Sortida cultural mines de Cercs i Colònia Vidal 28 d’Octubre 2018

Sortim de la plaça d’Orfila a les 7:30h del matí amb autocar cap a la Colònia Vidal de Puig Reig. Un cop hi arribem, esmorzem i tot seguit fem la visita guiada al museu de la colònia. Anem fent el recorregut per les instal·lacions seguint les explicacions de la guia la qual ens fa retrocedir al segle passat i ens fa reviure la vida en una colònia tèxtil per tal de tirar endavant una família. Visitem l’escola, les dutxes comunitàries dels homes, la peixateria, el safareig, un habitatge dels treballadors i la fàbrica. Tot molt ben documentat i a alguns de nosaltres ens va fer reflexionar la vida tan dura que van tenir els nostres avantpassats.

A continuació ens dirigim amb l’autocar a Sant Corneli per visitar el museu de les mines de Cercs, on un tren miner ens introdueix a l’interior de la mina Sant Romà. El recorregut consta de 500 metres de galeria, ens fa reviure al lloc original com era el treball de la mina.

Dinem en el restaurant Santa Bárbara, ubicat també a Sant Corneli.

El temps no ens acompanya massa, hem tingut pluja i temperatures baixes.

Un total de 34 assistents.

Accediu a les fotos de la sortida: