Sol·licitud d'inscripció al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes
El Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes té per objecte que l’Ajuntament conegui el nombre d’entitats i associacions del municipi, així com llurs finalitats i representativitat, a fi i efecte de fer possible una política municipal correcte de suport i foment de l’associacionisme i de la participació ciutadana. I ha de permetre:
- Actualitzar de manera permanent i sistemàtica les dades de totes les entitats i associacions del municipi.
- Conèixer els seus objectius i la seva representativitat.
- Observar la seva evolució interna i la seva implantació social.
- Col·laborar de manera generalitzada en la seva projecció i difusió.
- Propiciar la seva participació activa en els fòrums de participació ciutadana del municipi.
La inscripció en el Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes, obliga a les entitats i associacions registrades a notificar a l'Ajuntament, durant el mes de gener de cada any, les modificacions produïdes en les dades registrals. Aixi com a notificar qualsevol modificació posterior, dins del mes següent al que s’hagi produït l’esmentada variació.
- Qui ho pot demanar?
Les entitats i associacions sense ànim de lucre, que estiguin legalment constituïdes l’objecte de les quals sigui la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns d’aquest municipi:
- Que tinguin el seu domicili social a Granollers.
- Altres entitats i associacions d'àmbit comarcal, provincial, autonòmic o estatal, que disposin de delegació oficial a Granollers.
En cap cas s’acceptarà la inscripció d’entitats i associacions que, directament o indirectament, promoguin, impulsin o fomentin valors o actituds discriminatòries, sexistes, xenòfobes o violentes en les seves actuacions.
- Com es fa?
-
- A través de l'Oficina Virtual-OVAC amb certificat digital
-
- Cal que disposeu de certificat digital com el DNIe-DNI electrònic, IDcat, Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, Camerfirma,...
- Cliqueu la icona de l'OVAC
- Identifiqueu-vos amb el certificat digital.
- Ompliu el formulari i adjunteu els fitxers, si és el cas. Els fitxers poden ser documents word o similar, fotos, grabacions, fitxers,... en un format d'ús habitual.
- Cliqueu tramitar per enviar la sol.licitud (quedarà registrada en el registre d'entrada de l'Ajuntament).
- Cliqueu "Com està la meva sol.licitud telemàtica" per conèixer l'estat en què es troba la vostra sol.licitud presentada (només si s'ha fet amb certificat digital a través de l'OVAC).
- Presencialment
-
-
OAC. Oficina d'Atenció al Ciutadà. C. Sant Josep, 7
- Adreça:
- Carrer Sant Josep, 7
Oficina on es presenten les sol·licituds dirigides a l'Ajuntament i s'obtenen certificats, documents, informació, etc. Presentació de queixes...
Horari:
Del 16/9 al 30/6: de dilluns a dijous, de 8.30 a 19 hores. Els divendres, fins a les 14 h.
Horari d'estiu: De l'1/7 al 15/9, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 hores. Els divendres, fins a les 14 h.
Contacte:
Com anar-hi?
Cal presentar-se a l'OAC amb la sol.licitud signada i adjuntant la documentació que s'escaigui.
-
- Altra informació:
El Registre Municipal d’Entitats i Associacions Ciutadanes estarà compost d’un fitxer que conté les dades esmentades en el procediment i llurs corresponents modificacions, les quals són públiques amb les restriccions que en tot moment contingui la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
En relació amb les dades que figuren al Registre, l’Ajuntament pot:
- Efectuar una classificació funcional de les entitats i associacions atenent a la seva naturalesa i finalitats principals. Aquesta classificació és pública, i qualsevol entitat/associació pot demanar-ne la rectificació.
- Donar tractament informatitzat a les dades.
- Fer ús de les dades generals per fer investigacions, publicacions o estudis referits a la realitat associativa del municipi, d’acord sempre amb la normativa vigent relativa a la protecció de dades de caràcter personal.
- Cedir les dades sempre que la legislació de caràcter general ho permeti o quan una normativa específica així ho exigeixi.
Reglament del Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes de Granollers
- Documents / Informació:
-
- Sol·licitud d'inscripció al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes
- Fotocòpia dels Estatuts reguladors de l'Entitat registrats en el Registre General de la Direcció de Dret i d'Entitats Jurídiques o en d'altres registres específics.
- Fotocòpia de l'acta fundacional de l'entitat
- Fotocòpia de dels documents d'identitat de les persones que conformen la Junta Directiva
- Fotocòpia del NIF de l'Entitat
- En cas que l'entitat sol·licitant sigui una secció o grup dins d'una altra entitat:
Caldrà adjuntar a la sol·licitud còpia del certificat original de l'òrgan directiu, o dels responsables de l'entitat a la qual pertany, reconeixent la delegació de l'entitat principal a l'entitat de Granollers, amb menció expressa de la seva seu social i de les persones de contacte.