Escut de l'Ajuntament d'Arenys de Mar
NOTÍCIES
El 061 CatSalut Respon garanteix la qualitat en l'atenció de les urgències nocturnes al CAP d'Arenys

A partir del 2 de maig es reordenen les urgències nocturnes del CAP Arenys de Mar amb un dispositiu d'atenció domiciliària activat a través del 061 CatSalut Respon.
 
La mesura permetrà augmentar la rapidesa en l'atenció de situacions crítiques mantenint la qualitat de l'atenció a la ciutadania i optimitzar l'atenció domiciliària.

El servei nocturn del Centre d'Atenció Primària (CAP) d'Arenys de Mar reordena a partir del 2 de maig les seves urgències nocturnes per optimitzar els seus recursos, sense que aquesta decisió afecti l'atenció que ja ofereix als ciutadans. El servei nocturn del centre dóna cobertura a l'atenció continuada i urgent de les poblacions d'Arenys de Mar, Arenys de Munt, Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Caldes d'Estrac, i es continuaran atenent les visites presencials com fins ara. L'únic canvi per als ciutadans és que hauran de sol·licitar l'atenció domiciliària d'urgència trucant al 061 CatSalut Respon en comptes de fer-ho directament al CAP.

Per donar a conèixer aquest nou telèfon de referència, el Servei Català de la Salut, l'Institut Català de la Salut i tots els municipis afectats pel canvi estan oferint una sèrie de xerrades als cinc municipis. Aquest dijous va ser el torn d'Arenys de Mar i els pròxims dies es farà a Llavaneres (19 d'abril), Arenys de Munt (21 d'abril), Sant Vicenç de Montalt (27 d'abril) i Caldes d'Estrac (28 d'abril).
 
A banda, també es distribuirà material comunicatiu als edificis municipals, farmàcies i CAP explicant els eixos principals del servei 061 CatSalut Respon el qual, entre altres serveis, vetlla per la correcta gestió de l'atenció domiciliària fora de l'horari d'atenció dels CAP. El ciutadà, amb una trucada al 061 CatSalut Respon, és atès per un equip de més de 200 professionals format per metges, infermers i tècnics. El 061 CatSalut Respon és un servei multicanal - ja sigui via telèfon, correu electrònic, web, xat o APP mòbil- amb el qual es pot contactar les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
 
El 061 CatSalut Respon ha estat clau com a servei d'atenció sanitària ja que té la capacitat de realitzar tràmits administratius, resoldre problemes i dubtes de salut, adreçar al ciutadà al centre de salut més adient, o bé activar un metge a domicili, una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM, en cas que sigui necessari.

 

Informació publicada el 15 d'abril de 2016
Compartir:Comparteix al facebookComparteix a la tafaneraCompartir a Twitter
Ajuntament d'Arenys de Mar - Riera del Bisbe Pol, núm. 8 - 08350 Arenys de Mar - Tel. 93 795 99 00