La nostra visió
Mida del text:  - + |  Imprimir

Per a abertis, la Responsabilitat Social Corporativa és una manera de fer empresa, més enllà dels resultats econòmics. No és solament una declaració de bones intencions, sinó un estil propi de treball: els nostres objectius estan guiats per criteris ètics i de respecte a les persones, al medi ambient i a la cultura. La nostra estratègia es concreta en el document que recull els compromisos de Política de Responsabilitat Social (Pdf, 352Kb) i en un Decàleg.

Un Pla Estratègic de Responsabilitat Social (Pdf, 47Kb), elaborat l’any 2003, estableix les prioritats i afecta, de manera transversal, totes les àrees i unitats de negoci, des de la presa de decisions fins a l’operativa de treball.

Aquesta estratègia es va definir a partir dels valors i de les bones pràctiques que ja duien a terme les diferents empreses que formen la corporació abertis. Un Comitè de Responsabilitat Social, format pels coordinadors de RSC de cada companyia, vetlla pel bon funcionament d’aquest pla. Una altra manera d’assegurar l’actuació responsable d'abertis és complir els compromisos establerts en els indicadors dels quals forma part la corporació:

  • Pacte Mundial de les Nacions Unides (Global Compact)
  • Fòrum de Reputació Corporativa
  • Dow Jones Sustainability World
  • Dow Jones Sustainability Stoxx europeu

La nostra RSC es manifesta en el diàleg amb els nostres stakeholders. Així, són objectius prioritaris els accionistes i la comunitat inversora, els empleats, els clients, els proveïdors, les administracions públiques, les institucions acadèmiques, els mitjans de comunicació, les organitzacions socials i la comunitat en general.

Les bones pràctiques desenvolupades des de la corporació —incloses les que s’han portat a terme en el marc de la fundació abertis y la càtedra abertis— queden recollides anualment en l’Informe de Responsabilitat Social Corporativa (Pdf, 3084Kb), document que ha estat qualificat de conformitat amb les directrius del Global Reporting Initiative (GRI). Experts independents també han verificat els indicadors més significatius de les principals empreses d’àmbit nacional.

Aquestes accions es concreten en projectes que donen prioritat a les persones, al medi ambient i a la cultura, i que han merescut el reconeixement públic d’observadors independents.

Decàleg

  1. Les prioritats d'abertis són:
    • Benestar de les persones.
    • Protecció del medi ambient.
    • Foment de la cultura.
  2. Garantir la transparència amb la comunitat inversora.
  3. Desenvolupar el diàleg i la motivació amb els empleats.
  4. Millorar en el servei al client i en l’excel·lència de qualitat.
  5. Emprendre accions per minimitzar l’impacte mediambiental.
  6. Implantar criteris mediambientals i socials en la relació amb els proveïdors.
  7. Incrementar la implicació amb la comunitat.
  8. Promoure investigacions per a la millora de la qualitat de vida.
  9. Desenvolupar programes de difusió cultural.
  10. Renovar el compromís amb els valors ètics en què es fonamenta la Responsabilitat Social Corporativa.
tornar

Reconeixements

  • Premi Alfa Romeo-IESE a la conducció empresarial àgil i responsable (2007).
  • Premi Best of European Businees en la categoría d’Adquisiciones Transfrontereres, concedit per la consultora Roland Berger (2006).
  • Premi Pirineus de la Cambra de Comerç francesa per la contribució d’abertis al desenvolupament de les relacions entre Espanya i França (2006).
  • Premi català de l’any a la millor iniciativa empresarial de l’any, concedit per El Periódico de Catalunya i TV3 (2006).
  • Premi “Llotja” a la millor informació de societats mercantils als accionistes i al mercat, concedit per la Cambra de Comerç de Barcelona (2005).
  • Premi a l’Excel·lència en l’Estratègia Empresarial, de la revista Dirigentes (2005).
  • Premi al Millor Valor Refugi en Borsa, del diari econòmic La Gaceta de los Negocios (2005).
  • Premi Iniciativa Social, del Grup d’Entitats Catalanes de la Família (2005).
  • Premi a l’Excel·lència en Logística, de l’Institut Català de Logística (ICIL) (2005).
tornar