Foto: Oficina Municipal de Turisme
Foto: Oficina Municipal de Turisme
Foto: Oficina Municipal de Turisme
Foto: Oficina Municipal de Turisme
05 / NOVEMBRE / 2014 - [TURISME] 

La Fira de Sant Martí acaba amb molt bones sensacions

Es tanca el cicle d'esdeveniments de tardor amb èxit de participació i un ventall de propostes que han agradat a visitants i expositors

La setena edició de la Fira de Sant Martí de Montblanc, celebrada els dies 1 i 2 de novembre, va cloure amb un balanç molt satisfactori. Prop de 6000 persones van passar per l'antiga església de Sant Francesc (convent i el nou claustre), on van trobar un ampli ventall de propostes relacionades amb els productes agroalimentaris de la Conca de Barberà.

 

L'estrena del nou espai del claustre ha donat molt de joc durant la fira.

 

A la capella de Sant Macià hi havia el punt d'informació i de venda de tiquets i copes. Un espai ampli que ha afavorit la circulació del públic.

 

A la sala de les Corts Catalanes es va situar la sala de tast. Durant el cap de setmana es van anar succeint activitats: tallers de panellets, de melmelades i de gintònics, maridatges de vi amb formatge i vi amb òpera, i la presentació del llibre “El convent”, d'Eduard Contijoch.

 

Al claustre es van distribuir els formatges artesans de Catalunya, la taula de degustació de plats freds i l'estand de la cervesa artesana La Segarreta.

 

Al pati es van disposar les bótes i les taules perque els visitants poguessin tastar els plats, vins i caves amb comoditat.

 

Aquesta nova distribució va afavorir que, a l'interior de l'església, l'espai fos més diàfan i confortable per al públic. Situats pel perímetre de la nau i a l'espai central hi havia els deu cellers de la Conca de Barberà que participaven: Mas Foraster, Celler Roset, Vins de Pedra, Clos Montblanc, Gatzara Vins, Vidbertus, Cellers Domenys, Rendé Masdeu, Carles Andreu i Portell.

 

També els elaboradors dels productes de proximitat protagonistes de la fira: Pa i Coques de Montblanc, Concaromis, Carbòniques Miracle, El Dolç Rebost, Entre Flors, Herbes de la Conca, Associació de Productors d'All de Belltall, La Holandesa, El Licor del Druida, La Sinoga, Al Pot Petit Hi Ha i Mel Roig.

 

Com cada any, a l'absis de l'església es va muntar una espectacular cuina, gentilesa de Novatec, on es van anar succeint les ponències sobre productes gastronòmics, cuina en directe i demostracions. Va tornar a ser el punt central de la fira, on els visitants s'aturaven a escoltar i aprendre dels professionals. Com sempre, en una pantalla gegant es van projectar en directe les activitats que es feien a la fira. I, tot plegat, coordinat i dinamitzat per Albert Roig.

 

També es van presentar els llibres “Menjar per córrer”, de Mariona Gummà, i “La cuina de 1714”, de Jaume Fàbrega, que es van poder adquirir a la parada que la llibreria La Baldufa va dedicar als llibres de gastronomia.

 

La sensació dels organitzadors ha estat molt positiva. Tant la distribució de l'espai com la varietat de propostes han tingut bona acollida. S'hi afegeix el fet que, en els darrers anys, s'ha consolidat l'arribada d'un públic més llunyà que en molts casos repeteix l'experiència. Els expositors també van mostrar la seva satisfacció general.

 

Cal agrair la col·laboració activa de molts agents implicats en l'organització. La fira té una feina prèvia que s'allarga durant mesos i s'intensifica les darreres setmanes. És fonamental la participació del Consell Regulador de la D.O. Conca de Barberà, l'Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Conca de Barberà, Mallol Restauració i Formatges Sant Gil d'Albió.

 

La Fira de Sant Martí ha tancat el setè cicle d'esdeveniments de tardor que organitza l'Ajuntament de Montblanc a través de l'Oficina de Turisme. Es va iniciar el darrer cap de setmana de setembre amb Terrània, el festival internacional de ceràmica, i va continuar amb els dos caps de setmana de Clickània, el festival de Playmobil.

 

Les tres fires han aconseguit dinamitzar Montblanc i la Conca de Barberà a través de propostes singulars i de qualitat que tenen la capacitat d'atraure públics molt diferents. Tal com es va fer l'any 2013, aviat es farà una valoració global i ja es posarà fil a l'agulla per seguir evolucionant i millorant de cara a la propera edició.