PIMECAVA ha donat a conèixer aquest dilluns una sèrie de propostes per tal que siguin tingudes en compte de cara a la redacció dels nous estatuts del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès. La més significativa passa per maximitzar el pes del sector privat dins de l’ens, atès el paper decisiu que juguen les empreses en l’impuls de enoturisme.
En concret, la proposta planteja traspassar la planificació estratègica de l’enoturisme, fins ara en mans de l’administració pública, al sector privat. Per aconseguir-ho es proposa crear una Junta Directiva Executiva, formada majoritàriament per les empreses consorciades, que assumeixi totes les tasques de promoció, comercialització i màrqueting, i relegar l’actual Junta de Govern, integrada per representats del sector públic, a les funcions de control pressupostari i de representativitat.
PIMECAVA sol·licita també que la totalitat de les empreses associades, prop de 180, formin part de l’Assemblea General i que sigui d’aquesta d’on surti escollit el president de la Junta de Govern (amb una majoria de dos terços del sector públic i un terç del sector privat).
Tal com ha defensat Pere Guilera, president de la patronal, l’objectiu és revertir l’actual situació, en què “són els representants de l’administració pública qui prenen totes les decisions”. “Hem de sumar esforços i treballar tots junts però cadascú ha de fer allò que se li dóna bé i en el cas de l’empresari és vendre, cercar mercats i detectar oportunitats”, ha sentenciat.
Guilera ha posat diversos exemples del model de funcionament plantejat com és el cas del Consorci de Turisme de Barcelona i el Patronat de Turisme de Subirats, “que han donat molts bons resultats”. També ha reconegut que és l’administració pública qui aporta més recursos al Consorci, però ha recordat que “les empreses han fet inversions extraordinàries per adaptar les seves instal·lacions i estan interessades a millorar la promoció turística per treure’n rendibilitat”.
Altres suggeriments plantejades per PIMECAVA són ampliar l’àmbit territorial del Consorci a la regió vitivinícola, incorporant municipis que ara hi són exclosos com el cas d’Òdena; fomentar el consum de productes agroalimentaris, com ho podrien ser l’ànec del Penedès o el préssec d’Ordal; i impulsar la relació entre socis. Sobre aquesta darrera qüestió Guilera ha insistit en la necessitat de “veure les empreses com a col·laboradores i no com a competidores. Només d’aquesta manera aconseguirem un model d’èxit”.
Dia Internacional del Xarel·lo, nova iniciativa enoturística
En paral·lel, PIMECAVA també ha donat a conèixer una nova iniciativa per promoure l’enoturisme. Es tracta del Dia Internacional del Xarel·lo, que vol esdevenir una gran festa al voltant d’aquesta varietat insígnia del Penedès. La voluntat és organitzar una jornada lúdica amb una gran diversitat d’actes (visites a cellers, propostes gastronòmiques, activitats culturals i artístiques, maridatges...) que aniria precedida de tota una setmana de conferències destinada a professionals del sector i que inclouria també un agermanament amb una altra regió vinícola internacional. La proposta, oberta a tots els agents del sector, s’hauria de materialitzar el 2015, coincidint amb l’any en què Vilafranca assumirà la capitalitat cultural de Catalunya.
Comparteix
Noticies de Alt Penedès
Últimes notícies
Opinió
Agenda Destacats
Comarcal
Exposicions
En aquests moments no tenim exposicions...
Afegeix un comentari