No corren vents molt favorables per iniciar nous negocis , amb la situació que encara estem vivint pel que fa a la pandèmia , amb la crisi econòmica que sembla aveïnar d’aquí a uns pocs mesos i que tindrà un calat absolutament profund quant comencin a caure els treballadors que encara estan en ERTO … No són temps senzills, però és que mai ho van ser. Emprendre un negoci és un acte gairebé de fe, una gosadia que s’ha de fer amb la reflexió i l’estudi de mercat, però també amb la passió pròpia de qui no té por de les tempestes. En cas contrari, serà impossible iniciar qualsevol nou projecte, qualsevol negoci, perquè sempre estarem esperant el moment més propici i aquest mai arribarà. L’important a l’hora d’emprendre és tenir clar que la nostra idea de negoci pot triomfar, i esforçar-nos a l’màxim per a portar-la el més lluny possible, utilitzant totes les nostres eines per aconseguir-ho.

Això sí, hem de meditar-molt bé i pensar quin tipus de negoci podem desenvolupar, depenent de les nostres habilitats, de el propi mercat … i de el lloc on anem a ubicar-nos. Perquè no serà el mateix posar un bar en ple centre de Barcelona que obrir-lo en un poblet de la Vall d’Aran. És només un exemple, però serveix per entendre que l’emprenedoria en un poble té poc a veure amb el d’una ciutat . La manera en què obrim el nostre negoci serà totalment diferent, així com el tipus de clientela que tindrem. La ciutat ofereix normalment més oportunitats i un públic més ampli, però també una major inversió inicial i més competència. Per això nosaltres ens centrarem avui en l’emprenedoria donin els pobles, aprofundint en les opcions que ens poden servir, atenent a la pròpia idiosincràsia de el lloc , adaptant-nos a les necessitats que els nostres futurs clients tenen i buscant solucions adequades per a convertir la nostra idea en un negoci d’èxit.

Què necessites per emprendre

El primer que necessitem per emprendre és tenir una bona idea de negoci . Aquesta és la base, el més important, el més important, encara que no l’única, és clar. La idea de negoci no té per què ser revolucionària. Això ja dependrà dels nostres interessos, de l’tipus de negoci que volem emprendre … Podem anar des el més típic, com un bar, una cafeteria o una botiga de roba, fins a una mica més trencador i innovador, com < strong> una fuita room, una botiga d’esports aquàtics o una perruqueria canina . Cada un d’aquests negocis ens pot funcionar en un mercat determinat, sempre que no hi hagi molta competència i que la necessitat d’ells existeixi en la població, al menys com una cosa latent.

Necessitem la idea, però també el diners per dur-la a terme. Aprofundirem més sobre aquest tema en l’últim apartat de l’article, però està clar que depenent de el tipus de negoci que vulguem emprendre, anem a requerir més o menys quantitat inicial. En algunes ocasions en tindrem prou amb convertir-nos en autònoms i llogar un petit local . En altres haurem de fer una inversió més elevada, que recuperarem si el negoci surt bé. És un salt de fe, així que necessitarem convicció i valentia per tirar endavant el nostre negoci. Són qualitats que tot bon emprenedor ha de tenir, així com la capacitat de treball i esforç. Tot dependrà de nosaltres, i això ens porta també a estudiar molt sobre el tema, el mercat, la fiscalitat de uneix empresa … Aquests coneixements són també bàsics per poder dur a l’èxit nostre negoci.

Idees de negoci rendibles

Hi ha qui diu que ara per ara està tot inventat i que no es pot experimentar massa amb nous negocis, perquè no solen sortir bé. No obstant això, vivim en la era de la innovació, el moment en què la gent amb actitud, ganes i bones idees ha creat empreses que ara per ara són milionàries. Existeixen encara nínxols de negocis rendibles? I tant que sí, fins i tot en aquests petits pobles on pensem que només els negocis més tradicionals, com els bars o les carnisseries, poden sobreviure. Hi ha moltes mascotes en el teu poble? Obrir una clínica veterinària pot ser una gran idea, ja que els amos d’aquests animals voldran tenir-los sempre sans. Fins i tot una perruqueria o estètica canina , una cosa que es porta bastant en les ciutats i que està començant també a triomfar en els pobles, sobretot en aquells amb urbanitzacions de luxe on hi ha gent que es pot permetre aquests «luxes «.

Un negoci que sol ser molt econòmic i rendible en els pobles és crear rutes pels llocs més espectaculars dels voltants, o explicant la història de l’propi lloc. Posar un allotjament rural amb encant també sol sortir bastant rendible, ia més atreu nou turisme a poble, donant-li, molta vida. La t ana en la qual podem vendre pràcticament de tot , des de pa i alguns aliments fins paraigües, para-sols, cadires, una mica de roba … Això sol funcionar molt bé en els pobles, encara que els horaris són bastant esclaus . Depenent de les comunicacions al poble, també podem convertir-nos en conductors o taxistes , per portar i portar a la gent a la ciutat o als llocs més propers. Dependrà també del que el poble necessiti, per la qual cosa es fa indispensable dur a terme un estudi de mercat previ de la zona per saber què és el que falta al poble.

Emprendre sense diners és possible?

Aquesta és la pregunta de l’milió , i segurament sigui molt complicada de respondre en tan sols un article. Hi ha negocis que s’han aixecat pràcticament de zero, però en algun moment sempre han necessitat d’una injecció econòmica per al seu manteniment, sobretot quan es feien ja massa grans. Podem emprendre un negoci sense tenir aquesta inversió? Hi ha alguns que no necessiten de molts diners per a iniciar-, com una botiga de roba, o un negoci en línia de manteniment web, per exemple, que podem emprendre des de qualsevol lloc amb una bona connexió. Les rutes rurals també solen ser molt econòmiques de muntar i bastant rendibles.

Igual que anem buscant la possible competència i les necessitats que tingui el poble, farem també un intens estudi dels negocis viables amb el nostre pressupost. Demanar diners prestats a la nostra família o un préstec a el banc pot ser una altra solució per emprendre. Si tenim una bona idea i no vam aconseguir la inversió necessària també podem plantejar-nos el acudir als impulsors de negocis, persones que posen els diners per llançar el negoci a canvi d’una participació en els beneficis, per exemple. Per a això, és clar, projecte de negoci ha de ser espectacular i no tenir fissures, per convèncer algú que posi els seus propis diners en la nostra idea.