Volem lectors informats. I tu?
Apunta't als butlletins de Catalunyapress per rebre informació de qualitat i rigorosa. "Catalunyapress t'informa"
|
Tancar Ajuda |
El 58% dels espanyols diu que el més important a l'hora d'omplir la cistella és fer-ho amb productes tan barats com sigui possible
El 49% de les llars reconeix que la seva situació econòmica ha empitjorat els últims mesos, fet que suposa un increment del 32% respecte al percentatge d'espanyols que percebia un empitjorament a la seva economia fa un any, segons es desprèn de les dades del baròmetre 'Canvis en el comportament del shopper davant d'un escenari inflacionista' , realitzat per Aecoc Shopperview i 40dB.
En concret, el principal motiu d'aquesta situació és el context inflacionista actual, que ha ocasionat que el 40% dels consumidors hagi augmentat les despeses en els últims mesos.
Així, el percentatge de llars enquestades que reconeix que arriba just a final de mes o que no cobreix despeses és actualment del 68%.
"El fet que s'estigui allargant en el temps el context inflacionista afecta la confiança dels consumidors, que no visualitzen una recuperació de l'economia. Aquestes perspectives negatives afecten els hàbits de consum", ha explicat la gerent d'estratègia comercial i màrqueting d'Aecoc, Rosario Pedrosa.
D'aquesta manera, l'informe indica que el 74% de les llars han hagut de retallar la inversió en alguna partida i identifica les estratègies que els espanyols estan adoptant per limitar l'impacte de l'increment de preus.
Així, el 58% dels consumidors afirma que està contenint les despeses en restauració, mentre que un 51% també ho fa en lleure, un 48% en viatges i un 26% en productes de gran consum.
Les principals raons que donen per a la contenció de la despesa en aquestes partides són l'empitjorament en la situació econòmica dels consumidors, l'estalvi i el transvasament de la despesa cap a altres despeses que també creixen, com pot ser el pagament de la hipoteca o de la energia.
L'anàlisi de l'evolució dels hàbits de consum mostra que el preu és actualment el primer motiu de compra, amb un 58% d'espanyols que afirma que el més important a l'hora d'omplir la cistella és fer-ho amb productes tan barats com sigui possible.
Tot i la rellevància del factor preu, els consumidors també reclamen productes saludables, sostenibles i innovadors. Actualment el 66% dels enquestats afirma que tracta de menjar més saludable i centra les seves preferències en la compra de productes frescos, ecològics i d'origen vegetal.
A més, el 41% mantenen la sostenibilitat com un factor rellevant en les decisions de compra i tenen en compte la reducció dels envasos de plàstic, la compra de productes de proximitat i la compra a granel.
Pel que fa a la innovació, el 42% ha incorporat algun producte nou a la seva última compra i el 21% afirma que té intenció de provar novetats, malgrat el context d'increment de preus.
"Estem davant d'un consumidor tremendament exigent, que reclama preus ajustats per contenir la despesa en l'actual context d'inflació, però que no vol renunciar a tastar novetats ni a la compra de productes saludables, respectuosos amb el medi ambient", ha subratllat Pedrosa.
Apunta't als butlletins de Catalunyapress per rebre informació de qualitat i rigorosa. "Catalunyapress t'informa"