La Vanguardia.es

Las opciones definidas van combinadas con la tecla Alt (IE), Shift + Alt (Firefox) según el navegdor:

Lavanguardia.es

07 junio 2007

text alternatiutext alternatiu
Demo Entrar
Fil d' ariadna
Imma Mayol
D'esquerres i ecologista
Primera candidata d'ICV-EUiA a la Alcaldia de Barcelona
 
Cal unir els tramvies per la Diagonal
Imma Mayol | 23/05/2007 - 16.31 horas
ICV-EUIA proposem unir els dos tramvies per la Diagonal i en superfície per avançar cap a la mobilitat sostenible i reduir l'ús del cotxe a la ciutat. Ho vaig dir en la presentació de les propostes en matèria de mobilitat, per cert, acompanyada pel tinent d'alcalde de París, Yves Contassot.

La unió del TramBaix amb el TramBesòs per la Diagonal és la inversió més rendible per incrementar l'ús del transport públic en detriment del cotxe. Els dos tramvies suposaran un cop acabats una xarxa de 30 km i, amb només 5 km més de línia, incrementarà el passatge en un 200%. És important destacar que no només milloraria l'oferta de transport públic dels habitants de Barcelona, sinó també dels municipis limítrofs.

L'aposta pel transport públic en superfície ha d'anar en consonància amb la reducció de l'espai per al cotxe. En una ciutat com Barcelona, el nombre de cotxes augmenta proporcionalment a l'espai que se li permet ocupar, fet que provoca més congestió. El tramvia és un element decisiu per transformar la Diagonal d'una via pensada pel trànsit a una altra pensada per la convivència i la mobilitat sostenible.

Cal la prioritat semafòrica per al tramvia –igual que per als autobusos- en front dels cotxes en les cruïlles de carrers. El tramvia ha d'ocupar un plataforma central per disminuir les interseccions amb el cotxe (amb la utilització de plataformes i elements que impedeixin la invasió de vehicles privats).

El Tramvia és un mitjà que té un baix cost d'explotació i un baix consum energètic. El consum energètic per viatger transportat a la Diagonal, segons diversos escenaris de transferència de viatgers de l'autobús al tramvia, podria arribar al 50% del que es consumeix en l'actualitat.

I tot plegat, amb un cost de 24 milions d'euros. Què fa falta per convèncer la resta de forces que parlen de mobilitat sostenible, i de l'increment de transport públic a les entrades i sortides de Barcelona per tirar endavant aquesta proposta?
 
 
 
 
Tiempo estimado de lectura 3 min.
Versión para imprimirEnviar a un amigo
 
Otros Posts
Buscar
Últimos comentarios
Nos gustan
Volver a la información electoral de Catalunya
 
 
 

LA VANGUARDIA, el diario más vendido en Catalunya. Copyright La Vanguardia Ediciones S.L. All rights ReservedAviso LegalContactaPublicidadAyuda