El confinament, una oportunitat per aprendre (II): propostes educatives per a nens i nenes de 6 a 12 anys

Redactar un diari, visitar museus virtuals, planificar les vacances i ajudar en les tasques de casa són algunes de les recomanacions del Departament d'Educació

per NacióDigital , 23 de març de 2020 a les 11:40 |
Els nens i nenes han de tenir temps d'autonomia i també en família | Pixabay
Com motivem els nostres fills que estan tancats a casa a seguir aprenent tot i no anar a classe? És una de les grans preocupacions que tenen ara les famílies, encara sense data de retorn a l'escola. El Departament d’Educació proposa als centres educatius i a les seves famílies oferir tasques als nens i nenes per al seu aprenentage que, alhora, permetin reforçar el desenvolupament de la seva autonomia personal, generar motivació i curiositat. 



Educació proposa orientacions diverses que els alumnes puguin fer de manera autònoma amb l’acompanyament a distància del professorat quan convingui. Entre altres, la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat, de cerca d'informació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques, així com activitats alternatives al treball habitual a l’aula que amb els centres tancats no es poden dur a terme.

També recomana evitar tasques repetitives, no contextualitzades o d’una durada excessiva. Tot plegat, respectant les necessitats de descans, el temps de lleure i la convivència familiar.


Temps autònom i compartit

Per a totes les etapes educatives el departament aconsella compaginar temps de lleure i treball autònom, en què els infants i joves decideixin què volen fer i de quina manera, amb temps compartit amb els adults. Les orientacions educatives adreçades a primària estan enfocades a afavorir diferents àmbits d’aprenentatge, com per exemple, el lingüístic, el matemàtic o el de coneixement del medi.

 
Propostes d’educació primària (de 6 a 12 anys)

Temps autònom

 Elaborar jocs propis amb material per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics com peces de fusta o envasos, titelles, cuinetes, contes, fulls i estris d’escriptura...

Temps compartit

 Redactar un diari explicant què es fa durant els dies sense escola.
 Escriure contes, històries i cançons en diferents idiomes.
 Escoltar un audiollibre.
 Visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita.
 Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana amb les explicacions i descripcions que trobin adients.
 Pensar i planificar les vacances escollint els llocs a visitar i l’itinerari.
 Activitats matemàtiques. Exemple: Fer una llista de coses que volem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar el preu més barat, el més car i l’estalvi comprant el més barat.
 Suport a les tasques de la casa.













 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació