Benestar Social

Què fem?

BENESTAR SOCIAL

  • Detectar les situacions de necessitat personal, familiar i comunitària en llur àmbit territorial
  • Oferir informació, orientació i assessorament a les persones amb relació als drets i els recursos socials i a les actuacions socials a què poden tenir accés
  • Valorar i fer els diagnòstics social, socioeducatiu i sociolaboral de les situacions de necessitat social a petició de l'usuari o usuària, del seu entorn familiar, convivencial o social o d’altres serveis 
  • Proposar, establir i revisar el programa individual d'atenció a la dependència i de promoció de l'autonomia personal
  • Acomplir les actuacions preventives, el tractament social o socioeducatiu i les intervencions necessàries en situacions de necessitat social i fer-ne l’avaluació
  • Intervenir en els nuclis familiars o convivencials en situació  de risc social, especialment si hi ha menors
  • Impulsar projectes comunitaris i programes transversals, especialment els que cerquen la integració i la participació socials de les persones, les famílies, les unitats de conviència i els grups en situació de risc
  • Prestar serveis d’atenció a domicili, teleassistència i suport a la unitat familiar o de convivència, sens perjudici de les funcions dels serveis sanitaris a domicili
  • Prestar serveis d’intervenció socioeducativa no residencial per a infants i adolescents
  • Orientar l’accés als serveis socials especialitzats, especialment els d’atenció diürna, tecnològica i residencial
  • Promoure mesures d’inserció social, laboral i educativa
  • Gestionar prestacions d’urgència social
  • Aplicar protocols de prevenció i d’atenció davant de maltractaments a persones dels col·lectius més vulnerables
  • Gestionar la tramitació de les prestacions econòmiques d’àmbit municipal i comarcal i les altres que li siguin atribuïdes
  • Coordinar-se amb els serveis socials especialitzats, amb els equips professionals dels altres sistemes de benestar social, amb les entitats del món associatiu i amb les que actuen en l’àmbit dels serveis socials
  • Informar a petició de jutges i fiscals sobre la situació personal i familiar de persones afectades per causes judicials

POLÍTIQUES D'IGUALTAT

  • Prestar el Servei d’Informació i Atenció  a les Dones
  • Actuacions de foment de la igualtat entre homes i dones
  • Promoció de les dones i  defensa dels seus drets, mitjançant projectes, actuacions i activitats encaminades a assolir la plena igualtat de gènere i a fer visibles les dones en tots els àmbits de la societat
  • Promoció d'activitats preventives

SALUT

  • Promoció de la salut pública

HABITATGE

  • Informació i assessorament als ciutadans en les matèries relacionades amb l’habitatge, incloses les línies d’ajuts del Pla per al dret a l’habitatge 2009-2012
  • Informació i gestió de les prestacions amb convocatòria oberta
  • Informació i tràmits per al Registre de Sol·licituds d’habitatge amb Protecció Oficial
  • Informació i tràmits dels ajuts a la rehabilitació d’edificis
  • Tràmit de cèdul·les d’habitabilitat
  • Informació, entrega, recollida i tramitació de sol·licituds en el període obert de convocatòria de promocions de protecció oficial

Horari

  • de dilluns a dissabte de 9 a 13 h. dimarts de 9 a 18h

Contacte

  • : 972 61 31 42
  • : Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Localització

    Avinguda Josep Pla, 3. 17200, Palafrugell

Responsable polític

Margarita Mauri Junqué

Responsable tècnic

M. José Merino Pareja

Personal

4 educadors socials
4 treballadores socials
7 treballadores familiars
2 administratives
1 auxiliar administrativa
1 consege

Pressupost

Any 2014 - 1.504.874,00 €
Any 2013 - 1.387.684,00 €

Ajuntament de Palafrugell

Calella, Llafranc, Llofriu, Tamariu

Carrer Cervantes, 16 · 17200 Palafrugell
972 613 100 ·  ajuntament@palafrugell.cat

No heu trobat el que buscàveu?