Notes de premsa
20.05.15

President Mas: “El ministre de l’Interior s’ha posat nerviós perquè una persona independent com sor Lucía Caram s’ha posat al nostre costat”

El president de Convergència i Unió i de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, ha lamentat les actituds que tenen alguns partits durant aquesta campanya, especialment el Partit Popular i Ciutadans, que no està enfocada “en positiu, sinó en negatiu on l’objectiu del candidat o la candidata és veure qui la pot dir més grossa, de l’alçada d’un campanar i com destruir l’adversari”. El president Mas ha estat especialment crític amb el ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, “que avui s’ha posat nerviós, perquè una persona independent, com sor Lucía Caram ha tingut la iniciativa de posar-se al costat de l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de mi mateix en un acte públic, en un diàleg” i el fet que “hi hagi una monja que ens dóna suport i que és coneguda pel seu activisme i compromís social amb les persones més vulnerables i per la seva lluita contra la pobresa, ha irritat alguns i ha sortit un ministre que ha dit que això li recorda el nacionalcatolicisme. Ja hi tornem a ser!”, ha reblat el president.

En un acte a Cervera, on Mas ha fet costat a l’alcalde i candidat a la reelecció, Ramon Royes, el president també ha reivindicat “les formacions polítiques i ajuntaments amb gent contrastada, amb experiència, com és el nostre cas”, davant d’altres formacions com Ciutadans que “es presenten com un partit modern i emergent, i resulta que quan encara no han baixat a la sala de màquines i encara no han hagut de prendre cap decisió” han hagut de retirar persones d’algunes llistes perquè eren de la Plataforma per Catalunya “gent impresentable des d’un punt de vista integrador de Catalunya”. “I s’hi troben” ha argumentat el president Mas “perquè van omplir les llistes com van poder i sense mirar, sense to ni so”.

Feina ben feta a Cervera

Sobre Cervera, el president Mas ha assegurat que els darrers anys de govern de CiU el municipi “ha fent un tomb important”, perquè “hi ha empenta, energia positiva i ganes”. Mas ha felicitat la gestió que ha fet l’ajuntament, especialment amb el projecte de la Plaça Universitat, que els ha fet mereixedors d’un premi a la millor gestió pública: “D’aquests tipus de projectes se’n fan molts i es pot triar entre molts i era un projecte difícil, però s’ha fet i s’ha fet ben fet i us posa en el mapa de les ciutats de referència”.

Per la seva banda, Ramon Royes, ha parlat de la polèmica amb les estelades als edificis públics i ha assegurat que “malgrat que s’ha tret, la tornarem a posar, segur”. Royes també s’ha posat al costat del president i ha assegurat que “has hagut i hauràs de prendre decisions valentes i no estàs sol, i quan ens diguis que ara toca, estarem al teu costat, i si toca desobeir, també ho farem”. Royes també ha fet un repàs de l’obra de govern i ha reivindicat la rebaixa del deute de 5 a 3,5 milions d’euros; la remodelació de la Plaça Universitat; el pagament de factures a 27 dies “quan fins ara es feia a més de 100 dies”; el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal; o inversions per més de 4 milions d’euros. “Hem fet molta feina i molt ben feta, n’estem orgullosos i això ens permet anar amb el cap ben alt”, ha conclòs Ramon Royes.