Passen els dies i el confinament encara no té data final. Les setmanes sense escola poden allargar-se i és per aquest motiu que el
Departament d’Educació ha posat a disposició dels centres educatius i de les seves famílies un conjunt d’orientacions i activitats adequades a cada etapa per implementar a casa mentre estiguem tancats amb els nostres fills.
Es tracta d’oferir tasques per a l’aprenentatge que, alhora, permetin reforçar el desenvolupament de la seva autonomia personal, generar motivació i curiositat.
Són orientacions diverses que els alumnes poden fer de manera autònoma amb l’acompanyament a distància del professorat (si s'escau) dels centres educatius.
Entre altres, hi ha la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat, de cerca d'informació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques, així com activitats alternatives al treball habitual a l’aula que amb els centres tancats no es poden dur a terme.
El departament recomana evitar tasques repetitives, no contextualitzades o d’una durada excessiva. Tot plegat, respectant les necessitats de descans, el temps de lleure i la convivència familiar.
Temps autònom i compartit
Per a totes les etapes educatives s’aconsella
compaginar temps de lleure i treball autònom, en què els infants i joves decideixin què volen fer i de quina manera,
amb temps compartit amb els adults. Per al temps individual, en els casos d’infantil i primària, cal proporcionar-los recursos i materials amb què puguin elaborar els seus propis jocs. A secundària es suggereixen diferents treballs sobre temes relacionats amb la situació i el moment actual on intervenen competències bàsiques de diferents matèries.
En l’etapa infantil les recomanacions estan pensades per ajudar a desenvolupar diferents capacitats i inclouen activitats de comunicació, activitats que impliquin moviment, activitats d’experimentació o bé activitats en entorns digitals.
Propostes d’educació infantil (1-6 anys)
Temps autònom
Elaborar jocs propis amb material per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics com peces de fusta o envasos, titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls i estris d’escriptura.
Temps compartit
Representar una història amb titelles
Mirar contes del
web de TV3 Una mà de contes.
Proposar jocs que requereixin desplaçar-se seguint un itinerari (fix, lliure o amb obstacles elaborats amb elements i mobiliari domèstic) caminant, saltant, a la pota coixa, arrossegant-se o rodolant.
Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent i com ho poden enriquir.
Realitzar els
jocs d’autoaprenentatge que proposa el web Edu365.
Col·laborar en les tasques de la llar.
Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Fes-te subscriptor