Davant l’arribada de la temporada alta d’espectacles, molts dels quals ofereixen la venda
d’entrades a través de plataformes en línia, l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal vol traslladar les recomanacions de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.
Els problemes més habituals en la compra per internet d'entrades per a espectacles i concerts, especialment en plataformes de revenda, són:
Els usuaris no saben que estan comprant en un web de revenda d’entrades, perquè la
plataforma té aparença de distribuïdor autoritzat.
No s’informa clarament de la identitat del venedor, que pot ser un particular que ofereix les seves entrades a través de la plataforma digital.
La informació sobre el preu real de l’entrada és enganyosa i, al final, s’acaba pagant un
preu molt superior per despeses i càrrecs no previstos.
Hi ha problemes per rebre o descarregar les entrades.
Algunes d’aquestes empreses de venda o revenda tenen la seu social ubicada fora de
l’àmbit territorial de la Unió Europea, per tant, resulta molt més complicat resoldre les
reclamacions dels consumidors i les consumidores.
És per això que us aconsellem que, a l’hora de comprar entrades per internet, seguiu les
recomanacions següents:
Informeu-vos dels concerts, els festivals i altres espectacles a través dels webs i els
comptes dels artistes, els promotors o els venedors oficials. Desconfieu dels primers
resultats dels cercadors d’internet.
No us precipiteu davant dels missatges “tot venut”, potser altres venedors autoritzats
encara disposen d’entrades; consulteu-ne els webs i estigueu al corrent de les xarxes
socials.
Si un espectacle exhaureix les entrades en pocs minuts, és força probable que se’n
celebrin més per cobrir la demanda, o fins i tot que es posin més entrades a la venda.
En el moment de fer la reserva, llegiu bé les condicions contractuals, que han de ser
clares en relació amb la ubicació de la localitat, la visibilitat, els canals de lliurament de
l’entrada, la possibilitat de cedir-la a tercers, etc.
També us han d’informar del preu final –amb els impostos, les despeses de gestió o
d’enviament, etc.–, de les garanties i de les vies de resolució de les reclamacions.
Tingueu en compte que, generalment, la compra d’entrades per a espectacles no
admet devolucions.
Els venedors autoritzats poden oferir el servei de revenda d’entrades pel seu import
nominal (o inferior) a altres seguidors, sovint per una petita comissió fixada.NOTA DE PREMSA
Les entrades comprades mitjançant canals extraoficials de revenda no us ofereixen les
mateixes garanties:
El preu pot ser molt superior a l’import nominal de l’entrada.
En alguns casos s’oculta la identitat de qui ven l’entrada (la mateixa pàgina, un particular o una empresa).
Poden pressionar-vos a comprar amb missatges que apareixen en pantalla que sovint són reclams falsos (“últimes entrades”, “hi ha x persones interessades”, etc.).
Existeix el risc de no rebre les entrades.
És probable que no ofereixin un servei d’atenció postvenda.
Si compreu a una empresa ubicada fora de la UE podeu tenir dificultats a l’hora de fer
valer els vostres drets.
Sigueu prudents a l’hora de publicar o enviar fotografies de les entrades, ja que algú
altre les podria utilitzar.
En cas de disconformitat, reclameu a l’empresa venedora per un mitjà que en deixi
constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de
30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb
l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal