Descripción: H:\Nueva carpeta\PLAT WEB\images\flechablanca.jpg

ESTATUTS FEDERATIUS

 

 

 

 

 

ESTATUTS DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE TIR OLÍMPIC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TÍTOL I.-

ÀMBITS D'APLICACIÓ

 

 

 

 

CAPÍTOL I.-

DENOMINACIÓ, DOMICILI SOCIAL I FINALITATS BÀSIQUES

 

 

 

Article 1.-

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic és una entitat, sense afany de lucre, que està constiuïda per tiradors/es, tècnics, àrbitres, així com per associacions, agrupacions i clubs dedicats a la pràctica del Tir dins el territori català.

 

El Català com a llengua pròpia de Catalunya ho és també de la Federació Catalana de Tir Olímpic.

 

 

Article 2.-

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic gaudeix de personalitat jurídica, i capacitat d'actuar plenes pel compliment de llurs finalitats. Es regeix per Text únic de la LLei de l’esport de Catalunya aprovat pel Drecret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol (Llei de l’Esport), els presents Estatuts, Reglaments i Disposicions que es desenvolupin en el seu dia, per les seves normes i acords que es prenguin per les Assemblees i per la resta d'òrgans de Govern.

 

 

Article 3.- 

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic tindrà Delegacions Territorials segons la vigent divissió territorial de Catalunya, com a mínim a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona.

 

 

 

 

 

            Article 4.-  

 

La Federació  Catalana de Tir Olímpic  tindrà el seu domicili social a Barcelona, Rambla Guipúscoa, núm. 23-25, 2n., CP 08018, podent ser traslladat per acord de l’Assemblea General.

 

Article 5.-

 

És funció de la Federació Catalana de Tir Olímpic orde­nar, impulsar i dirigir tota l'activitat del Tir Olímpic a Catalunya, en coordinació amb la Direcció General de l'Esport, i formarà part de la Federació Espanyola de Tir Olímpic d'acord amb la vigent Llei de l’Esport, pel qual es regulen les Federacions Esportives Cata­lanes, als efectes de la seva participació en l’activitat esportiva de caràcter oficial d’àmbit estatal. Els Estatuts de la dita Federació Espanyola i demés disposicions concordants, seran d’aplicació a la Federació Catalana de Tir Olímpic i, si s’escau als seus clubs, en matèria competitiva i disciplinària quan actuin en l'activitat esportiva de caràcter oficial d'àmbit estatal. Les disciplines esportives, quin desenvolupament i control són de competència de la Federació Catalana de Tir Olímpic, són les acceptades i reglamentades per la ISSF., MINI FOSO, WBSF, FITASC, MLAIAC, IPSC, i ICFRA que són les següents:

 

CARRABINA amb les especialitats de:

Carrabina Estès

Carrabina 3x40

Carrabina 3x20

Carrabina Aire

Carrabina Blanc Mòbil

Fusell Gros Calibre Estès

Fusell Gros Calibre 3x40

Fusell Gros Calibre 3x20

 

PISTOLA amb les especialitats de:

Pistola Lliure

Pistola Velocitat

Pistola Esportiva

Pistola Aire

 

ARMES CURTES ESPORTIVES amb les especialitats de:

Pistola Standard

Pistola 9mm.

Pistola Standard Aire

Pistola Velocitat Aire

Pistola Foc Central

 

ARMES HISTÒRIQUES amb les especialitats de:

Curtes

Llargues

Plat

Cartutxeria Metàl·lica

 

ALTA PRECISIÓ amb les especialitats de:

F. Class

Carrabina B.R. 50

Rifle Varmint

Rifle Caça

Rifle Mires Obertes

Rifle Repetició

 

 

RECORREGUTS DE TIR amb les especialitats de:

Open

Standard

Modificada

Producció

Revòlver Standard

 

TIR AL PLAT amb les especialitats de:

Fossat Olímpic

Fossat Universal

Doble Trap

Skeet

Combinada, que agrupa:   Trap Americà

                                                Mini Foso

                                                Olímpic

 

 

 

 

Article 6.-

 

1. Correspon a la Federació Catalana de Tir Olímpic la realització de les funcions següents, entre d’altres:

a)       La planificació, promoció, gestió, direcció, regulació, coordinació, organització i tutela de les activitats pròpies de les seves modalitats, disciplines i especialitats esportives a Catalunya.

b)       L’ordenació, organització, qualificació i autorització de les competicions esportives oficials de Catalunya.

c)       La prevenció, control i repressió del dopatge en l’esport.

d)       La prevenció, control i repressió de la violència en l’esport.

e)       La prevenció, control i repressió de la discriminació per raó de sexe en l’esport.

f)        L’exercici de la potestat disciplinària sobre totes aquelles persones físiques i/o jurídiques que configuren l’ens federatiu.

g)       La proposició d’incorporació d’una disciplina o especialitat esportiva dins de la federació corresponent.

h)       La promoció, el foment i l’organització de competicions i altres activitats esportives amb altres federacions esportives, tant dins del marc territorial de l’estat espanyol com internacionalment.

i)         L’elecció dels esportistes i els tècnics que han de formar part de les seleccions catalanes de la modalitat o disciplina corresponent, així com la preparació necessària.

j)        L’impuls, la planificació i el control, en coordinació amb la Secretaria General de l’Esport, l’esport d’èlit i d’alt nivell, i vetllar per la formació integral i la millora esportiva continuada dels esportistes.

k)       La col·laboració en les activitats que es desenvolupen dins l’àmbit de l’esport escolar i universitari.

l)         Crear, patrocinar o fomentar escoles per a la formació dels tècnics, entrenadors/es, àrbitres, jutges i altres, i/o els comités tècnics que els agrupen, així com òrgans específics per als clubs que participen en competicions federades amb esportistes professionals.

m)     Expedir les llicències esportives per poder participar en activitats o competicions oficials en l’àmbit de Catalunya, les quals també habiliten per a les activiats o competicions d’àmbit estatal i internacional, quan compleixin els requisits establerts legalment.

n)       El control, en primera instància, dels procesos electorals de les mateixes federacions esportives.

o)       L’execució de les resolucions del Tribunal Català de l’Esport.

p)       Vetllar pel compliment de les normes vigents que afecten les competicions federades.

q)       Promoure la construcció i/o gestinar l’explotació d’equipaments i instal·lacions esportives de tota mena per al foment i desenvolupament de l’activitat física i la pràctica esportiva.

r)        En general, disposar allò que convingui per a la millora de la pràctica de les modalitats o disciplines previstes.

2. Les federacions esportives catalanes poden realitzar aquestes funcions en col·laboració amb l’administració esportiva de la Generalitat de Catalunya i de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

 

 

Article 7.-

 

En l'àmbit internacional, la Federació Catalana de Tir Olímpic podrà participar en competicions d'acord amb el que assenyalin les disposicions vigents.

 

 

 

 

CAPÍTOL II.-

ÀMBIT JURISDICCIONAL

 

 

Article 8.-

 

Restan sotmesos a la disciplina de la Federació Catalana de Tir Olímpic els seus directius/ves  i empleats/des; els de les Delegacions Territorials, directius/ves, tiradors/es, entrenadors/es, clubs i resta d'entitats federades, així com els àrbitres. Quan actuïn en competicions d'àmbit estatal o internacional, en matèria competitiva o disciplinària s’estarà al que determinin els Estatuts i disposicions de la Federació Espanyola de Tir Olímpic i les de la I.S.S.F., MINI FOSO, W.B.S.F., F.I.T.A.S.C., M.L.A.I.A.C., I.P.S.C.  i ICFRA si s'escau.

 

 

Article 9.-

 

Els òrgans dependents de la Federació Catalana de Tir Olímpic es regiran per les seves pròpies normes i reglaments subordinats als presentats Estatuts i resta de disposicions federatives vigents, gaudint de plena competència dins l'àmbit que tinguin assignat. Cal que aquestes normes i reglaments siguin aprovats per la Junta Directiva de la Federació Catalana, i ratificats per l'Assemblea General i si cal pels organismes Superiors.

 

 

 

 

CAPÍTOL III.-

 ORGANITZACIÓ TERRITORIAL

 

 

Article 10.-

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic té plena jurisdicció a tot el Territori de Catalunya en les matèries pròpies de la seva competència.

 

 

 

 

 

 

Article 11.-

 

Per a la millor organització i compliment de les seves finalitats, l'Assemblea General d'acord amb la voluntat i possibilitats de les entitats de cada zona dividirà el territori de Catalunya en les demarcacions necessàries, creant les Delegacions Territorials, que d'acord amb l'article 3 siguin necessàries les quals no tindran personalitat jurídica pròpia.

 

 

 

 

CAPÍTOL IV.-

ORGANITZACIÓ FUNCIONAL

 

 

 

Article 12.-

 

Els òrgans de govern i representació de la Federació Catalana de Tir Olímpic són l'Assemblea General,  la Junta Directiva i el/la President/a respectivament.

 

 

Article 13.-

 

1.- Per a l'execució, desenvolupament i assesorament de les seves respectives funcions i competències, la Federació Catalana de Tir Olímpic tindrà els següents òrgans:

 

1.- Comités Tècnics Esportius de Plat i Precisió.

2.- Col.legi d'Àrbitres.

3.- Escola Catalana de Tir al Plat i Precisió.

4.- El Comité Executiu

5.- Qualsevol que calgui pel compliment de llurs  finalitats.

 

Tanmateix es podran crear els òrgans consultius que s'estimin necessaris.

 

2.-La Junta Directiva establirà l'estructura organitzativa de cadascun dels òrgans consultius de nova creació i les funcions i competències que se'ls atorguin, el que haurà de ratificar l'Assemblea General. Aquests òrgans seran presidits per un membre dels propis Comi­tés escollits per la Junta Directiva d'entre una terna que proposi cada col.lectiu.

 

 

Article 14.-

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic tindrà els següents òrgans jurisdiccionals:

 

1.-El Comité de Competició i Disciplina Esportiva.

2.-El Comité d'Apel.lació.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TÍTOL II

 

  ÒRGANS DE GOVERN

 

 

 

 

 

CAPÍTOL I.-

ASSEMBLEA GENERAL

 

 

 

 

Article 15.-

 

L' Assemblea General és l'òrgan suprem de govern de la Federació Catalana de Tir Olímpic i els seus acords són vinculants per a tots els seus membres afiliats i adherits.

 

 

Article 16.-

 

1.- L' Assemblea General estarà composada pels següents membres:

 

a) El/la President/a de la Federació Catalana de Tir Olímpic.

 

b) Els/Les Presidents/es o representants acreditats/des des les entitats esportives afilidades. Com a norma general, la representació recau en el president o presidenta de l’entitat. En el cas d’impossibilitat manifesta del president o presidenta per exercir la seva representació en una assemblea, la pot exercir el/la vicepresident/a que, segons els estatuts vigents i degudament inscrits en el registre de la Secretaria General de l’Esport, pugui ocupar aquesta representació, sempre que el seu nom consti inscrit en el Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya. En el cas de les seccions esportives, la representació recau en el representat legal de l’entitat o en el responsable de la secció, sempre que consti degudament inscrit en el registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya.

 

c) Un/a representant per cada disciplina esportiva, dels següents estaments:

 

- Esportistes

- Jutges o Arbitres

- Tècnics

 

2.- No s’admet els vots per correu ni per delegació, d’acord amb el punt 1.b. de l’article 16.

 

3.- Tindràn la condició d'esportistes, jutges o àrbitres i tècnics als efectes de poder integrar l'estament corresponent d'aquest apartat, aquelles persones majors d'edat que estiguin en possessió de la llicència preceptiva i hagin participat en una competició o prova, com a mínim del calendari oficial de la Federació durant la temporada en curs o en la inmediatament anterior.

 

Els/les representants seràn escollits per sufragi lliure, directe, igual i secret entre ells prèvia convocatòria i en la forma que reglamentàriament els determini d’acord amb els principis estatutaris de l’elecció dels membres de la Junta Directiva.

 

4.- Els membres de la Junta Directiva, llevat del President/a podran assistir a l’Assemblea, amb dret a veu però sense vot.

 

 

Article 17.-

 

Les Assemblees Generals, tant ordinàries com extraordinàries, restaran vàlidament constituides en primera convocatòria quan hi siguin presents la majoria dels seus membres. En segona convocatòria n'hi haurà prou amb els presents.

 

Les sessions ordinàries i extraordinàries seràn convocades en primera i segona convocatòria amb mitja hora de diferència i amb una anticipació mínima de 30  i un màxim de 40 dies naturals a la data de la seva celebració, així es farà mitjançant escrit dirigit a tots els membres, indicant el lloc, data i hora de l’esmentada celebració, així com l’ordre del dia amb els assumptes a tractar i  s'han d'anunciar com a mínim en una publicació diària d'àmbit català i a la web de la Federació.

 

 

Article 18 .-

 

La convocatòria de les Assemblees s'ha de fer per acord de la Junta Directiva, a iniciativa del President/a, de la Junta Directiva, o a petició dels membres afiliats/des que representin un nombre no inferior al 15% del total dels membres de l'Assemblea.

 

 

Article 19.-

 

Son competències de l'Assemblea General les següents:

a)       Aprovar l’informe o memòria de les activitats de l’exercici vençut.

b)       Aprovar els comptes anuals del corresponent exercici econòmic.

c)       Aprovar el pressupost de l’exercici següent.

d)       Aprovar el pla general d’actuació anual i el calendari esportiu oficial. Les modificacions puntuals del calendari esportiu no necessiten la convocatòria d’una nova assemblea general.

e)       Aprovar la convocatòria d’eleccions dels càrrecs de representació, el reglament i calendari electoral i escollir els membres de la junta electoral.

f)        Elegir els membres, respectant el principi de paritat, que han de formar part de la junta directiva o, si no en tenen, el president o presidenta i rafiticar els nomenaments provisionals.

g)       Resoldre les propostes que la junta directiva acordi sotmetre a l’assemblea.

h)       Resoldre les propostes que les entitats esportives afiliades vulguin presentar a l’assemblea, sempre que tinguin el recolzament del 10% del total d’assembleistes i es presentin per escrit dins del termini fixat pels estatuts.

i)         Aprovar qualsevol modificació o reforma dels estatus i reglaments.

j)        Aprovar el vot de censura.

k)       Fixar el preu de les llicències.

l)         Establir les quotes de les targetes recreatives o de serveis.

m)     Establir quotes extraordinàries o derrames.

n)       Aprovar l’adquisició, venda o gravamen dels béns o prendre diners en préstec, el valor dels quals superi el 25% del pressupost anual de l’exercici. Caldrà també informe preceptiu favorable de l’Amdinistració esportiva de la Generalitat.

o)       Proposar la incorporació o segregació d’alguna disciplina esportiva o la fusió amb una altra federació.

p)       Dissoldre la federació.

q)       Totes les que necessitin, per la seva gran transcendència, l’aprovació de l’assemblea general.

 

 

 

Article 20.-

 

L’Assemblea general es pot convocar amb caràcter ordinari o extraordinari segons les normes que s’estableixen a continuació:

a)       Són ordinàries les assemblees generals que s’han de convocar anualment per conèixer i decidir sobre les matèries que es citen als apartatats a), b) i c) de l’article anterior.

b)       Són extraordinàries la resta d’assemblees generals que es convoquen.

c)       Les assemblees ordinàries s’han de dur a terme necessàriament en els 6 mesos naturals posteriors a la finalització de l’exercici, tret de l’aprovació del pressupost, del programa anual i del calendari esportiu oficial, que ha de tenir lloc abans de l’inici de l’exercici pressupostat i de la temporada oficial, respectivament.

 

Article 21.-

 

Les Assemblees Generals seràn presidides pel President/a de la Junta Directiva de la Federació, o qui el substitueixi i actuarà com a Secretari/a el que ho sigui de la dita Junta.  Els acords s'adoptaran per majoria simple.

 

 

Article 22.-

 

Els acords es pendran per majoria dels vots presents en el moment de la votació.

 

 

Article 23.-

 

Tots els membres de l’Assemblea tenen un vot. No obstant això, les Associacions, Agrupacions, Clubs, d'acord amb el que disposa l'article 58 punt 3 del Decret 58/2010. Adoptaràn els següents paràmetres per a les seves votacions:

                                                          

- de    1 a  100 llicències  - 1 vot

- de  101 a  500              - 2 vots

- de  501 a 1000             - 3 vots

- de 1001 a 2000          - 4 vots

- de 2001 a 3000                           - 5 vots

- de més de 3000          - 6 vots

 

Aquesta  gradació del vot no tindrà efecte en el supòsit d’emissió de vot per a les eleccions de la Junta Directiva i per al vot de censura.

 

 

Article 24.- 

 

El/la President/a de la Junta Directiva de la Federació presidirà l'Assemblea, dirigirà els debats concedint o retirant la paraula i posant a votació els assumptes.

 

Podràn produir-se com a màxim dues intervencions amb pro i en contra, i resoldrà les qüestions d'ordre i procediment que es plantegin.

 

 

 

 

 

 

 

Article 25.-

 

Els acords seràn adoptats expressament prèvia la seva redacció i després de la conseqüent votació.

 

Les votacions es podràn realitzar oralment o per mitjà del vot secret per escrit, segons determini la Presidència llevat que la majoria de 2/3 dels presents demani un sistema determinat.

 

 

Article 26.- 

 

En totes les sessions de l'Assemblea es farà en primer lloc el recompte de presents i vots que li pertocan a cadascun, resolent el/la President/a les impugnacions i reclamacions que puguin formular els presents en relació a la seva inclusió o exclusió o nombre de vots.

 

 

Article 27.-

 

L'Acta de l'Assemblea s'aprovarà per delegació per 2 interventors/res anomenats/des a la mateixa Assemblea, en un termini màxim de 30 dies, els quals han de signar l’acta juntament amb el/la President/a i el/la Secretari/a de la Federació.

 

 

Article 28.-  

 

A les actes de les Assemblees reculliran els noms dels assistents amb indicació de la seva representativitat i el contingut dels acords que es prenguin en el si de l’Assemblea.

 

Qualsevol membre podrà demanar que hi consti el seu vot contrari a un determinat acord. La redacció definitiva de l'acta serà enviada a tots els membres de l'Assemblea per a llurs coneixements i s'enviarà còpia a la Secretaria General de l'Esport en un termini màxim de 3 mesos des de la data d'aprovació.

 

 



 

 

CAPÍTOL II.-

LA JUNTA DIRECTIVA

 

 

 

 

Article 29.-

 

La Junta Directiva és l'òrgan de gestió de la Federació que té la funció de promoure, dirigir i executar les activitats esportives de la Federació i gestionar-ne el funcionament d'acord amb l'objecte social i els acords de l'Assemblea.

 

De manera especial és competència de la Junta Directiva l'admissió d’entitats afiliades o adherides, la convocatòria de les Assemblees Generals i la presentació a l'Assemblea General Ordinària al finalitzar l'exercici, de l'informe o la memòria d'activitats realitzades i de la liquidació de l'exercici econòmic vençut, amb el balanç i el compte de resultats i el pressupost i el plà general d'actuació anual per a l'exercici següent.

 

 

Article 30.-

 

La Junta Directiva estarà integrada per 25 membres.

 

Hi estaran representades les disciplines que tingui reconeguda la Federació.

 

 

 

Article 31.-

 

1.- La Junta Directiva estarà composada per un/a President/a que serà el/la President/a de la Federació, 4 vice-presidents/es, un/a secretari/a, un/a tresorer/a, 7 vocals (un per cada disciplina esportiva reconeguda), 4 delegats/des territorials amb el càrrec de vocals i 7 vocals més, fins a completar el nombre total de la junta directiva.

 

2.- Seran membres de la Junta Directiva els/les delegats/des territorials si bé el seu nombre no podrà superar el 25% del total dels membres de la Junta Directiva. Si el número de delegats/des territorials amb dret per ésser membres de la Junta Directiva fos -per raons de la distribució geogràfica i la pròpia estructura orgànica de les delegacions- superior al 25% establert legalment les places de vocals per als delegats/des territorials seran cobertes segons la següent forma d’accés representatiu: per sistema rotatiu anual per elecció entre ells/es mateixos/es.

 

 

Article 32.-

 

La durada de tots els càrrecs de la Junta Directiva serà de sis anys, celebrant-se l'elecció dins del termini assenyalat en les disposicions vigents. Els càrrecs seràn reelegibles sense cap limitació temporal.

 

 

Article 33.- 

 

Podràn assistir a les reunions de la Junta Directiva com assessors, amb veu però sense vot, aquelles persones a les que per raó dels assumptes a tractar siguin convocades, prèvia proposta del President/a, i només per aquest assumpte.

 

 

 

Article 34.-

 

Els càrrecs seràn honorífics si bé en cas extraordinari es pot establir una compensació econòmica justificada en favor d'algun dels seus membres previ acord de l'Assemblea General que serà exprés i constarà de manera diferenciada en el pressupost de la Federació.

 

 

Article 35.-

 

La Junta Directiva té les següents funcions:

 

1.- Estudiar i redactar les ponències que cal sotmetre a l'Assemblea tant per qüestions pròpies com per aquelles que calgui plantejar a Organismes superiors.

                                     

2.- Fixar la convocatòria de les Asseemblees Ordinàries i Extraordinàries, i l'ordre del dia de cadascuna.

 

3.- Establir les directrius que calguin pel millor desenvolupament dels programes d'actuació i totes les qüestions derivades d'interès general.

 

4.- Aprovar, en primera instància, el pressupost, balanç i liquidació generals de cada exercici econòmic de la Federació que cal sotmetre a l'Assemblea, amb la deguda separació pressupostària entre les Seccions de Plat i Precisió.

 

5.- Proposar, a l’Assemblea per aprovació, l'àmbit geogràfic de les Delegacions Territorials.

 

6.- L'admissió d’entitats afiliades o adherides.

 

7.- El nomenament dels Presidents/es dels Comités Tècnics i Consultius i l'establiment de l'estructura organitzativa d'aquests òrgans, així com les funcions i competències que els hi delegui la Junta Directiva.

 

8.- El nomenament del Director/a de l’Escola Catalana de Tir de Plat i Precisió.

 

 

Article 36.-

 

La Junta Directiva podrà mitjançant acord delegar en el Comité Executiu algunes de les seves facultats.

 

 

Article 37.-

 

La Junta Directiva haurà de realitzar com a mínim una reunió per trimestre i obligatòriament s'haurà de reunir en els següents supòsits:

 

1.- Desprès de les eleccions i nomenament de llurs membres per a prendre possessió.

 

2.- Abans de l'Assemblea General per l'aprovació de l'ordre del dia i ponències.

 

3.- Desprès de l'Assemblea per resoldre provisionalment les possibles esmenes a la redacció de l'Acta, i en tot cas per fixar la forma d'execució dels acords presos.

 

 

 

Article 38.-

 

El/la President/a resoldrà convocar la Junta Directiva quan ho consideri necessari.

 

 

Article 39.-

 

La convocatòria de les reunions de la Junta Directiva és atribució del President/a, si bé els membres de la Junta Directiva en nombre d'un terç també tenen la facultat d'exigir-ne la convocatòria indicant els assumptes a tractar.

 

Article 40.-  

 

Les convocatòries de la Junta Directiva caldrà fer-les amb una anticipació mínima de deu dies, tot acompanyant l'ordre dels assumptes a tractar. Cada membre podrà proposar la inclusió d'assumptes al corresponent temari, presentar-ho a la Secretaria de la Federació amb dos dies d'anticipació a la data de la reunió. Perquè la Junta Directiva quedi vàlidament constituïda cal que hi assisteixin almenys, la meitat dels membres que la composen.

 

S’entén vàlidament constituïda la junta directiva, tot i que no hagi convocatòria prèvia, si concorren tots els seus membres i així ho acorden per unanimitat.

 

Article 41.-

 

El/la President/a presidirà les reunions, dirigirà els debats, donant o retirant la paraula als assistents, i limitant el temps o el nombre d'intervencions.  Podrà assenyalar les normes d'ordre per a seguir, posarà els assumptes a votació quan ho consideri necessari prenent totes les mesures adients per a la major eficàcia i ordre de les reunions.

 

 

 

Article 42.-

 

Els acords seràn presos per majoria simple de vots presents, éssent diriment en cas d'empat, el del President/a qui a tal efecte votarà en darrer terme.  El sistema de votació serà determinat en cada cas pel President/a i caldrà utilitzar la votació secreta quan així ho demanin la majoria.

 

 

Article 43.- 

 

El/la Secretari/a aixecarà Acta dels acords presos a cada reunió i els passarà als Llibre d'Actes. Cada Acta serà signada amb el Vist-i-Plau del President/a. Haurà d'ésser aprovada, si s'escau, en la següent reunió de la Junta Directiva. Els membres de la Junta Directiva poden exigir que quedi reflectit a l'Acta el seu vot en contra i la seva explicació de forma succinta.

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL III.-

EL COMITÉ EXECUTIU

 

 

 

 

Article 44.-

 

El Comité Executiu de la Junta Directiva estarà format pel President/a de la Federació, els 4 Vice-Presidents/es, el/la Tresorer/a i el/la Secretari/a.

 

 

Article 45.-

 

El Comité Executiu és  un òrgan de gestió que exerceix les facultats que expressament i previ acord li atorga la Junta Directiva.

 

 

Article 46.-

 

El Comité Executiu podrà ésser convocat expressament pel President/a o restar constituit automàticament, previ avís a tots els membres, amb la presència del President/a o persona que el substitueixi, i tres membres.

 

 

 

Article 47.- 

 

Els acords del Comité Executiu seran vàlids sempre que siguin aprovats per la meitat més un dels presents i s'anotarà en el Llibre d'Actes que expressament es portarà, seguint la sistemàtica assenyalada en l'article 43 en tots, caldrà que aquests acords siguin comunicats per escrit a tots els membres de la Junta Directiva i siguin aprovats o rebutjats per majoria en la següent reunió.

 

 

 

 

 

CAPÍTOL IV.-

EL/LA PRESIDENT/A

 

 

 

Article 48.-  

 

El/la President/a de la Junta Directiva té la màxima representació de la Federació i a tal efecte podrà otorgar els poders que siguin necessaris, inclosos els d'ordre procesal. És el cap superior de l'administració de la Federació i li correspon, entre altres facultats, autoritzar amb la seva signatura, o la de la persona en qui delegui, els pagaments i tota mena de documents públics o privats, podent contractar i acomiadar al personal que calgui previ acord de la Junta Directiva i en execució del mateix com a representant legal de l’Associació, i totes aquelles altres competències que li donan els presents Estatuts. El/la President/a presideix els òrgans de govern de la Federació.

 

 

 

 

Article 49.-

 

En cas d'absència, vacant o malaltia, el subsituirà el/la Vice-President/a Primer/a,  i en absència d'aquest el/la Vice-President/a de major edat de la Junta Directiva.

 

 

 

 

EL/LA SECRETARI/A

 

 

Article 50.-

 

El/la Secretari/a és el membre de la junta directiva que realitza totes les tasques administratives de la Federació. Donarà tota la informació als directius i òrgans de la Federació pel desenvolupament dels seus treballs, farà les estadístiques i prepararà la Memòria anual de les activitats, portarà els llibres de registre d’Entitats i Sortida i el Llibre d’Actes.

 

 

Article 51.-

 

El/la Secretari/a de la Federació ho serà també de l’Assemblea, la Junta Directiva, el Comitè Executiu i òrgans delegats a fi de facilitar tota la informació i aixecar les Actes. En cas d’absència serà substituït per la persona que designi el/la President/a a proposta de la Junta Directiva. El/la Secretari/a tambè serà cap de personal i cuidarà del benestar del patrimoni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EL/LA TRESORER/A

 

 

Article 52.-

 

La gestió econòmica de la Federació estarà a càrrec del Tresorer/a que serà un membre de la Junta Directiva i tindrà com a funcions específiques les següents:

 

1.- Portar i controlar la comptabilitat de la Federació, i registrar-ho als Llibres de comptabilitat establerts per la legislació vigent.

2.- Proposar els cobraments i pagaments.

3.- Reglamentar les despeses i fer la inspecció econòmica de tots els òrgans federatius i proposar les mesures disciplinàries en els casos d’infracció de les normes establertes.

4.- Proposar l’adquisició de béns necessaris i reglamentar la seva utilització.

5.- Informar de la situació dels assumptes pendents i proposar les mesures que consideri adients.

6.- Autoritzar els pagaments i tota mena de documentació bancària.

 

Pel millor desenvolupament d’aquestes funcions, la Junta Directiva podrà anomenar un/a Administrador/a.

 

 

 

Article 53.-  

 

Correspon als vocals: desenvolupar les funcions corresponents als òrgans tècnics o col.laboradors que hi estiguin adscrits, i aquelles que els confiï la Junta Directiva.

 

 

 

 

CAPÍTOL V.-

ELECCIÓ DE LA JUNTA DIRECTIVA, PROVISIÓ DE VACANTS.

 

 

 

Article 54.-

 

Els càrrecs de la Junta Directiva es proveiran mitjançant sufragi lliure, directe, presidencial, igual i secret pels membres de l'Assemblea General, per majoria de vots i amb representació i acceptació prèvies de candidatures.

 

 

Article 55.-

 

Per poder ser candidat a President/a o a membre de la Junta Directiva cal complir les condicions següents:

 

a)    Tenir el veinatge administratiu a Catalunya.

b)    Ser major d'edat.

c)     Estar en plé ús dels drets civils.

d)    No trobar-se sotmès/a al compliment de cap sanció inhabilitadora dictada per l'òrgan competent.

e)     No tenir activitats industrials o comercials relacionades amb l'esport del Tir Olímpic i directament amb la Federació Catalana obtenint un benefici econòmic d'aquesta relació.

 

En el cas del President/a, quan sigui elegit haurà de cessar en activitats competitives, tècniques o directives en l’esport específic de la Federació.

 

 

Article 56.-

 

1.-La convocatòria per a l'elecció dels càrrecs de la Junta Directiva s'ha de dur a terme mitjançant acord de l'Assemblea General.

 

A l'ordre del dia constarà la proposta de procediment a seguir per a l'elecció, la del reglament, la del calendari electoral i la de nomenament de la Junta Electoral, que ha d'estar integrada per tres membres titulars i una llista ample de suplents, que s'escolliran per sorteig d'entre tots els membres presents a l'Assamblea General.

 

Entre el dia en què es prengui l'acord de convocatòria d'eleccions i el dia de la celebració ha de transcòrrer un mínim de 30 dies naturals i un màxim de 45.

 

2.-L'acord de convocatòria d'eleccions ha d'incloure, com a mínim, les qüestions següents:

a)    Termini per a la constitució de la Junta Electoral elegida.

b)    Fixació de la data de la realització de l'acte electoral i el calendari electoral.

c)     Reglament electoral.

 

 

Article 57.-

 

Els components de la Junta Electoral han de prendre possessió del càrrec i constituir-la formalment en el termini fixat per l'Assemblea. A l'acte de constitució han d'elegir el/la President/a. Ha d'actuar com a Secretari/a de la Junta Electoral, amb veu però sense vot, el que ho sigui de la Federació, i ha d'estendre acte de totes les reunions i els acords que prengui la Junta Electoral, amb el vist-i-plau del President/a.

 

La Junta Electoral així constituida ha de mantenir el seu mandat i les funcions fins a l'acabament del procés electoral.

 

El càrrec de membre de la Junta Electoral és obligatori i incompatible amb la condició de candidat o de familiar de candidat, tant per afinitat com per consanguinitat fins a un tercer grau, amb l’existència de relacions laborals o contractuals amb un candidat i amb la de membre de la Junta Directiva o Comissió Gestora. Si es produeix aquesta incompatibilitat o concòrre en l'electe alguna circumstància plenament justificativa de la impossibilitat d'exercir el càrrec, ha d’ésser substituït pels suplents escollits.

 

Si els escollits com a titulars o suplents per composar la Junta Electoral es neguen a prendre possessió o exercir al seu càrrec, de manera que no es pugui constituir aquest òrgan electoral, han d’ésser substituïts pels membres que designi la Junta Directiva o, si s'escau, la Comissió Gestora.

 

 

Article 58.-

 

1.- La Junta Electoral té les funcions següents:

 

a)       Aprovar el cens electoral.

b)       Conèixer i resoldre les reclamacions que es presentin.

c)       L’adminissió o la denegació de les candidatures i la seva proclamació.

d)       Decidir sobre qualsevol incident que sorgeixi en el decurs del procés electoral que pugui constituir una infracció o desviació de la normativa electoral o que pugui afectar els principis de publicitats, igualtat d’oportunitats, llibertat, no discriminació i secret de vot, que han d’estar presents durant tot el procés electoral.

e)       Publicar els resultats de les eleccions i dur a terme les comunicacions que s’estableixin legalment.

f)        I, en general, resoldre qualsevol qüestió que afecti directament la celebració d’eleccions i els seus resultats.

 

 

2.- Facilitar una còpia dels cens electoral a totes les candidatures formalment proclamades que així ho sol·licitin.

 

3.- Totes les reclamacions davant la Junta Electoral han de fer-se en un termini màxim de 3 dies hàbils després que s’hagi adoptat l’acord objecte d’impugnació, i la resolució de la Junta, que serà executiva, s’ha de dictar dins els 3 dies hàbils següents.

 

4.- Contra els acords de les Juntes Electorals de les federacions pot interposar-se recurs ordinari davant el Comité de Disciplina Esportiva en un termini de tres dies, la resolució del qual exhaureix la via administrativa.

 

 

Article 59.-

 

1.- Les candidatures a càrrec de la Junta Directiva seran tancades assenyalant el nom dels membres de la candidatura, encapçalades pel candidat/a a President/a. El/la President/a distribuirà els diferents càrrecs entre els membres de la candidatura un cop produïda l'elecció.

 

2.- Les propostes de candidatures han de tenir el suport d'un nombre d'assembleistes que representi un mínim del 10% del total de vots de l'Assemblea General.

 

3.- Cap persona podrà formar part de més d'una candidatura i en el cas que els hagi anul.laria la inscripció d'aquesta persona a totes elles.

 

 

Article 60.-

 

1.- Si un membre de la junta directiva o, si s’escau, de la comisssió gestora, es vol presentar com a candidat a les eleccions, ha de presentar la dimissió i cessar en el càrrec abans que s’iniciï el termini de presentació de candidatures.

 

2.- En el supòsit que tots o la majoria dels membres de la junta directiva dimiteixin per presentar-se com a candidats/tes  a les eleccions, cal procedir tal com disposi el Decret en matèria de constitució d’una comissió gestora.

 

3.- No poden incorporar-se a la nova junta directiva posteriorment a la seva elecció i durant la primera meitat del seu mandat, aquells membres de la junta directiva que no dimitieixin abans del procés electoral, els membres de la junta electoral o els de la comissió gestora.

 

 

 

 

Article 61.-

 

La durada del mandat dels càrrecs de la Junta Directiva és de 6 anys i la seva renovació és total. Tots els càrrecs seràn reelegibles sense cap limitació temporal.

 

 

Article 62.-

 

La junta electoral controla l’acte de les votacions i, si s’escau, també ho supervisen els interventors designats pels candidats/es o pels representants enviats per la Secretaria General de l’Esport o per la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

La junta electoral aixeca acta un cop finalitzen la votació i el recompte.

 

Article 63.-

 

1.- No s’admeten els vots per correu ni per delegació. Només pot representar l’entitat el seu president/a, inscrit/a en deguda forma en el Registre d’Entitas Esportives de la Generalitat de Catalunya, o el/la vicepresident/a, en les condicions recollides a l’article 58.2 del decret 58/2010. En cap cas no s’admet que una persona exerceixi la representació de més d’una entitat a l’assemblea general.

 

2.- Les federacions esportives catalanes que en els seus estatuts tinguin prevista una estructura territorial han de garantir que les eleccions a la presidència i membres de la junta directiva de la federació, així com els vots de censura, es duguin a terme mitjançant tantes meses electorals en el territori com divisions territorials previstas als estatuts. El sistema d’interventors i representants que preveu l’article 62 d’aquests Estatuts, s’ha d’aplicar a tots els col·legis electorals. A tal efecte, s’entendrà que l’assemblea general convocada en aquests casos, pel que fa al punt de l’ordre del dia corresponent a les votacions, es desenvolupa simultàniament en tots i cadascuns dels col·legis electorals previstos a la convocatòria.

 

Article 64.-

 

1.- L'elecció s'efectuarà en el si d'una Assemblea General convocada a l'efecte d'acord amb la resolució a que es refereix l'article 56 dels Estatuts. La convocatòria i el calendari electoral es publicaràn en un diari de máxima difussió d'àmbit català. Tambè es comunicarà a la Direcció General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya i a la Real Federació Espanyola de Tir Olímpic.

 

2.- Les candidatures seran tancades. La candidatura que hagi obtingut la majoria de vots vàlids serà considerada guanyadora.

 

3.- En cas d’empat caldrà realitzar una nova votació entre els empatats que hagin obtingut més vots el setè dia següent, al mateix lloc, hora i condicions.                                                                                                                                              

 

4.- L’acta de proclamació de la candidatura guanyadora per part de la Junta Electoral s’ha de comunicar mitjançant certificació, dins dels tres dies natural següents a les candidatures presentades, al Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

 

5.- Contra l’acta de proclamació de la candidatura guanyadora es poden interposar els recursos següents:

 

5.1.- Totes les reclamacions davant la Junta Electoral han de fer-se en un termini màxim de 3 dies hàbils després que s’hagi produït el fet objecte d’impugnació, i la resolució de la Junta Electoral, que serà executiva, s’ha de dictar dins els tres dies hàbils següents.

 

5.2.- Contra els acords de la Junta Electoral de la Federació Catalana de Tir Olímpic pot interposar-se recurs ordinari davant el Comité Català de Disciplina Esportiva en un termini de tres dies hàbils, la resolució del qual exhaureix la via administrativa.

 

6.- Si només es presentés o restés vàlida una única candidatura tancada, no es realitzarà l’acte de la votació, i la Junta Electoral en donarà compte a la Secreteria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, a fi que el/la secretari/a general, o la persona delegada, faci la proclamació del nou president/a i la Junta Directiva, i el Registre d’Entitats Esportives en doni compte a la Federació espanyola corresponent i a la Unió de Federacions Esportives de Catalunya.

 

 

Article 65.-

 

Si no es presenta cap candidatura o no és valida cap de les presentades, la Junta Electoral, amb els membres suplents i, si s'escau, els membres de la Junta Directiva que no hagin cessat, constituiràn una Comissió Gestora, amb l'únic objectiu d'administrar la Federació i convocar i realitzar noves eleccions en un termini màxim de 3 mesos.

 

 

Article 66.-

 

Els membres de la Junta Directiva podran ser cessats dels seus càrrecs per les causes següents:

 

1.     Per l'acabament del mandat natural pel qual van ser elegits

2.     Per la pèrdua de qualsevol de les condicions necessàries per ser elegits.

3.     Per mort o incapacitat que impedeixi l'exercici del càrrec.

4.     Per decisió disciplinària executiva que inhabiliti per a ocupar els càrrecs dels òrgans del govern o representació de la Federació.

5.     Per aprovació d'un vot de censura

6.     Per dimissió.

 

 

Article 67.-

 

Els membres de la Junta Directiva podran ser suspesos del seu mandat per les causes següents:

 

1.     Per la sol.licitud de l'interessat/da, quan concorrin circumstàncies que ho justifiquin i així ho aprovi la Junta Directiva.

 

2.     Per acord de la Junta Directiva, quan s'instrueixi un expedient disciplinari a un membre de la Junta Directiva. Aquesta suspensió ha de ser pel temps de la instrucció de l'expedient.

 

3.     Per inhabilitació temporal, acordada per decisió disciplinària executiva.

 

4.     Per inasistència sense causa justificada, de manera reiterada, a les reunions de la Junta Directiva.

 

5.     La separació definitiva d’un membre de la Junta Directiva per acords de la resta de membres s’ha de comunicar a l’assemblea general, que s’encarregarà de ratificar aquesta separació definitiva.

 

Article 68.-

 

En el supòsit de que es produexi vacants a la Junta Directiva perquè no s'ha proveït la totalitat dels càrrecs a les eleccions o pel cessament o suspensió d'algun dels seus membres els càrrecs es proveiran de conformitat amb els següents criteris:

 

1.     Si les vacants afectan menys del 50% dels membres de la Junta Directiva, però no al/la President/a, aquest ha d'acordar la provisió transitòria dels càrrecs corresponents, decisió que ha de ser ratificada a la primera Assemblea General que es realitzi. Quan afecti al/la President/a serà d’aplicació d’establert a l’article 49 dels Estatuts.

 

2.     Si les vacants afecten menys del 50% dels membres de la Junta Directiva, incloent-hi al/la President/a, correspon als membres no afectats decidir la provisió transitòria de vacants, decisió que ha de ser ratificada a la propera Assemblea General que es realitzi sense perjudici del que disposa l’article 49 dels Estatuts.

 

3.     Si les vacants afecten més del 50% dels components de la Junta Directiva, incloent-hi al President/a, l'Assemblea General ha d'elegir una Comissió Gestora amb l'objecte d'administrar transitòriament la Federació i convocar i realitzar noves eleccions en un termini màxim de tres mesos.

 

4.     En el cas que les vacants afectin més del 50% dels membres del la Junta Directiva, però no al President/a, aquest juntament amb els membres que restin els càrrecs directius es constituiran en Comissió Gestora amb l'objecte establert a l'apartat precedent.

 

Els càrrecs vacants proveïts transitòriament i tambè els designats per ocupar-los, ho són només pel temps que resti de mandat al càrrec i sense que la designació alteri el temps natural del mandat.

 

En el supòsit que la provisió transitòria es faci com a conseqüència de la substitució d'un membre  amb el mandat suspès temporalment, el mandat del designat/da per substituir-lo/la s'ha de limitar exclusivament al temps de la suspensió, sense que pugui excedir del mandat natural del substituït.

 

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL VI.-

EL VOT DE CENSURA

 

 

Article 69.-

 

1.- El vot de censura contra el/la President/a, la Junta Directiva o qualsevol membre de la Junta Directiva haurà de ser demanat per escrit motivat, amb la signatura i els requisits necessaris per a la identificació dels sol.licitants, per la majoria dels membres de la mateixa Junta Directiva, o com a mínim, pel 15% dels membres de l'Assemblea General.

 

2.- El vot de censura només es podrà acordar mitjançant votació favorable del 2/3 parts dels membres de l'Assemblea General assistents.

 

3.- El procediment que regula el vot de censura és el següent:

 

·       Un cop presentada la sol.licitud del vot de censura davant la secretaria de la federació, s’ha de constituir, dins dels 10 dies següents, una Mesa de 5 persones, formada per 2 membres de la Junta Directiva designats per aquesta, els 2 primers signants de la sol.licitud i un delegat/da designat per la Unió de Federacions Esportives Catalanes, que en serà el/la President/a.

 

·       Comprovada per la Mesa l’adeqüació de la sol.licitud als requisits assenyalats al punt primer, i dins el termini màxim de 5 dies naturals, la Junta Directiva ha de convocar l’Assemblea General, per tal que aquesta tingui lloc en un termini no inferior a 10 dies naturals ni superior a 20 dies naturals a comptar de l’endemà de la convocatòria, amb la finalitat de dur a terme l’acte de la votació, previament al qual tindran veu els representants dels sol.licitants del vot de censura i els censurats.

 

·       L’Assemblea General i l’acte de la votació han de ser controlats per la Mesa esmentada anteriorment, la qual ha de resoldre tots els incidents i les reclamacions que s’hi puguin produir, tenint en compte que els seus acords són immediatament executius i sense que s’interrompi ni pugui suspendre´s per aquesta causa la votació. Un cop finalitzada la votació, la Mesa ha de disposar l’escrutini i el recompte de vots. Contra la resolució final de la Mesa es pot interposar els recursos procedents.

 

·       Un cop acordat el vot de censura, el/la President/a, la Junta Directiva o els membres a qui afecti cessaran automàticament, i s’aplicarà el règim de transició previst estatutàriament, i si no hi ha s’aplicarà els criteris que preveu el Decret 58/2010.

 

·       En el cas que la Junta Directiva no nomenés els membres de la Mesa o no convoqués l’Assemblea General, la Secretaria General de l’Esport, a petició dels 2 primers/res signants de la sol.licitud, pot requirir a la Junta Directiva que ho porti a terme. El fet que la Junta Directiva no ho faci en el termini que se li assenyali, faculta la Secretaria General de l’Esport perquè pugui nomenar discrecionalment els membres de la Mesa que manquin o, si s’escau, convocar directament l’Assemblea General amb la finalitat de dur a terme l’acte de la votació, sense perjudici de les responsabilitats disciplinàries que siguin d’aplicació.

 

 

 

 

TÍTOL III.-

 

 ÒRGANS DE GESTIÓ TÈCNICS I COL.LABORADORS

 

 

 

CAPÍTOL I.-  

ELS COMITÉS TÈCNICS ESPORTIUS DE PLAT I PRECISIÓ

 

 

Artícle 70.-

 

Els Comités Tècnics són òrgans tècnics col.laboradors de la Federació Catalana de la qual depenen, que agrupen els tècnics d'esport, professors/res i altres tècnics o assimilats de  les disciplines esportives que es practiquen a la Federació. Hi haurà un Comité Tècnic de Plat i un de Precisió.

 

Els Comités tindran les funcions següents:

 

1.     Proposar el programa d’activitats i de competicions de les seleccions catalanes de la modalitat o les disciplines de la Federació en les seves diferents categories, així com també la designació dels seleccionadors/res que s’hagin de fer càrrec del plà de preparació de les seleccions.

 

2.     Estudiar els reglaments per a l’organització de les competicions i proposar-ne la modificació, quan escaigui, tenint en compte les directrius de les federacions internacionals sobre les diferents disciplines o especialitats esportives.

 

3.     Fer informes sobre les propostes de programació de competicions i activitats de la Federació.

 

4.     Assessorar la Federació i els seus òrgans en aquells aspectes que cregui oportú o sigui requerit.

 

5.     Vetllar sota la directriu i coordinació de l'Escola Catalana de Tir per a la formació i actualització permanent de tots els seus membres.

 

6.     Contribuir al foment i la millora tècnica de la modalitat o les disciplines esportives de la Federació, mitjançant la celebració de conferències, seminaris i jornades tècniques, així com també en la publicació d'estudis i treballs divulgatius.

 

7.     Proposar a la Junta Directiva de la Federació qualsevol iniciativa que es consideri adequada per a la millora del nivell tècnic per a la pràctica de la modalitat, la disciplina o les especialitats esportives o el seu foment.

 

8.     Aquelles altres que la Junta Directiva de la Federació cregui oportú d'atorgar-li.

 

 

Article 71.-

 

La Junta Directiva podrà anomenar un/a Director/a Tècnic/a de cada modalitat (plat i precisió) que estarà sota les ordres directes del President/a de la Federació i que per la seva delegació presidirà el respectiu Comitè.

 

 

 

CAPÍTOL II.-

 L'ESCOLA CATALANA DE TIR

 

 

Article 72.-

 

L'Escola de Tècnics és un òrgan col.laborador dependent de la Junta Directiva de la Federació que té responsabilitat de la formació i el reciclatge de l'estament tècnic de la Federació, que comprèn els/les tècnics d'esport, els/les àrbitres, els/les jutges, els/les tècnics de gestió i manteniment, els/les professors i d'altres especialistes o similars. L'Escola Catalana de Tir desenvoluparà la seva activitat d'acord amb l'Escola Catalana de l'Esport de la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL III.-

 EL COL.LEGI D'ÀRBITRES I JUTGES

 

 

Article 73.-

 

El Col.legi d'Àrbitres i Jutges de la Federació és l'òrgan tècnic depenent de la Junta Directiva i subordinat a la disciplina d'aquesta Federació que ha de cuidar de la captació, enquadrament i organització del servei d'arbitratge en l'àmbit català.

 

 

Article 74.-

 

El Col.legi d'Àrbitres i Jutges de la Federació estarà a càrrec de la persona escollida per la Junta Directiva de la Federació d'entre una terna que proposi l'Assemblea del Col.legi d'Àrbitres i Jutges que està formada per tots els/les àrbitres, d'acord amb la normativa vigent de participació democràtica i votació universal, secreta, lliure personal del seus membres.

 

 

 

Article 75.-

 

El càrrec de President/a del Col.legi d’Àrbitres serà honorífic i no retribuit.

 

 

Article 76.- 

 

El Col.legi d'Àrbitres i Jutges de la Federació coordinarà amb el Comité d'Àrbitres de la Federació Espanyola a fi de mantenir una mateixa unitat d'orientació en el servei de l'arbitratge.

 

 

Article 77.-

 

El Col.legi d'Àrbitres i Jutges tindrà els departaments necessàris pel compliment de la seva tasca.

 

Article 78.-

 

A proposta de l'Assemblea del Col.legi d'Àrbitres s'elaborarà un reglament de règim intern, que aprovarà la Junta Directiva de la Federació Catalana de Tir Olímpic que haurà de ser ratificat per l’Assemblea General de la Federació.

 

 

Article 79.-

 

El Col.legi d'Àrbitres i Jutges tindrà les funcions següents:

 

1.     Proposar a la Junta Directiva de la Federació Catalana els criteris i la normativa de qualificació, classificació i designació dels àrbitres o dels jutges en les competicions federades.

 

2.     Arbitratge i control específic del desenvolupament de les competicions federades incloses en el calendari oficial de la Federació, d'acord amb les normes establertes reglamentàriament.

 

3.     Complir i fer complir les regles de joc i, si s'escau, les normes reglamentàries establertes per les diferents competicions adoptant els acords pertinents a aquests efectes.

 

4.     Vetllar, sota la coordinació de l'Escola de Tècnics, per la formació i actualització permanent de tots els seus membres, col.laborant en els cursos de reciclatge i portant a terme les proves adients per al seu manteniment físic i tècnic amb la finalitat d'aconseguir un nivell òptim de coneixements i preparació.

 

5.     Establir les diferents categories o nivells que calguin, d'acord amb la normativa aprovada per la Federació i la legislació vigent aplicable.

 

6.     Proposar l'homologació de les marques o registres o els rècords de Catalunya de les especialitats i proves que corresponguin.

 

7.     I aquelles altres funcions que la Junta Directiva de la Federació cregui escaient d'atorgar-li.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TÍTOL IV

 

 ORGANITZACIÓ TERRITORIAL

 

 

 

CAPÍTOL ÚNIC

DELEGACIONS TERRITORIALS

 

 

Article 80.-

 

Tal com s'assenyala a l'article 3, la Federació Catalana de Tir Olímpic pel seu millor desenvolupament i d'acord amb les pròpies necessitats de l'organització del Tir, tindrà Delegacions Territorials, que s'establiran d'acord amb la divisió territorial vigent a Catalunya, a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. Les Delegacions Territorials dependran directament de la Federació Catalana, relacionant-se amb la Federació Espanyola únicament a través d'aquella.

 

 

Article 81.-

 

Per mitjà de les Delegacions Territorials que s'encarreguen, seguint instruccions de la Federació Catalana, de l'organització del Tir Olímpic en el seu àmbit, es mantindran relacions amb les associacions, agrupacions, clubs del territori corresponent.

 

 

Article 82.-

 

Els/les delegats/des Territorials seran designats per la Junta Directiva de la Federació a proposta del President/a. Els nomenaments hauràn d'ésser ratificats per la propera Assemblea General que es celebri.

 

 

Article 83.-

 

Les funcions de les Delegacions Territorials seran les següents:

 

1.     La promoció, organització i control de les activitats pròpies de llurs modalitats i disciplines esportives en el seu àmbit geogràfic específic.

2.     Representar, en nom de la Federació, dels Clubs o les associacions i les agrupacions esportives del seu àmbit, davant les autoritats i els organismes oficials de la demarcació.

3.     Tutelar les proves i competicions dins el seu àmbit geogràfic que siguin més convenients per a la millora de la modalitat o les disciplines esportives, i encarregar-se d'aquelles que siguin organitzades pels clubs o les entitats federades i de les que els pugui delegar la mateixa Federació.

4.     Divulgar i fer mantenir el respecte i el compliment de les normes, els estatuts i els reglaments esportius i associatius de la Federació per part dels clubs, entitats esportives, esportistes, jutges i tècnics, directius/ves i altres representacions dins el seu àmbit geogràfic.

5.     Formular les propostes o iniciatives que creguin escaients a la Federació per a promoure o fomentar les activitats de les modalitats o disciplines pròpies de la seva Federació.

6.     Assessorar les entitats públiques o privades del seu àmbit en els assumptes referents a les activitats de la modalitat o les disciplines pròpies de la seva Federació.

7.     Gestionar els recursos econòmics que estableixi la Federació.

 

 

 

 

TÍTOL V

 

RÈGIM ECONÒMIC I  DOCUMENTAL

 

 

CAPÍTOL I

RÈGIM ECONÒMIC

 

 

Article 84.-

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic es sotmetrà al règim de pressupostos i patrimoni propi i gaudirà de plena autonomia. S'hi aplicaran les normes econòmiques establertes en les presents disposicions i les comptables del Pla General de Comptabilitat o adaptació sectorial que sigui d'aplicació, i els principis comptables nencessaris per reflectir una imatge fidel de l'entitat. Així mateix es portarà, com a mínim, un llibre diari, inventaris i balanços i comptes anuals.

 

 

Article 85.- 

 

La Junta Directiva formularà dins dels tres primers mesos de l'exercici i presentarà a l'Assemblea General dins el termini de 3 mesos els comptes anuals que han de compendre el balanç, el compte d'ingresos i despeses, el pressupost per a l'exercici i la memòria.

 

Els Comptes anuals i els pressupostos han d'estar al domicili social un mínim de 15 dies abans de la celebració de l'Assemblea, a disposició de les persones o entitats amb dret de vot, els quals en podran demanar còpia, que se'ls haurà de lliurar abans de la celebració de l'Assemblea.

 

 

Article 86.-

 

El balanç de situació ha de compondre els béns i drets, i també els fons propis i les obligacions contretes.

 

No es poden compensar les partides entre l'actiu i el passiu ni entre les despesses i els ingresos.

 

Els elements de l'inmobilitzat i circulant la utilització dels quals tingui un límit temporal han d'amortitzar-se proporcionalment al temps en què n'estigui prevista l'utilització. L'import de les amortitzacions fetes ha de constar al balanç.

  

  

 

Article 87.-

 

En els comptes de resultats s'hauran de reflectir detalladament i separada les subvencions rebudes per a despesses corrents i les subvencions que siguin per a inversions materials concretes, que hauran de quedar en un compte de passiu, que s'haurà d'amortitzar segons el pla establert.

 

 

 

 

Article 88.-

 

La memòria haurà d'analitzar fidelment l'activitat econòmica de la Federació, la seva adequada actuació pressupostària, el compliment dels objectius i els projectes a desenvolupar, i informar separadament com a mínim sobre els aspectes següents:

 

Diferenciació dels ingresos i aportacions segons:

 

a) Subvencions públiques.

b) Subvencions, donatius o aportacions privades.

c) Vendes d'actius.

d) Ingressos escaients de competicions organitzades.

e) Ingressos per serveis prestats per la Federació, permisos, llicències, i d'altres.

f) Ingressos financers.

                                                 

Tambè s'haurà de fer constar la destinació de la totalitat dels recursos, distingint com a mínim els grups de cost o inversió següents:

 

a) Administració de la Federació.

b) Direcció i serveis de la Directiva, incloent-hi viatges.

c) Competicions.

d) Ajudes a clubs i altres entitats.

e) Ajudes per a actes esportius.

f) Construccions i altres immobilitzats.

g) Formació d'esportistes i tècnics.

h) Esport d'èlit i professional.

i) Àrbitres.

j) Òrgans jurisdiccionals.

k) L'import de les obligacions de pagament que cal satisfer en altres exercicis que no estiguin previstes al balanç.

l) L'import de les garanties i els avals compromesos.

m) La liquidació de pressupost, que espliqui les variacions en relació amb el pressupost aprovat en l'Assemblea General anterior.

 

 

Article 89.- 

 

Els comptes anuals han de ser revisats per auditors de comptes i donar-se còpia a la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya, juntament amb l'informe dels auditors, dins dels sis primers mesos següents de cada exercici i sempre 15 dies abans de la celebració de l'Assemblea General.

 

 

Article 90.-

 

El producte obtingut de l'alienació d'instal.lacions esportives o dels terrenys en què es trobin ha d'invertir-se íntegrament en l'adquisició, la construcció o la millora de béns de la mateixa aplicació, llevat que es disposi d'un informe favorable de la Secretaria General de l'Esport.

 

 

Article 91.-

 

La Junta Directiva de la Federació té les facultats de disposició econòmica, dins dels límits previstos en el seu pressupost, o d'aquells ingresos que hagi obtingut en l'exercici. La Junta Directiva pot acordar el traspàs de partides, mitjançant acord que consti en Acta.

 

La Junta Directiva pot transmetre o vendre béns inmobles o prendre diners a préstec. Quan la seva quantia ultrapassi dins de l'exercici l'import del 25% del pressupost anual, o el 25% del patrimoni que consti en balanç, a més de l'acord d'Assemblea General serà imprescindible que l'operació tingui l'informe favorable de la Secretaria General de l'Esport.

 

 

 

Article 92.- 

 

Els membres de la Junta Directiva han de respondre mancomunadament dels actes que hagin autoritzat en contra del que preveuen els articles anteriors, amb excepció dels que hagin votat en contra de l'acord i així ho hagin fet constar a l'acta.

 

 

Article 93.-  

 

Les quantitats disponibles tindràn d'ésser dipositades en entitats bancàries o d'estalvi a nom de la Federació, sent necessaris dues signatures d'entre President/a, Secretari/a, Tresorer/a o persona que es pugui anomenar, a fi de disposar de les dites quantitats.

 

 

Article 94.-  

 

L'any econòmic comencarà al primer de gener i es clou el 31 de desembre següent.

 

 

Article 95.- 

 

Els títols de deuta es portaran en un llibre-registre especial amb indicació de les transferències que nomès es faran a altres afiliats, valor nominal, data d'emissió i si s'escau, l'interés i termini d'amortització. Aquests títols només donaran els interessos establerts a la vigent legislació, i els seus propietaris/es no gaudiran de cap altre dret especial.

 

 

Article 96.-

 

La Federació Catalana i les Delegacions Territorials en els seus àmbits, podran fiscalitzar i controlar les subvencions donades a les Associacions, Agrupacions, Clubs i resta d'Entitats.

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL II.-

RÈGIM DOCUMENTAL

 

 

 

Article 97.- 

 

Integren el règim documental de la Federació els llibres d'Actes, de comptabilitat, el balanç i compte de guanys i pèrdues i la memòria econòmica, el Registre d'entitats federades i aquells que es consideri oportuns per a un millor compliment dels objectius de la Federació.

 

 

 

 

 

 

 

 

TÍTOL VI

 

CAPÍTOL I.-

RÈGIM DISCIPLINARI

 

 

Article 98.-

 

La competència atribuida a la jurisdicció relativa a les matèries pròpies de la competició esportiva, quan es tracti d’activitats compreses dins l’àmbit d’actuació de la Federació, s’estén a conèixer i resoldre aquelles qüestions de naturalesa competitiva que es plantegin en relació o com a conseqüència de la pràctica de l’esport de tir olímpic regulat per les seves normes d’aplicació. La competènica atribuida a la jurisdicció disciplinària esportiva quan es tracti d'activitats compreses dins l'àmbit d'actuació de la Federació, s'estén a conèixer les infraccions de les regles de joc, prova o competició, de la conducta esportiva o de les normes de conducta associativa tipificades amb caire General a la Llei de l'Esport i a les disposicions estatutàries o reglamentàries específiques del Tir Olímpic.

 

 

Article 99.-

 

L'exercici de la potestat jurisdiccional, competitiva i disciplinària correspon:

 

a) Als jutges o àrbitres durant el desenvolupament del joc o competició, amb subjecció a les regles establertes a les disposicions de cada modalitat esportiva o a les específiques aprovades per a la competició de que es tracti.

                                  

b) Al Comité de Competició i Disciplina Esportiva, òrgan col.legiat constituït per tres membres dels quals un/a haurà de ser necessàriament llicenciat/da en dret, assistits per un Secretari/a amb veu i sense vot designats per la Junta Directiva d'entre els membres dels quals s'escollirà un/a President/a. El Comité de Competició i Disciplina Esportiva resoldrà per majoria els assumptes de la seva competència en matèria competitiva i disciplinària esportiva. El mandat serà de sis anys.

 

c) Al Comité d'Apel.lació, òrgan col.legiat constituït per tres membres un/a dels/les quals un haurà de ser llicenciat/da en dret. El Comité d'Apel.lació, convocat cada vegada que sigui necessari, ha de resoldre en segona instància i per majoria, els recursos interposats contra els acords del Comité de Competició i Disciplina Esportiva contra els acords definitius adoptats en matèria disciplinària esportiva pels òrgans competents dels clubs esportius afiliats i, contra les decisions dictades pels òrgans electorals de les esmentades entitats federades.

 

 

Article 100.-

 

En el reglament corresponent la Federació desenvoluparà, en l'àmbit de les seves competències, el règim disciplinari de conformitat amb la Llei de l'esport i disposicions que la desenvolupin.

El Reglament haurà de preveure inexcusablement les següents qüestions:

a) Un sistema tipificat d'infraccions amb l'especificació del seu caràcter lleu, greu o molt greu.

b) Un sistema de sancions proporcional al d'infraccions previstes.

c) Els procediments disciplinaris de tramitació i imposició, si s'escau, de sancions, que garanteixin el tràmit d'audiència a l'interessat/da.

d) La determinació de les causes modificatives de la responsabilitat i els requisits d'extinció i de prescripció de la mateixa.

e) L'observança dels principis inherents a tot dret sancionador relatius a la prohibició d'imposar doble sanció pels mateixos fets i de sancionar per infraccions tipificades amb posterioritat al moment d'haver estat comeses, així com a l'aplicació dels efectes retroactius favorables.

f) Un sistema de recursos contra les sancions imposades.

 

 

TÍTOL VII.-

 

 ESTATUTS PERSONALS

 

 

 

CAPÍTOL I.-

LES ASSOCIACIONS, AGRUPACIONS, CLUBS I ALTRES ENTITATS

 

 

 

Article 101.-

 

Les Associacions, Agrupacions, Clubs i resta d'Entitats, hauran d'ésser inscrites a la Federació Catalana de Tir Olímpic i al Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya per tal de poder ser considerades entitats afiliades.

 

Les Associacions, Agrupacions i Clubs, per formar part de la Federació Catalana hauran de complir els requisits ineludibles següents:

 

1er.- Estar inscrits al Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya.

 

2on.- Sol.licitar l’Afiliació per escrit dirigit a la Federació Catalana de Tir Olímpic.

 

3er.- En quant als Clubs, Associacions i Agrupacions, a més hauran de tenir instal·lacions autoritzades legalment, o bé el projecte en ferm de construcció de les mateixes, en un termini màxim de dos anys. Si a la finalització d’aquest termini no s’hagués fet la construcció causarien baixa com a membres de la Federació Catalana de Tir Olímpic.

Les associacions de tir al plat, durant el període transitori de 2 anys esmentat anteriorment, podran fer una o dos tirades l’any en camps de tir eventuals els quals han de tenir l’autorització de la intervenció d’Armes de la Guàrdia Civil corresponent a la localitats en què estiguin ubicats.

 

2.- Tindran la consideració de membres adherits aquells clubs i associacions esportius que, havent sol.licitat la seva afiliació a la Federació, es trobin en tràmit d’inscripció al Registre d’entitats esportives de la Generalitat o pendents de complir els requisits federatius necessaris per ser considerats membres de ple dret dins l’ens federatiu.

 

Aquests hauran de figurar inscrits administrativament o complir els requisits federatius en un termini màxim d’un any; en el cas contrari, perdran la seva qualitat d’adherits. Si assoleixen la condició d’afiliats dins el termini fixat, el temps en que hagin tingut la qualitat d’adherits computarà a l’efecte d’antiguitat per poder ser considerats membres de l’Assemblea General.

 

Les seccions esportives de les entitats de caire no esportiu legalment constituïdes seran, en tot cas, membres adherits quan estiguin adcrites al Registre d’entitats esportives de la Generalitat.

 

3.- Els membres federats i adherits tindran els següents drets i deures:

 

1er.- Drets:

 

-Participar en les activitats organitzades per la Federació.

 

-Participar amb veu i vot a l’Assemblea General en les condicions establertes per la Federació.

 

 

2on.- Deures:

 

-Complir els Estatuts i Reglaments federatius i acords presos pels órgans de govern i representació de la Federació

 

-Abonar les quotes que es determinin

 

-Contribuir al compliment de les activitats de la Federació

 

 

La pérdua de condició de membre afiliat o adherit a la Federació Catalana de Tir Olímpic es produirà en els casos següents:

 

1.     Per decisió voluntària, comunicada per escrit.

 

2.     Per l’extinció o la dissolució del club, l’agrupació esportiva o la secció.

 

3.     Per la revocació del seu reconeixement per part de l’autoritat competent.

 

4.     Per resolució judicial.

 

5.     Per la no  participació en competicions incloses en el calendari oficial de la Federació, com a mínim la temporada esportiva anterior.

 

6.     Per falta de pagament de les llicències o de les quotes de la Federació, prèvia la incoació de l’expedient disciplinari corresponent.

 

7.     Per qualsevol altra causa prevista a l’ordenament jurídic vigent.

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL II.-

ELS/LES  TIRADORS/ES

 

 

Article 102.-

 

Els/les tiradors/res són les persones naturals amb possessió de tota la documentació reglamentàriament exigible per la pràctica de l'esport del Tir.

 

 

 

 

 

Article 103.- 

 

1.Tots/es els/les tiradors/es inscrits/es, per mitjà de l'entitat federada corresponent, restaran sotmesos a les normes i disposicions de la Federació Catalana de Tir Olímpic, contribuiràn al compliment de les seves finalitats d'una manera activa i harmònica sota els principis democràctics dels presents Estatuts i participaran a les seves activitats.

 

 

2.- La recollida, tractament, cessió i qualsevol acte anàleg respecte a les dades personals de les llicències federavites o del fitxers de dades de socis o afiliats cal que s’ajustin a les disposicions vigents en matèria de protecció de dades.

 

 

CAPÍTOL III.-

  ELS/LES  ENTRENADORS/ES

 

 

 

Article 104.-

 

Els/les entrenadors/es són les persones naturals que, tenen títol oficial i subscribint llicència vinculats a una Entitat o a la pròpia Federació, s'encarreguen de l'ensenyament, preparació i direcció tècnica del Tir.

 

 

Article 105.- 

 

Tots els/les entrenadors/es inscrits/es restaràn sotmesos a les normes i disposicions de la Federació Catalana de Tir Olímpic contribuiran al compliment de les seves finalitats d'una manera activa i harmònica sota els principis democràtics dels presents Estatuts i participaràn a les seves activitats.

 

 

 

 

 

 

CAPÍTOL IV.-

ELS/LES ÀRBITRES

 

 

 

Article 106.- 

 

Els/les àrbitres són les persones naturals que, amb la titulació adient i la llicència federativa, exerceixen com a jutges en les competicions de Tir, sent la màxima autoritat dins el camp de tir.

 

 

Article 107.- 

 

Tots els/les àrbitres inscrits en el Col.legi Català d'Àrbitres restaràn sotmesos a les normes i disposicions de la Federació Catalana de Tir Olímpic, contribuiran al compliment de les seves finalitats d'una manera activa i harmònica sota els principis democràtics dels presents Estatuts i participaràn a les seves activitats.

 

 

 

TÍTOL VIII.-

 

 EXTINCIÓ I DISOLUCIÓ DE LA FEDERACIÓ

 

 

 

Article 108.- 

 

La Federació Catalana de Tir Olímpic s'extinguirà per les causes següents:

 

a) Per l'acord de l'Assemblea General, convocada a l'efecte, adoptat per una majoria de dos terços dels membres assistents, sempre que representin la majoria dels membres amb dret a vot de l'Assemblea General.

 

b) Per la revocació del seu reconeixement, tret del supòsit que aquesta es transformi en una associació de règim general.

 

c) Per la paralització dels òrgans federatius de manera que el seu funcionament esdevengui impossible.

 

d) Per la fusió o absorció en altres federacions esportives.

 

e) Per resolució judicial.

 

f) Per qualsevol altra causa prevista en els estatuts o en l'ordenament jurídic vigent.

   

 

En cas de dissolució de la Federació, el patrimoni net resultant de la liquidació l’ha d’aplicar l’Administració esportiva de la Generalitat, de forma preferent, per el foment i la pràctica de la corresponent modalitat esportiva.

 

 

 

TÍTOL IX.-

 

 REFORMA DELS ESTATUTS

 

 

 

Article 109.-

 

La iniciativa de reforma dels Estatuts es produirà a proposta del President/a de la Federació Catalana de Tir Olímpic refrendada per acord de la Junta Directiva o d’almenys el 20% dels membres de l'Assemblea General.

 

L'elaboració del projecte corre a càrrec del President/a o dels membres de l’assemblea proposants, i la seva aprobació s'haurà de realitzar en el sí d'una Assemblea General.


 

 

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

 

           

UNICA.- Els processos jurisdiccionals iniciats abans de la vigència d'aquests Estatuts es regiran i tramitaran d'acord amb la normativa d'aplicació en el moment de l'inici del respectiu procés.

 

 

 

DISPOSICIONS FINALS

 

 

 

PRIMERA.- Els presents Estatuts entraran en vigor el mateix dia de la seva aprovació per la Secretaria General de l'Esport.

 

 

SEGONA.-  S'autoritza a la Junta Directiva per a que modifiqui els presents Estatuts, exclusivament quan sigui com a conseqüència de les indicacions de la Secretaria General de l'Esport i per l'aprovació dels mateixos.

 

 

 

 

 

 

Barcelona, 27 de novembre de 2010.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          EL/LA  PRESIDENT/A                                                                       EL/LA SECRETARI/A