Però la reunió ha estat moguda ja que, representants de la Federació i l'Associació de Municipis de Catalunya estan en contra d'aquesta mesura per dues raons: la primera, perquè, una vegada més Carcolé s'ha saltat la Llei de Bases de Règim Local, que estableix amb claredat que la competència, en el subministrament d'aigua, és de l'Administració Local, i els alcaldes no han estat consultats. Així mateix , el Tribunal Suprem ho ha reiterat en diferents sentències . Què pretén l'ACA amb aquesta invasió de competències?. Dos, perquè la crisi afecta a les butxaques dels ciutadans i les empreses i els responsables municipals no estan per labor.
La mesura que resulta més "extravagant" és la que s'atribueix l'ACA capacitats que no li corresponen , envaint competències de l'Administració Local i usurpant les funcions que tenen assignades la Consellería d'empresa i Ocupació a través de la Comissió de Preus de Catalunya (CPC).
Els expedients de tarifes , en l'actualitat, són aprovats per l'Administració competent, és a dir, els ajuntaments , posteriorment es traslladen a la Comissió de Preus de Catalunya per a la seva aprovació. En la CPC, l'ACA té representant , i per tant , no està al marge del procés . La CPC ha de vetllar pel control de la inflació i la coherència tarifàries , bàsicament i l'aigua . Què pretén l'ACA amb aquesta usurpació de funcions . De seguir amb aquesta actitu, es llegués a la "burocratització"dels processos tarifaris , on una administració pública informa dues vegades sobre el mateixos. L'ACA pretén deixar en l'aire l'acceptació o no de conceptes tarifaris ,de manera que a discrecionalitat del funcionari de torn decidirà si es modifica la tarifa prèviament aprovada per l'ajuntament .. Però aquí no caba el tema ,amb aquesta pretensió, Com un ajuntament podrà licitar el servei de l'aigua?, Validarà l'ACA amb caràcter previ els plecs dels ajuntaments i les propostes de tarifes contingudes en elles . Fins a quan se li permetrà a l'ACA actuar com un regne de taifas?.
En quant al Govern, segons el seu portaveu ,Francesc Homs, " l'aigua la tenim a Catalunya 4 vegades més barates que en Alemanía, tenim un règim pluriométrico diferent, com és molt evident, i les exigències són també són diferents, per la mateixa raó que el nostre. Per tant, si l'aigua en boca dels usuaris de Catalunya és quatre vegades més barata que Alemanya, com a mínim, això requereix una reflexió". El que no explica Homs és que Catalunya no és Alemanya i , aquí, l'aigua és quatre vegades més cara que en la resta d'Espanya