Els departament de Serveis Socials del Consell Comarcal del Baix Camp és el departament encarregat de garantir les necessitats bàsiques dels ciutadans de la comarca a través de la prestació directa de serveis, el desenvolupament de les capacitats personals i amb la concessió de determinades ajudes econòmiques o altres petites subvencions.
El principal objectiu és atendre els ciutadans de forma personalitzada, ajudant-lo a solucionar tota mena de necessitats bàsiques, tant personals com familiars, reduint d’aquesta manera el risc d’exclusió i enfortint els llaços de cohesió social. Per a facilitar aquesta tasca disposen d’un horari d’atenció a l’Ajuntament d’Alforja
L’atenció es realitza al segon pis de l’Ajuntament cada dimecres de 10 a 14:00 hores prèvia cita. La cita s’ha de demanar a l’Ajuntament d’Alforja presencialment o per telèfon al 977 816 008
Horari d’Atenció:
L’atenció es realitza al segon pis de l’Ajuntament cada dimecres de 10 a 14:00 hores prèvia cita. La cita s’ha de demanar a l’Ajuntament d’Alforja presencialment o per telèfon al 977 816 008
El SIAD, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones és un servei que ofereix el Consell Comarcal del Baix Camp i gestiona el Departament de Serveis Socials de l’ens comarcal. Si bé es presta a les dependències municipals. OFEREIX INFORMACIÓ, ORIENTACIÓ iASSESSORAMENT en tots els aspectes relacionats amb la vida de les DONES.
El SIAD, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones és un servei que ofereix el Consell Comarcal del Baix Camp i gestiona el Departament de Serveis Socials de l’ens comarcal. Si bé es presta a les dependències municipals. OFEREIX INFORMACIÓ, ORIENTACIÓ iASSESSORAMENT en tots els aspectes relacionats amb la vida de les DONES.
QUÈ OFEREIX AQUEST SERVEI?
- Suport psicològic.
- Suport jurídic.
- Atenció social.
- Orientació i informació laboral.
- Dinamització del teixit associatiu.
- Detecció i atenció a les violències contra les Dones.
- Grups socioinformatius i tallers d’eines personals.
El servei d’atenció permanent del 900 900 120 contra la violència masclista és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l’any, durant les 24 hores del dia. S’hi pot accedir per telèfon i correu electrònic, i atén les demandes relacionades amb qualsevol forma de situació de violència contra les dones:
- Peticions d’informació de dones que viuen situacions de violència.
- Peticions d’informació sobre els recursos existents a Catalunya en matèria d’assistència a la violència contra les dones.
- Sol·licituds d’assessorament sobre possibles actuacions a realitzar davant una situació de violència contra les dones, procedents de particulars i/o professionals.
- Activació del servei d’intervenció en crisis greus en l’àmbit de la violència masclista (24h/365 dies de l’any), procedent de qualsevol Ajuntament i/o Consell Comarcal, amb el previ consentiment de la dona agredida o del seu entorn familiar.
Aquest servei disposa de professionals, advocades i psicòlogues, que poden contactar amb els serveis d’emergència, si és necessari. Les persones que accedeixin al servei poden expressar-se en 124 llengües, entre les quals hi ha el català, el castellà, l’anglès, el francès, l’alemany, l’italià, el rus, l’àrab, el romanès, el croat i el xinès (mandarí).