Dimarts, 30 de abril de 2013 | 09:56
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
29/04/2013 17:31
Motor.- Nissan demana incentius al Govern per a la compra de cotxes elèctrics i més xarxa de càrrega
Torres diu que la planta catalana està ben posicionada per a noves adjudicacions de vehicles elèctrics BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS) El conseller director general de Nissan Motor Ibèrica, Frank Torres, ha demanat aquest dilluns un suport directe de la Generalitat a la mobilitat elèctrica i ha assenyalat que es necessiten incentius per a la compra de cotxes elèctrics i inversions per ampliar i modernitzar la xarxa de càrrega. En un dinar-col·loqui en la Cambra de Comerç de Barcelona, Torres ha considerat que Catalunya hauria d'apostar pel vehicle elèctric com un motor de creixement econòmic, perquè ha assegurat que té la capacitat per avançar de la indústria tradicional del motor cap a una "indústria avançada" basada en la mobilitat sostenible. Ha reclamat el "suport directe" de la Generalitat i ha aplaudit mesures que ha implantat l'Ajuntament de Barcelona per incentivar la mobilitat elèctrica, com un descompte del 75% a l'impost de circulació i els aparcaments gratuïts, però ha reiterat que cal seguir potenciant aquests incentius i sobretot impulsar una millor infraestructura de recàrrega. Ha constatat que a Espanya actualment hi ha 1.356 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, dels quals 250 estan a Catalunya, unes xifres que ha considerat insuficients: "El desenvolupament del cotxe elèctric no és viable si no tenim infraestructura". Ha afirmat que la mobilitat sostenible "no és un somni", sinó que ja existeix en alguns països com Noruega, on els cotxes elèctrics tenen un 58% de quota de mercat, gràcies a incentius com l'exempció de l'IVA, descomptes a l'impost de circulació, aparcaments gratuïts, permís per circular pel carril bus i un gravamen sobre els vehicles de combustió convencional. BON POSICIONAMENT En declaracions als mitjans, Torres ha assegurat que la planta de la Zona Franca està ben posicionada per atreure noves inversions en el futur pròxim, i el fet de tenir instal·lada la tecnologia i tenir als treballadors formats "obrirà noves oportunitats". Ha recordat que el 2015, quan s'hagin llançat els tres nous models previstos, la planta catalana produirà 210.000 unitats anuals i amb l'últim conveni s'ha ampliat la capacitat màxima fins a 260.000, pel que tindrà possibilitat d'acoblar més vehicles sense necessitat d'invertir més en capacitat. Ha explicat que els plans de desenvolupament i llançament dels nous models marxa segons les previsions i que durant les tres setmanes de vacances d'aquest estiu es realitzaran les obres d'adaptació de la fàbrica per a la furgoneta elèctrica -e-NV200--, com la infraestructura per a l'acoblament de bateries. TORN DE NIT Ha explicat que Nissan i Renault estan valorant la possibilitat de crear un tercer torn de nit --de tres o quatre hores--, el que es decidirà durant el mes de maig si el mercat segueix estable i es manté la demanda de la furgoneta X83 (que es comercialitza com Nissan Primastar, Renault Trafic i Opel Vivaro). Això suposaria la contractació temporal d'uns 300 treballadors, com ja va passar el 2011, també per donar resposta a un pic de producció. Ha assegurat que l'últim acord amb els sindicats ha assegurat la competitivitat de la planta de Barcelona, però ha remarcat que les converses i negociacions amb els representants dels treballadors han de mantenir-se contínuament.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1