Notes de premsa
18.05.15

President Mas: “Cal una gran mobilització per tenir capacitat de decisió a l’Hospitalet després de 36 anys”

El president Artur Mas ha emplaçat aquesta tarda els ciutadans de l’Hospitalet de Llobregat a mobilitzar-se al màxim de cara a les eleccions municipals d’aquest diumenge i votar el candidat de CiU a l’alcaldia, Jordi Monrós, “per tenir capacitat de decisió després de 36 anys amb el mateix partit a l’alcaldia”. El president Mas, que ho ha afirmat en l’acte de suport a Monrós, ha llençat un missatge perquè Convergència i Unió pugui tenir “veu, vot i influència” a l’Hospitalet i a altres ciutats de l’àrea metropolitana on tradicionalment han governat altres formacions.

“Si tota la gent de l’Hospitalet que ens va votar al Parlament, o molta de la gent que va votar al 9 de novembre; votés en Jordi Monrós, podríem aspirar a una influència real per canviar les coses en positiu”, ha assegurat el president de la Generalitat, que ha donat suport explícit al programa electoral de Monrós basat en la lluita contra l’atur i en millorar el benestar social.

Monrós: 5 propostes en els primers 100 dies

Jordi Monrós ha detallat el seu programa electoral i ha exposat cinc accions a portar a terme durant els primers 100 dies de mandat municipal. El candidat de CiU a l’alcaldia ha proposat un “pacte de ciutat contra l’atur” amb la resta de partits, sindicats i organitzacions empresarials. Monrós, que ha fet de la reducció de l’atur la seva “primera prioritat”, ha remarcat que en una ciutat amb una desocupació que arriba als 21.000 aturats, “la gent no entendria que no hi hagués unitat en aquest sentit”. En aquesta mateixa línia contra la crisi econòmica, Monrós ha anunciat també que “impulsarà una partida pressupostària per les factures relacionades amb les emergències socials”.

El candidat de CiU també ha concretat que vol “menys impostos a l’Hospitalet de Llobregat”. “Volem reduir l’IBI fins al punt que marca el límit legal, un 8’9%”, ha apuntat. Monrós també ha apostat per una gestió més eficient del cos de la Guàrdia Urbana i augmentar el número d’efectius en un 25%; i finalment, impulsar el programa “Fem dissabte” per sensibilitzar la ciutadania. “Els nostres ciutadans es mereixen viure en una ciutat més neta”, ha subratllat.

Més pressupost social i reactivant l’economia

El president Mas finalment ha recordat la tasca social i per a la reactivació econòmica que està fent CiU al capdavant de la Generalitat.  Mas ha concretat que mai fins ara s’havia consignat un pes tant elevat de partides socials en els pressupostos de la Generalitat: “Mai s’havia arribat a destinar un 40% del pressupost a Salut”. El màxim dirigent de CiU ha recordat també que el pes pressupostat en Salut, Ensenyament i Benestar Social evidencia les prioritats del Govern de la Generalitat.

Mas també ha emplaçat els ciutadans de l’Hospitalet a votar Convergència i Unió per seguir apuntalant la recuperació econòmica. I ha contraposat el discurs constructiu de la federació nacionalista amb aquelles formacions que estan en contra de molts àmbits de l’activitat econòmica: “Segons com es voti en aquestes eleccions i a les properes, la volta que se li ha començat a donar a la situació es pot posar en risc”.