Presentació de la campanya «Bo per a tothom» | Departament d'Agricultura
Branded content

VÍDEO «Bo per a tothom»: músics catalans animen a consumir producte de proximitat

Beth, Gemma Humet, Las Migas, Joan Rovira, Salva Racero i Setembre interpreten la cançó de la nova campanya del Departament d'Agricultura

per NacióDigital
Presentació de la campanya «Bo per a tothom» | Departament d'Agricultura
Bo per a tothom. Aquest és el títol de la cançó que aquest Nadal anima a consumir producte de proximitat. L'interpreten reconeguts músics com Beth, Gemma Humet, Las Migas, Joan Rovira, Salva Racero aíxi com el grup Setembre.

Bo per a tothom és alegre i optimista, però també combativa i amb un missatge de fons prou clar: cal consumir productes de proximitat. La cançó forma part de la darrera campanya del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació que pretén fer augmentar el consum de productes catalans, per ser de qualitat, saludables, sostenibles i de preu just. El seu consum aporta beneficis sobre el medi ambient i repercuteix directament sobre el sector primari català. 


El tema, amb música i lletra del compositor Mateu Peramiquel, té missatges clars i catalans: "Si vas de pressa no sabràs què triar", "les coses importants, les pots tenir a tocar" o "Si pots triar, tria producte de proximitat". 

Músics i jugadores de bàsquet


La música és el fil conductor de l’anunci que s'ha estrenat coincidint amb les festes de Nadal, quan tradicionalment el consum de productes d’alimentació repunta. La campanya arriba en un context on s'ha produït una clara tendència a l'alça del producte local, una de les poques conseqüències positives de la pandèmia.


Per primera vegada, la campanya també busca promoure la igualtat i visibilitat de l’esport femení. Per això, algunes de les cares de l’anunci són jugadores dels dos principals equips de bàsquet femení, l’Uni Girona i l’AE Sedis Bàsquet de la Seu d’Urgell. Es tracta de Laia Palau i Júlia Soler, de l'equip gironí, i Georgina Bahí i Ariadna Pujol, del club urgellenc.
 

Teresa Jordà, amb les jugadores de l'Uni Girona que participen a la campanya. Foto: Departament d'Agricultura


Una elecció que entronca amb una de les polítiques del Departament d’Agricultura: potenciar el paper de la dona dins el sector, visibilitzar la tasca de les dones i promoure les polítiques d’igualtat.

Motor de l’economia


El sector agroalimentari català és el primer sector de l’economia catalana i un dels sectors exportadors més dinàmics. Genera un volum de negoci de 38.205 milions d’euros, xifra que equival al 16,28% del PIB de Catalunya.

Els aliments catalans han aconseguit un valor significatiu en els mercats internacionals: en els últims 10 anys, les exportacions s’han incrementat un 45% en volum i un 65% en valor. L’any 2019, Catalunya va superar per primera vegada els 10.000 milions d’euros en les seves exportacions agroalimentàries.

Nova marca de país "Catalunya, on el menjar és cultura"


La campanya "Bo per a tu, bo per a tothom" suposa també el tret de sortida de la marca "Catalunya, on el menjar és cultura", creada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació per reforçar el posicionament de les produccions agroalimentàries i la gastronomia catalanes i dotar-les d’homogeneïtat comunicativa tant a l’interior del país com a l’exterior. L’objectiu és posar en valor els aliments produïts a Catalunya a fi de garantir un sistema alimentari complet, competitiu, arrelat territorialment i basat en la seva diversitat, i, alhora, consolidar Catalunya com a país de referència pel prestigi del seu sistema alimentari.
 

La consellera Teresa Jordà, a la presentació de la campanya i la marca. Foto: Departament d'Agricultura


La marca està representada per les lletres CAT disposades de manera al·legòrica en un plat. Tant la marca com l’eslògan "On el menjar és cultura" identificaran el sistema alimentari català, tant a l’interior com a l’exterior de Catalunya, en la línia del que ja fan altres països i regions de l’entorn. És previst que a l’exterior l’eslògan es mostri en diferents idiomes, principalment l’anglès: "Catalunya, where food is culture".

“És un avenç sense precedents”, va assegurar la consellera Teresa Jordà durant l’acte de presentació al Born. "Mai abans el sector agroalimentari català no havia tingut una marca de país com la que té, per exemple, el sector turístic, amb Turisme de Catalunya. Mai no havíem unit esforços d’aquesta manera la pagesia, la indústria i la gastronomia. Avui és un dia important per al sector", va reblar.
 



AMB EL SUPORT DE

Participació