dimecres, 15 de març de 2017

L'humor de Tricicle protagonitza la nova campanya de la DGT per evitar distraccions al volant

|

Tricicle DGT


El ministeri de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha presentat aquest dijous una campanya de conscienciació de la DGT per evitar les distraccions al volant, protagonitzada pel trio humorista Tricicle. "La distracció del conductor va ser la causa de 1.374 accidents greus l'any passat i de 500 morts, segons el balanç de seguretat viària", ha apuntat el ministre.


El titular d'Interior ha assenyalat que en parlar pel mòbil mentre es condueix, "deixa de captar-se fins a un 50% els senyals de trànsit i el risc d'accident augmenta entre quatre i nou vegades; similar a conduir amb el doble de la taxa de alcohol permesa ".


D'altra banda, ha destacat que "circular a 120 quilòmetres per hora suposa recórrer sense veure 429 metres, mentre que escriure un missatge, 660 metres com si un fos a cegues".


L'espot de Tricicle pretén fer habitual el gest amb la mà de penjar el telèfon per advertir qualsevol conductor o vianant que deixin d'usar-lo i prestin atenció a la carretera. "Un gest senzill, cordial i amable que convidi a la reflexió", ha explicat Zoido.



"Volem universalitzar un gest que serveixi per advertir el conductor o vianant del risc que suposa anar pendent del mòbil, no només per a qui l'utilitza sinó per a la resta dels usuaris de la via --ha destacat el ministre--. No hi ha ningú millor que Tricicle que expressi un missatge amb un gest ".


Zoido tricicle


LA DISTRACCIÓ DE L'VIANANT


Zoido ha indicat que "la distracció és igual de perillosa per al conductor de l'automòbil que per al vianant que creua sense mirar, fent ús del mòbil i sense ni tan sols tenir la mínima prudència".


D'altra banda, ha afegit que la distracció és la causa del 25% dels accidents i del 30% dels morts.


També ha apuntat que el 94% dels conductors reconeix utilitzar el mòbil al volant, segons un estudi del RACC i que el 43% dels joves utilitza el 'Whatsapp' mentre condueix, segons una enquesta a més de 6.000 joves.


En aquesta ocasió, i al contrari que en els seus espectacles, els integrants de Tricicle han explicat la seva participació de viva veu. Així, Carles Sans ha destacat que la DGT ha decidit apostar per l'humor.


"Sabem que aquest tipus de campanyes solen anar acompanyades d'un dramatisme important, que no és altra cosa que una visió de la realitat, però el fet que es vulgui arribar a cert tipus de públic a través de l'humor també ens ha semblat una molt bona idea i tant de bo cali ".


Finalment, el ministre ha assenyalat que "la trajectòria i prestigi fan de Tricicle la millor aposta per protagonitzar una acció sense paraules".

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH