Consum

​L'Oficina del Consumidor del Consell recomana precaució a l'hora de comprar entrades a través d'internet

S’han donat casos de plataformes que ofereixen un servei que acaba essent fraudulent

per Redacció , Solsonès, 17 de juny de 2021 a les 09:20 |
Davant l’arribada de la temporada alta d’espectacles, molts dels quals ofereixen la venda 
d’entrades a través de plataformes en línia, l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal vol traslladar les recomanacions de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.


Els problemes més habituals en la compra per internet d'entrades per a espectacles i concerts, especialment en plataformes de revenda, són:
 Els usuaris no saben que estan comprant en un web de revenda d’entrades, perquè la 

plataforma té aparença de distribuïdor autoritzat.
 No s’informa clarament de la identitat del venedor, que pot ser un particular que ofereix les seves entrades a través de la plataforma digital.

 La informació sobre el preu real de l’entrada és enganyosa i, al final, s’acaba pagant un 
preu molt superior per despeses i càrrecs no previstos.
 Hi ha problemes per rebre o descarregar les entrades.
 Algunes d’aquestes empreses de venda o revenda tenen la seu social ubicada fora de 
l’àmbit territorial de la Unió Europea, per tant, resulta molt més complicat resoldre les 
reclamacions dels consumidors i les consumidores.

És per això que us aconsellem que, a l’hora de comprar entrades per internet, seguiu les 
recomanacions següents:
 Informeu-vos dels concerts, els festivals i altres espectacles a través dels webs i els 
comptes dels artistes, els promotors o els venedors oficials. Desconfieu dels primers 
resultats dels cercadors d’internet.
 No us precipiteu davant dels missatges “tot venut”, potser altres venedors autoritzats 
encara disposen d’entrades; consulteu-ne els webs i estigueu al corrent de les xarxes 
socials.
 Si un espectacle exhaureix les entrades en pocs minuts, és força probable que se’n 
celebrin més per cobrir la demanda, o fins i tot que es posin més entrades a la venda.
 En el moment de fer la reserva, llegiu bé les condicions contractuals, que han de ser 
clares en relació amb la ubicació de la localitat, la visibilitat, els canals de lliurament de 
l’entrada, la possibilitat de cedir-la a tercers, etc.
 També us han d’informar del preu final –amb els impostos, les despeses de gestió o 
d’enviament, etc.–, de les garanties i de les vies de resolució de les reclamacions.
 Tingueu en compte que, generalment, la compra d’entrades per a espectacles no 
admet devolucions.

 Els venedors autoritzats poden oferir el servei de revenda d’entrades pel seu import 
nominal (o inferior) a altres seguidors, sovint per una petita comissió fixada.NOTA DE PREMSA
 Les entrades comprades mitjançant canals extraoficials de revenda no us ofereixen les 
mateixes garanties: 
 El preu pot ser molt superior a l’import nominal de l’entrada.
 En alguns casos s’oculta la identitat de qui ven l’entrada (la mateixa pàgina, un particular o una empresa).
 Poden pressionar-vos a comprar amb missatges que apareixen en pantalla que sovint són reclams falsos (“últimes entrades”, “hi ha x persones interessades”, etc.).
 Existeix el risc de no rebre les entrades.
 És probable que no ofereixin un servei d’atenció postvenda.
 Si compreu a una empresa ubicada fora de la UE podeu tenir dificultats a l’hora de fer 
valer els vostres drets.

 Sigueu prudents a l’hora de publicar o enviar fotografies de les entrades, ja que algú 
altre les podria utilitzar.
 En cas de disconformitat, reclameu a l’empresa venedora per un mitjà que en deixi 
constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 
30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb 
l’Oficina del Consumidor del Consell Comarcal

 

Participació