diumenge, 7 de febrer de 2021

Els vehicles fabricats a Espanya triomfen a França, Alemanya i el Regne Unit

|

França, Alemanya i el Regne Unit se situen com els principals destins de les exportacions de vehicles produïts a les fàbriques espanyoles, concentrant gairebé el 65% d'aquests models entre gener i novembre de 2020.


Motoreto tanca 2020 generant un volum de negoci de 10 milions d'euros als concessionaris en els últims tres mesos

Imatge d'arxiu / EP


Segons dades de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), França acumulava unes importacions de 5.580 milions d'euros en vehicles 'espanyols', un 1,4% menys, representant el 25,8% de les exportacions d'automòbils de Espanya.


Per la seva banda, vehicles amb un valor de 5.558.000 d'euros van sortir d'Espanya cap a Alemanya entre gener i novembre de 2020, un 12,4% menys, suposant el 25,7% de les exportacions.


Tanca el 'top 3' Regne Unit, amb 2.766 milions d'euros, un 31,8% menys i un 12,8% del total. Itàlia se situa com la quarta destinació dels cotxes 'espanyols', amb 2.416 milions d'euros, un 22,7% menys, seguit de Bèlgica, amb 1.335 milions, un 27,3% menys; de Turquia, amb 733 milions, un 98,6% més; de Portugal, amb 632 milions, un 26,4% menys; d'Estats Units, amb 526 milions, un 9,4% menys; de Països Baixos, amb 476 milions, un 24,5% menys, i de Polònia, amb 436 milions d'euros, un 36,5% menys.


Importació de vehicles

Per la seva banda, el 25,8% de les importacions de vehicles realitzades per Espanya procedien d'Alemanya, amb un valor de 2.894 milions d'euros, un 43,7% menys, mentre que en segona posició es va quedar França, amb 1.364 milions, el 49,5% menys i un 12,2% del total.


Japó es va situar com el tercer país de procedència dels cotxes que van entrar a Espanya entre gener i novembre de 2020, amb 870 milions, un 39,6% menys i un 7,8% de quota, seguit del Regne Unit, amb 650 milions , un 47,5% menys; de la República Txeca, amb 601 milions, un 40,9% menys; de Turquia, amb 567 milions, un 41,9% menys; de Corea de Sud, amb 513 milions, un 32,9% menys; d'Eslovàquia, amb 511 milions, un 26,7% menys; d'Itàlia, amb 505 milions, un 39,7% menys, i de Portugal, amb 357 milions, un 28,1% menys.


En conjunt, les exportacions del total del sector automobilístic espanyol (vehicles i components) van acumular fins a novembre 37.273.000 d'euros, un 15,9% menys, mentre que les importacions van caure un 28%, amb 26.609.000 d'euros, deixant un saldo positiu de la balança comercial de 10.664.000 d'euros, un 44,1% més.


Les exportacions de components van baixar un 21,6%, fins a 8.649.000 d'euros

En concret, les exportacions de vehicles van suposar 28.624.000, un 14,1% menys, i les importacions d'automòbils, 12.968.000, un 35,5% menys, amb un saldo també positiu de 15.656.000 d'euros, un 18,6% més.


Per la seva banda, les exportacions de components van baixar un 21,6%, fins a 8.649.000 d'euros, mentre que la importació de peces automobilístiques va disminuir un 19%, fins a 13.641.000. Així, el saldo va ser negatiu per import de 4.992 milions d'euros, un 14% més.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




He llegit i accepto la política de privacitat

No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH