Dimecres, 2 de gener de 2013 | 17:10
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
02/01/2013 10:37
Entra en vigor la nova regulació que traurà fins a 2.000 taxis dels carrers de Barcelona
Els vehicles estan identificats amb adhesius en funció del torn al qual estan acollits BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) El nou sistema de torns per als taxis de Barcelona, aprovat al ple de l'Àrea Metropolitana (AMB), s'ha començat a aplicar aquest dimarts i traurà del carrer entre 750 i 2.000 taxis diaris en funció de la franja horària per intentar alleujar la crisi del sector. L'Institut Metropolità del Taxi (IMT) planteja aquests primers dies com a setmana de proves, i justifica la mesura perquè els taxistes tinguin unes jornades de treball més raonables, millorar la seva recaptació i reduir despeses derivades de les llargues estones de circulació sense passatge. Uns adhesius que se situen en el vehicle identifiquen el torn de treball de cada taxista, i els vehicles que donen servei de taxi adaptat no estan subjectes a cap horari sempre que dediquin més del 50% de la seva jornada laboral a aquesta modalitat de servei. Els autònoms (torn T1) treballen al matí --04.00 a 14.00 hores-- o la tarda --14.00 a 24.00--, alternant-los cada mes segons el número de llicència --parell o imparell--; també podran treballar de manera voluntària de nit --de 24.00 a 04.00, horari que s'allarga a les 06.00 divendres a la nit a dissabte--, excepte el dia de descans setmanal. Per a les empreses de taxi (torn T2), amb més d'una llicència, el període de treball serà de 20 hores, amb torns de 10 hores repartides entre les 07.00 i les 17.00, i entre les 19.00 i les 05.00, amb un dia de descans setmanal. Un tercer horari fix de 12 hores (torn T3), pensat perquè s'acullin els taxistes que busquin millorar la conciliació familiar, és de 07.00 a 19.00 hores, o de 19.00 a 07.00. VEUS DISCREPANTS L'acord dels torns ho van subscriure el Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Coordinadora Metropolitana del Taxi, UGT i Associació Empresarial del Taxi, i ha estat desaprovat per associacions minoritàries, que van fer una vaga el 31 d'octubre. Van reprotxar que no eren les condicions que s'havien pactat en una consulta entre els treballadors al febrer, quan va guanyar per majoria entre tres opcions un sistema únic de torn de matí --de 6.00 a 15.00-- i tarda --13.00 a 22.00--. També s'ha mostrat crític els últims dies el representant de la Federació Catalana del Taxi (FCT) Josep Maria Goñi, que assegura que les empreses de teletaxi no podran atendre clients entre les 5.00 i les 7.00 hores i es veuran obligades a "usar cotxes particulars per no deixar abandonat al client", una mesura que queda fora de la legalitat. NOVES TARIFES L'altra novetat del sector són les noves tarifes, que van entrar en vigor el 15 de desembre, que fan que agafar un taxi sigui un 3,3% més car, però se suprimeixen els suplements de divendres, dissabtes i festius --de 0.00 a 06.00 hores-- i de maletes, beneficis que entitats han lamentat que no s'hagin informat als usuaris. La baixada de bandera es manté en els 2,05 euros per a totes les tarifes, que passen a dividir-se entre la T-1, laborables en horari diürn --de 08.00 a 20.00--; la T-2, en horari nocturn els laborables --de 20.00 a 08.00--, els dissabtes de 08.00 a 20.00, i els diumenges i festius de 06.00 a 20.00, i la T-3 --dissabtes i festius de 20.00 a 06.00--.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1