ERC, PSC, ICV-EUiA i PP recolzen reforçar a alumnes amb dificultats però no "segregar-los"
ERC, PSC, ICV-EUiA i PP han recolzat el Programa Intensiu de Millora (PIM) anunciat aquest dijous per la Conselleria d'Ensenyament, que separa als alumnes amb dificultats de la resta de la classe si això suposa un reforç escolar, però han alertat que s'oposaran si pretén "segregar" als estudiants.
Ho han dit en declaracions als mitjans després de la comissió parlamentària d'Ensenyament, en la qual la consellera Irene Rigau ha presentat els detalls del Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018, al costat del director general de Polítiques Educatives, Joan Mateo.
El diputat d'ICV-EUiA en la comissió, Joan Mena, ha afirmat que si el PIM és un programa de segregació acadèmica els tindran "al davant", mentre que ho recolzaran si es tradueix en un desdoblament de l'aula amb més inversió en professorat, pedagogs i orientadors.
En el mateix sentit s'ha pronunciat la portaveu d'Ensenyament del PSC, Rocío Martínez-Sampere: "Tot el que sigui atenció individualitzada i reforç amb mètodes flexibles, sí, però segregació, no".
La diputada popular Maria José García Cuevas ha sostingut que el seu partit "mai recolzarà la segregació dels alumnes per nivell educatiu", ja que rebutgen que el sistema educatiu públic es converteixi en classes per a nens més i menys avançats, alhora que ha dit que estaran d'acord si comporta un reforç de les competències bàsiques per lluitar contra el fracàs escolar.
Des d'ERC, Anna Simó ha posat l'accent en què la iniciativa pugui impactar sobre "un professorat molt tensionado" si no es dota amb suficients docents el programa de reforç, i ha remarcat que estan treballant amb el Govern per obrir una segona fase de millora de les substitucions dels professors.
Els grups han coincidit que la iniciativa presentada encara no està del tot definida i, després demanar més detalls a la consellera, Rigau ha insistit que el PIM "no és cap segregació", sinó un desdoblament per a aquells alumnes que ho necessitin, com ja es fa en Primària per evitar que es cronifique el fracàs escolar.