El
desenvolupament sostenible és el principal repte del nou president del
Port de Barcelona, el santcugatenc
Damià Calvet. Aquest mateix divendres 2 de juliol l'exconseller de Territori ha pres possessió del càrrec rellevant l'exalcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, amb qui va compartir govern local com a regidor.
Entre els objectius de desenvolupament sostenible de l'entitat Calvet destaca que el repte va més enllà de l'àmbit mediambiental, si no també és de sostenibilitat econòmica, social i de governança. També ha destacat la
descarbonització de l'activitat marítima i portuària i la transició energètica per lluitar contra l'emergència climàtica. En aquest context, la innovació i la
digitalització seran "eines imprescindibles" per crear més ocupació i riquesa a la comunitat.
Aquests elements han de permetre a la infraestructura esdevenir un
hub logístic "sostenible, multimodal, àgil, resilient i transparent", en línia amb els objectius marcats en el IV Pla Estratègic 2021 – 2025 de la institució. El full de ruta estarà també basat en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l'Agenda Verda de Catalunya, que segueix les directrius del Pacte Verd de la Unió Europea.
Graduat en Ciències i Tecnologies de l'Edificació i diplomat en Arquitectura Tècnica, va començar la seva trajectòria a l'àmbit públic com a regidor a Vilanova i la Geltrú. Anteriorment va ser cap de gabinet del Departament de Política Territorial i director general d'Arquitectura.
Després va ser secretari de Territori i Mobilitat i més tard director de l'Institut Català del Sòl. Del Govern va saltar a l'Ajuntament de Sant Cugat, on va ser tinent d'alcalde d'Urbanisme a mentre era alcaldessa Conesa. El maig del 2018 va ser nomenat
conseller de Territori en substitució de Josep Rull.
L'Hermitage, és precisament, la patata calenta que haurà d'entomar Calvet. El Consell d'Administració del Port va atorgar la concessió al projecte sense tenir el vistiplau de l'Ajuntament i
el govern municipal va respondre amb la negativa a ratificar un conveni entre les dues parts que permetés tirar endavant el projecte.