La
línia Barcelona-Vallès de
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) funcionarà
"a ple rendiment" aquest dilluns, a partir de les 13 hores, i amb els horaris corresponents a una jornada festiva. Així, l'S1 -cobreix el recorregut entre Terrassa i plaça Catalunya-
recuperarà el seu servei, després que aquest divendres, a primera hora de la tarda,
caigués un mur a
l'entrada del túnel de l'estació Terrassa Rambla.
Els treballs d'aquests dies han consistit en
protegir amb una malla el talús que ha quedat al descobert "com a primera solució per permetre el
pas dels trens en
condicions òptimes", ha subratllat la companyia pública en un comunicat. A més, s'ha actuat en els murs adjacents, alliberant-los de càrrega, i es monitoritzaran, cosa que permetrà els pas de combois.
D'aquesta manera, tornarà la
connexió entre les estacions de
Les Fonts i Terrassa Rambla, la darrera que quedava per arreglar, ja que després de l'incident, es va interrompre la
circulació entre Sant Cugat i Terrassa Nacions Unides -es va suplir amb transport per carretera-. Al dia següent, aquest dissabte, es podia viatjar des de la capital catalana fins a Les Fonts i per la
xarxa interna de FGC de Terrassa -Terrassa Rambla a Terrassa Nacions Unides-.
No serà, però,
l'única intervenció en aquest punt ferroviari. FGC i l’Ajuntament de Terrassa buscaran
"la solució definitiva" que consistirà en fer un
nou mur de 20 metres de llarg i
8 metres d’alçada i reforçar els murs adjacents. Unes
obres que ha estimat s'allarguin, com a mínim,
sis setmanes.
Ultimant l'informe de les causes
La companyia també ha assegurat que està
ultimant l'informe, en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, que ha de permetre identificar les causes que van
desencadenar la caiguda del mur. Durant aquests dies de retirada de terres, se n'han extret 1.500 metres cúbics.