Està clar que Tarragona no respon al perfil de ciutat a la que estem acostumats, els barris estan separats físicament del centre de la ciutat i això comporta sovint problemes com l'accesibilitat a segons quines zones (les quals depenen només del bus o d'un vehicle) ja que és impossible en alguns barris anar-hi a peu.
S'ha parlat molt del Pla General d'Ordenació Urbana i crec que serà positiu per tal de crear una ciutat homogènea, on es pugui anar a peu dels barris al centre sense necesitat de passar per la cuneta d'una carretera. Crec que els exemples més clars serien els barris de Ponent i el de Sant Salvador. Tot i que s'està construint una vorera que intentarà conectar els barris de ponent amb el centre si no s'estructura urbanísticament la zona amb cases, parcs, carrers etc... mai serà una ciutat homogènea. Només cal que ens fixem en una foto aèrea de la ciutat de Tarragona, es veu el centre de la ciutat i un munt de barris pel voltant separats, per no dir que al plànol ni surten els barris.
En el cas de les urbanitzacions de Llevant o el barri de Sant Salvador ho veig més complicat ja que s'hauria d'eliminar una gran part de zona boscosa per a unificar-ho amb el centre i crec que s'hauria de conservar aquesta zona boscosa però amb els barris de Ponent ho trobo realment necesari ja que no hi ha cap mena de zona boscosa, tansols una carretera plena de concesionaris i descampats. És una vergonya que un ciutadà de Tarragona només pugui anar a Torreforta amb un vehicle, que no hi pugui anar caminant o que si hi va s'exposi a ser atropellat per qualsevol vehicle, i el mateix a l'inrevés. Quan els barris de Tarragona deixin d'estar aïllats els ciutadans del centre s'adonaràn de la gran quantitat de barris o de zones que quasi ni coneixien i crec que involuntariament es tendirà a millorar la imatge, sovint degradada d'aquests, per la gent que no els coneix.
És necesari el POUM per tal d'acabar amb aquesta mena de puzzle que tenim com a ciutat, geogràficament Tarragona està repleta de desnivells, montanyetes etc. però no crec que sigui tant inpediment, sobretot en els barris de Ponent com he dit anteriorment.
El cas de Sant Pere i Sant Pau és ben curiós, s'ha construit molt per tota la zona de la Oliva, s'han fet carrers i s'estan construint encara edificis que deixen el barri conectat amb Tarragona 2 i a uns metres de l'avinguda de Catalunya però l'autovia de circumbalació talla per complet amb la imatge de ciutat, has d'accedir al centre de la ciutat a travès d'un pont de carretera i passar seguidament per un camí de cabres fins arribar a l'Avinguda de Catalunya a no ser que creuis tota la urbanització Tarragona 2 i atravesis l'autovia per sota (c/ Rovira i Virgili). Crec que s'haurien de millorar els accesos a Sant Pere i Sant Pau per aquesta zona ja que és freqüentada per bastanta gent i, tot i la construcció de carrers a l'altre banda de l'autovia és una vergonya que s'hagi d'accedir al centre per aquell pont, per tant, agrairia que es milloresin els accesos que atravesen l'autovia de circumvalació per aquell tram.