o fins i tot facin reverència vers el missatge si se n'hi pot dir missatge i les formes dels australopitecs de la CUP. I espera, que les crítiques i els atacs que rebran en el futur si és que en reben seran per l'independentisme en el dubtós supòsit que sumi mai amb les altres forces independentistes, o sigu CiU, ERC i potser ICV. Però ja veureu que això no passarà. Ja veureu que l'independentisme d'aquests australopitecs serà una nota al marge dins el seu pack de carallotades i si de cas vindrà condicionat a sortir d'Europa (de fet ja és per això que no van sumar-se a la manifestació de l'Onze de Setembre), a sortir de Catalunya ('Sense València, no hi ha independència') i no cal ni dir que a sortir 'del capitalisme'. Ja podeu comptar-hi que la cosa anirà per aquí. No sumaran per a res de bo i, per ridícules que siguin les seves posicions -apoteòsica primera intervenció per valorar resultats, hola, Palestina-, els mateixos opinadors progres que continuen copant tertúlies i debats i que troben que Solidaritat és massa agressiva, els hi posaran el cul i els hi bavejaran. I tot plegat perquè, astracanades antisistema com les d'aquests australopitecs, per al sistema, o sigui Espanya, són un mal menor. I sovint, ni tan sols un mal. Fixeu-vos que no han descobert i denunciat que l'alcalde de Barcelona té un sou 'massa alt', fins que la ciutat ha deixat d'estar en mans sucursalistes.
+46
-17
Vergonya
PereCN, 27/11/2012 a les 10:57
Així ens va, sé que les paraules d'en Tena van ser dures però portaven molta raó. S'ha tornat a votar als partits que any rere any ens han enganyat. De debò creieu que ens portaran a la independència? I si ens hi porten, que no hi muntaran el seu xiringuito de corrupció? Si ja el tenen montat essent comunitat autònoma que faran amb un país a les seves mans?

Solidaritat és l'únic partit que he votat en la meva vida que no m'ha enganyat mai i que ha complert tot el que em va prometre. Jo ho tinc clarisim, a mi no em tornen a prendre el pèl. Jo SI, eternament agraït.
+23
-38
vots
Anònim, 27/11/2012 a les 10:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-39
Fora bilis
Anònim, 27/11/2012 a les 10:54
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+43
-19
Pôca memòria
Anònim, 27/11/2012 a les 10:50
Quina colla, de sense ètica son aquestos d'esquerra que venen a comentar les noticies de SL.
No recorden que volen fer el castellà llengua oficial, quan Oriol Junquera signa un manifest per la llengua l'any 2006. "Pel futur del català: única llengua oficial".
No recorden que gracies a ells Montilla va ser president.
No recorden que La Caixa, l'any 2005 va perdonar a Esquerra 2,7 milions d'euros.
No recorden que els seus dirigents ni es volen abaixar els sous del Parlament ni tornar els tele-tacs.
No recorden que el gran Junqueres no va anar a la reunió per aglutinar els partits independentistes i sumar.
La seva excusa: tenia feina.........
"És més fàcil enganyar a la gent, que convence'ls de que han estat enganyats..."
Mark Twain
Quina poca memòria que teniu.
+35
-13
Vergonya
PereCN, 27/11/2012 a les 10:50
Així ens va, sé que les paraules d'en Tena van ser dures però portaven molta raó. S'ha tornat a votar als partits que any rere any ens han enganyat. De debò creieu que ens portaran a la independència? I si ens hi porten, que no hi muntaran el seu xiringuito de corrupció? Si ja el tenen montat essent comunitat autònoma que faran amb un país a les seves mans?

Solidaritat és l'únic partit que he votat en la meva vida que no m'ha enganyat mai i que ha complert tot el que em va prometre. Jo ho tinc clarisim, a mi no em tornen a prendre el pèl. Jo SI, eternament agraït.
+38
-14
On eren fa dos anys?
Anònim, 27/11/2012 a les 10:47
On eren fa dos anys aquests valents d'Esquerra, després de portar la misèria a Catalunya amb el tripartit?
Molts feien con Judes: Jo no els he votat mai.
Ara venen a treure-pit i no poden entra a casa (esquerra) de les banyes que porten.
+40
-38
R.I.P.
REAGRUPAT, 27/11/2012 a les 10:45
Quant de mal haveu fet a l'independentisme... Fins i tot en el moment de la vostra desaparició us emporteu vots independentistes de bona fe cap a la dimensió desconeguda. Haveu trencat, separat, esmicolat i sembrat tota la citzània que haveu pogut... Tot per a res. Els vots que haveu malbaratat haurien anat molt be a CiU o a ERC però, és clar, vosaltres tenieu que fer la vostra. Ja us està bé. Pobre independentisme català, tant necessitat de generositat com sobrat de frikisme. I ara que fareu, anar a emprenyar a les entitats de l'independentisme civil? A enfonsar l'ANC?
+7
-24
WALKING DEAD
Solitari, 27/11/2012 a les 10:44
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-2
Mai com ara el separatisme no havia estat tan arrelat
Blai, 27/11/2012 a les 10:41
A escala democratica, si hem d'escollir entre l'engrandiment generalitzat del separatisme i la seva presencia al Parlament, hem d'optar per l'engrandiment. Perque en democracia, no tot s'acaba amb la presencia parlamentaria, que la tenim, pero no n'hi ha prou, ni de bon tros. A mes, mai com ara el separatisme catala no havia estat tan nombros, tan incisiu, tan rellevant, tan temut com ara. Ergo, d'aquestes eleccions del 25 novembre 2012, n'hem d'inferir que l'autonomisme ha remes, mentre que el secessionisme ha crescut. Les perspectives no poden ser mes falagueres. A la porra el fals sobiranisme d'Artur Mas Gavarro. A la nacio catalana no se l'enganya tan facilment. I quan parlo d'engany, es proposar la "interdependencia" i bescantar la independencia classica, la de sempre, la que no ensarrona, l'unica que li conve a Catalunya, la que provindra d'un acte responsable de secessio.
+17
-36
SI al servei d'Espanya
Anònim, 27/11/2012 a les 10:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-30
Reflexió
A. Lluch , 27/11/2012 a les 10:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-27
jajaajaj
Anònim, 27/11/2012 a les 10:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-29
Game over
Anònim, 27/11/2012 a les 10:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+36
-6
Entre tot ho farem!
Jordi A.P., 27/11/2012 a les 10:17
Jo vaig votar a Solidaritat i en absolut em penedeixo ja que considero que de tots els partits que es presentaven era el més patriòtic el que tenia les idees més clares i el que millor ens podia portar a la independència del nostre país.
Ànims. Visca catalunya lliure!!!
+7
-27
Dw
Anònim, 27/11/2012 a les 10:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+31
-2
On aniràs bou que no llauris
Anònim, 27/11/2012 a les 10:09
Passi el que passi, (millor que no plegueu), molts catalans us haurien d'estar agraïts ja que vàreu posar molta llenya de roure, al foc de la Independència. També començàveu a tractar força les injustícies del dia a dia. Ànims, que encara es necessita gent com vosaltres per a treure la son de les orelles dels altres.
+58
-8
On aniràs bou que no llauris
Anònim, 27/11/2012 a les 10:08
Passi el que passi, (millor que no plegueu), molts catalans us haurien d'estar agraïts ja que vàreu posar molta llenya de roure, al foc de la Independència. També començàveu a tractar força les injustícies del dia a dia. Ànims, que encara es necessita gent com vosaltres per a treure la son de les orelles dels altres.
+23
-43
catalanoberlinès
Anònim, 27/11/2012 a les 10:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+70
-7
Bildu
Anònim, 27/11/2012 a les 10:02
A la circumscripció de Barcelona. ERC 12 i la CUP 3 (total 15). Si haguessin anat junts ERC-SI-CUP se n'haurien tret 17, i el més curiós es que Cs i PP en perdrien 1 cadascu.
+45
-7
ànims
Anònim, 27/11/2012 a les 09:51
Endavant i no defallou el país us necessita, sense vosaltres la independència no hauria estat al centre del debat polític, sense vosaltres no s'hauria destapat la conxorxa de corrupteles a les diputacions, sense vosaltres els diputats seguiran vivint com canonges, sense vosaltres el grup godó la caixa i tants altres poders fàctics repiraran alleugerits, sense vosaltres els desnonats no tindran qui es preocupi per ells, sense vosaltres la democràcia és purament formal.... i així podría anar seguint.

No defalliu que ara no heu entrat però d'aquí un any quant s'hagi fet palès el fracaç de l'autonomisme i es convoquin de nou eleccions tindreu el vostre mopment de gloria, fins aleshores haureu d'anar teixint una xarxa de suports i complicitats amb la societat civil per tornar-los la il.lusió de poder esdevenir el proper país que ingressi a les nacions unides.

Visca Cataluinya lliure
+53
-9
Pot passar de tot
Anònim, 27/11/2012 a les 09:49
No correu, que potser tenim noves eleccions d'aquí dos messos.
+10
-46
La gran oportunitat dels amatents amb l'Albert
Angry Bird, 27/11/2012 a les 09:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+58
-11
Solidaritat per sempre més
Vador, 27/11/2012 a les 09:48
En aquest moment tan trist i difícil de pair per a tots vosaltres voldria encoratjar-vos a tirar endavant perquè
sou molt dinàmics i heu fet una molt bona feina en el poc temps que porteu actius. Sense vosaltres l´independentisme
valent, decidit i desacomplexat que tan bé encarneu anirà coix perquè estarà orfe de referents.
+27
-7
ERC+SI=?
Pepitu, 27/11/2012 a les 09:43
Algú ha fet els números de com haguessin quedat els resultats en diputats si s'hagués fet la candidatura unitària ERC+SI?
+30
-42
Que es dissolguin
Anònim, 27/11/2012 a les 09:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-47
Me'n alegro...
Anònim, 27/11/2012 a les 09:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-15
Senyors
Anònim, 27/11/2012 a les 09:25
És un 'pél' greu que PxC hagi tret més vots que SI. Alguna cosa ha de canviar i ràpid, que segur molts mil.litants volen conèixer les reflexions del perquè d'aquests resultats.
Si tot continúa igual, molta gent marxarà. En situacions d'aquest tipus, la renovació és molt i molt recomanable, com fan tots els partits pol.lítics del Món.
+36
-1
La vida no és fàcil
Anònim, 27/11/2012 a les 09:18
El camí cap a la llibertat és molt complicat i la vida és dura però els Catalans som forts i molt decidits i al final guanyarem. En els reptes i dificultats es reconeixen els herois. Claudicar és fàcil, aguantar i resistir és molt dur. Fa 300 anys que aguantem, ens exiliem i morim, però sempre ens recuperem i tornem a començar...
+22
-31
Racionalitat
Joan de Mataró, 27/11/2012 a les 09:16
El 2010 vaig votar SI. Aquesta vegada a ERC, pensant que l'unió fa la força i no me'n arrepenteixo vistos els resultats.
Crec que no hi ha espai politic pel SI. Amb CiU a la dreta, ERC al centre i la CUP a l'esquerra. On posem la SI????
La SI va fer la seva funció en el passat, com a protesta dels desenganyats d'ERC, però amb la nova direcció i l'Oriol al davant això ha canviat i a millor!!*!!
+41
-7
Tena ha de continuar
Anònim, 27/11/2012 a les 09:13
Espero que López Tena continui, és el gran actiu de solidaritat. Que reorientin el projecte ara que estàn fora del parlament, examinant en què millorar i en què han fallat.Fora del parlament hi ha vida i no es pot tirar per la borda tota la feinada que han fet.Ara que tinguin clar que, sense López Tena, no tindrien res a fer.
+40
-8
Molt partit
Cinto, 27/11/2012 a les 09:12
Encara queda molt partit fins a arribar a l'independència. Si algú es pensa que una CIU amb consellers de La Caixa, Abertis o la patronal de les mutues privades, o una Esquerra que deu a la Caixa 14 milions € i li te la seu del partit executada (però no els han desnonat), ens portaran a la llibertat, s'enganya. Deixaré de lluitar quan sigui mort o lliure.
+24
-16
Una vertadera llàstima els resultats de SI
Anònim, 27/11/2012 a les 09:10
Jo no ho entenc, la gent ha prioritzat el que consideraven vot util i mira ara. Ens ha quedat l'escenari que ens ha quedat. penso sincerament trobarem a faltar partits com SOLIDARITAT son imprescindibles al Parlament eprquè a la CUP encara no li tenim la mida agafada no sabem si estaran a l'alçada.
Jo proposo Uriel fora, Tena a l'estructura organitzativa però sense donar la cara que es un antipatic i noves cares (o que estaven a segona fila)
+35
-6
d'acord
Anònim, 27/11/2012 a les 09:07
La noticia em sembla bé, jo estic amb vosaltres, hem de seguir treballant per la Indepedència, aquest es el nostre objectiu.
La gent que som diversa ens sentim a gust amb Solidaritat.
Lluny de la carcoma dretes-esquerres.
Es poden fer coses molt interessants.
Tenim el poder auto il-lusinar-nos
Força camarades
+21
-39
no n'aprenen
Anònim, 27/11/2012 a les 09:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+40
-7
Solidaritat ha de continuar a fora del Parlament mesocatala
Blai, 27/11/2012 a les 08:59
No s'ha de repetir l'exemple desmobilitzador i desmoralitzador del Partit per la Independencia, ni el de Reagrupament, que no van encaixar el daltabaix electoral. En el separatisme s'hi ha d'estar a les verdes i a les madures. A mes, no ens podem queixar. Estadisticament a Catalunya mai no hi havia hagut tant de separatisme com ara. La lluita ha de continuar tant a dins com a fora del Parlament.
+15
-37
...és així..
Sometent, 27/11/2012 a les 08:52
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-11
Lopez Tena no ha de fer com Carretero: desmuntar-se davant del fracas a les urnes
Blai, 27/11/2012 a les 08:50
Tot l'encant, la lleialtat, l'esforc i l'eficacia de Lopez Tena rau precisament en la ferotgia del seu separatisme. El moviment secessionista catala els necessita a tots dos; i a Joan Laporta i l'Espot tambe.
+48
-7
Llàstima
Anònim, 27/11/2012 a les 08:49
Em sap greu que no siguin al Parlament. Ara no hi haurà ningú per cantar les veritats ni per proposar coses agosarades però possibles que els altres parlamentaris no gosen ni imaginar ni votar. Ningú no denunciarà els privilegis de la casta política ni proposarà una retallada del propi sou. I es perd un gran coneixedor de les lleis i un intel·ligent hiperactiu a favor de la independència de Catalunya sense excuses. Aquí i a la Xina, o sigui la caverna. Llàstima. I gràcies per la feina feta.
+23
-17
crec que....
Anònim, 27/11/2012 a les 08:47
Sense posar en dubte en cap moment la vàlua personal dels seus líders ni la validesa de les seves idees... s'ha de reconèixer que aquest partit va sorgir com una escissió d'ERC quan en aquesta hi havia determinats líders amb massa tendència a pactar amb el PSOE... un cop acabat aquest període... els votants de Solidaritat han passat majoritàriament de nou a donar la seva confiança a ERC... no hi ha cap cosa més enllà d'això.... almenys aquesta és la meva opinió...
+43
-7
Lògic
Anònim, 27/11/2012 a les 08:46
ËS lògic que es donin un temps per no prendre decissions en calent, convoquin un congrès extraordinari i decideixin el seu futur. Com farien la majòria de formacions en aquests moments.Espero que continuin treballant pel país.
+24
-51
JO ERC
JO ERC, 27/11/2012 a les 08:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Resultats - Eleccions al Parlament 2012
 
Escrutat100%
Escons totals135
Vots comptabilitzats:3.657.45069,56%
Abstencions:1.600.51030,44%
Vots nuls:32.2320,88%
Vots en blanc:52.8991,45%
Vés a: Llopart Microcosmos Rosé Brut Nature 2007: el rosat més complex

Llopart Microcosmos Rosé Brut Nature 2007: el rosat més complex

Elaborat amb un cupatge de pinot noir i monestrell, té 24 mesos de criança en ampolla

Vés a: Els 25 vídeos en anglès per saber com es prepara la independència (1)

Els 25 vídeos en anglès per saber com es prepara la independència (1)

The 25 videos in English essential to know Catalonia and the current process towards independence

#igerscatalunya


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: