jueves 21 de febrero de 2008

LA AUTOVIA TARRAGONA-MONTBLANC, EN MARXA


Una de les grans infraestructures necessàries per garantir la mobilitat dels nostres conciutadans i garantir la competitivitat de la nostra economia comença a fer-se realitat.

L'autovia Tarragona-Montblanc és una aposta logística de primer ordre ja que ha de permetre donar sortida a les mercaderies que arriben al Port de Tarragona i connectar el port amb l'interior del país, una de les reivindicacions històriques dels agents econòmics tarragonins.

Ara ja han començat les obres de construcció del primer tram de l'autovia, el tram Tarragona-El Morell, amb una longitud de quasi 9 quilòmetres i una inversió de 4'5 milions d'euros.

I és que, a diferència del que afirmen alguns, la inversió en infraestructures a la demarcació de Tarragona per part de l'Estat durant aquesta legislatura ha estat històrica.

Ara necessitem quatre anys més per construir la autovia del Mediterrani, completar l'autovia Tarragona-Montblanc i obrir el tercer carril de l'autopista AP7, amb l'eliminació dels peatges troncals.

Nosaltres ens presentem davant la ciutadania amb fets que validen la nostra obra de Govern però hi ha d'altres que només fan promeses que se les emporta el vent. Amb quina credibilitat es presenta el tàndem CiU-PP a les eleccions? Que van fer per la província de Tarragona quan van governar? res de res.

Els socialistes, a diferència de la resta d'opcions polítiques, no ens presentem amb les mans buïdes a la cita amb les urnes del 9 de març. Ara cal una majoria progressista encara més sòlida al Congrés dels Diputats per acabar de consolidar l'obra ja iniciada. Com anem repetint aquests dies, hi ha moltes coses en joc. Tarragona s'hi juga molt!

miércoles 20 de febrero de 2008

COMPROMISOS DEL PSC AMB LA PROVÍNCIA DE TARRAGONA


Avui hem presentat els principals compromisos del PSC a nivell de província de Tarragona per aquesta propera legislatura. Uns compromisos que es concreten en quinze punts:

1. Continuarem donant prioritat a la creació d’ocupació i crearem 35.000 nous llocs de treball en els propers 4 anys en el conjunt de la demarcació.

2. Impulsarem la inversió en I+D+i mitjançant la construcció del Parc Tecnològic de la Química, del Tecnoparc, del Centre d’Innovació per a la competitivitat de l’Enologia Catalana i del Parc Científic i Tecnològic del Turisme i l’Oci de la Costa Daurada. Donarem suport a la creació de l’Institut de Recerca en Energies Renovables de Catalunya al Campus Sescelades.

3. Construirem les autovies del Mediterrani i la Tarragona-Montblanc i el 3r carril de l’AP-7 amb l’eliminació dels peatges troncals; l’AVE arribarà a la frontera francesa i estendrem la xarxa de rodalies del ferrocarril fins a Tarragona i Reus.

4. Invertirem 200 milions d’euros en noves infraestructures a l’aeroport de Reus que passarà a ser gestionat per la Generalitat i els ens locals; al Port de Tarragona impulsarem la construcció de la ZAL i garantirem l’ample de via europeu per la sortida de mercaderies.

5. Garantirem l’accés universal de tots els ciutadans a la telefonia mòbil, la banda ampla i la Televisió digital terrestre. Impulsarem l’administració electrònica a través del ‘Plan Avanza’.

6. Seguirem augmentant el salari mínim fins als 800 euros mensuals.

7. Seguirem dignificant les pensions i pujarem 200 euros les pensions mínimes per fer justícia a un sector de la població que havia estat força desprotegit fins l’any 2004.

8. Augmentarem el permís de paternitat de dues a quatre setmanes. Seguirem ajudant les famílies amb els 2.500 euros per naixement.

9. Desenvoluparem i aplicarem la Llei de Dependència que donarà cobertura a més de 21.600 ciutadans de la província de Tarragona.

10. Continuarem afavorint l’accés dels joves a l’habitatge amb l’ajut de 210 euros mensuals (en un any se’n beneficiaran 7.300). Fomentarem la construcció d’habitatge protegit a la província.

11. Farem un aprofitament sostenible dels recursos hídrics i conservarem els valors ecològics del Delta amb l’execució del Pla Integral de Protecció del Delta de l’Ebre. Invertirem 140 MEUR per recuperar el litoral i protegir els valors ambientals i paisatgístics.

12. Fomentarem i investigarem en energies renovables: eòlica, biomassa, solar i biocarburants. Mantindrem el compromís de substitució gradual de l’energia nuclear per energies segures, netes i menys costoses, tancant les centrals nuclears de forma ordenada en el temps al final de la seva vida útil, potenciant l’estalvi i l’eficiència energètica i les energies renovables, la generació distribuïda i les xarxes de transport i distribució local.

13. Desenvoluparem els Plans de Dinamització Turística de les Terres de l’Ebre, de la Terra Alta i del conjunt declarat Patrimoni de la Humanitat de la Tàrraco Romana, i constituirem un consorci per gestionar i difondre el seu patrimoni. Ampliarem les línies de suport per a la realització i modernització dels equipaments turístics de la demarcació per consolidar-nos com a destí turístic de qualitat.

14. Augmentarem el nombre d’agents i enfortirem la coordinació entre els diferents cossos i forces de seguretat. Ampliarem els marges de seguretat en el terreny laboral i industrial.

15. Crearem nous jutjats a la demarcació per garantir que la justícia sigui un servei públic àgil i eficaç.

martes 19 de febrero de 2008

Un miler de reusencs rebran ajuts a la dependència


Foto amb l'alcalde de Reus Lluis Pérez i el senador i candidat Ramon Aleu

Gairebé mil reusencs es beneficiaran el 2008 de les prestacions de la Llei de la Dependència. Aquest miler de ciutadans de Reus han estat ja avaluats amb el grau màxim de dependència. Amés, a finals d'any Reus tindrà més de 800 teleassistències per a majors de 65 anys, i 18.500 pensionistes han incrementat les seves pensions en un 30% de mitjana. Ens comprometem de cara a la pròxima legislatura passar a 850 euros la pensió amb parella i 700 la pensió individual. També 1.500 famílies de Reus es veuran beneficiades per l'ajuda del xec nadó, i 7.300 joves del Camp de Tarragona es beneficiaran de la renda bàsica d'emancipació.

Cal destacar també alguns dels projectes previstos per la pròxima legislatura com la inversió a l'Aeroport de Reus de 230 milions d'euros que permetrà augmentar el nombre de passatgers fins als 9 o 10 milions l'any 2012. I la gran aposta de cara a la pròxima legislatura és la mobilitat garantint les connexions internes, assegurant que el transport ferroviari que és una necessitat de primer ordre estigui coberta i estenent la xarxa de rodalies fins a Reus.

L'actual legislatura en el capítol d'infraestructures, ofereix un bon balanç amb la construcció del tercer carril de l'autopista AP-7, la reordenació de la T-11, l'estació de l'AVE i l'elaboració d'un estudi informatiu sobre el desplaçament de la línia ferroviària Reus - Tarragona que veurà els seus resultats aquest 2008.

CAPS DE LLISTA AMB ZP



Carme Chacon per Barcelona. Montse Palma per Girona, Teresa Cunillera, José Luís R. Zapatero i Francesc Vallès per Tarragona

CONTINUAREM LA TRANSFORMACIÓ DE TARRAGONA


Ara fa uns dies feiem balanç amb l’alcalde de Tarragona de totes les inversions que la ciutat ha rebut de mans del Govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero. Un repàs que ens va servir per posar damunt la taula una evidència molt clara: el Govern de l’Estat, treballant colze a colze amb l’Ajuntament de Tarragona, ha aconseguit en pocs mesos desencallar tots els projectes que la ciutat tenia pendents. La lleialtat, la complicitat i la bona sintonia entre l’alcalde Ballesteros i l’administració central han tret Tarragona, en poc temps, de la paràlisi a la que l’havien comdemnat el Govern de la dreta CiU-PP.

Anem a pams. Durant aquesta legislatura s’han començat a executar les obres del segon cinturó, les del tercer carril de l’AP7 i les de l’autovia Tarragona-Montblanc, que ha de donar sortida a les mercaderies que arriben al Port de Tarragona, totes tres llargament reivindicades pel territori des de fa anys. Així mateix, s’ha impulsat el projecte de la façana marítima, que ben aviat començarà a donar els seus fruïts com, per exemple, la supressió del pas a nivell de la Plaça dels Carros.

Això pel que fa a grans infrastructures. Però l’obra de Govern de l’executiu presidit per Zapatero ha afectat de ple la qualitat de vida dels tarragonins i tarragonines. No es tracta d’un slogan electoral sinó de mesures concretes que han millorat el dia a dia dels ciutadans. Així, més de 22.000 pensionistes de la ciutat han vist incrementades les seves pensions un 30% de mitjana; més de 1.700 famílies tarragonines es veuran beneficiades pels 2.500 euros del xec nadó aquest 2008; i 7.300 joves rebran els ajuts per poder accedir a un habitatge de lloguer. Fets i no paraules, que contrasten amb el radicalisme d’aquest PP instal•lat, ara més que mai, en la dreta més rància i que no dubtarà a retallar tots aquests avenços si guanya les properes eleccions.

Tarragona no té temps per perdre. La Tarragona liderada per l’alcalde Ballesteros és una ciutat en constant transformació i plena de projectes que no es poden veure frenats per aquells que no han invertit ni han pensat mai en aquestes comarques. No podem fer un salt enrera. Ningú millor que els tarragonins i tarragonines saben què és el que ens juguem en la cita amb les urnes del 9 de març. És per això que cal aprofitar aquests dies que encara queden per anar a votar, per mobilitzar tothom i evitar que cap tarragoní que s’estimi la ciutat es quedi a casa d’aquí a 15 dies. Per primer cop a la nostra història recent l’Ajuntament, la Generalitat i el Govern de l’Estat treballen plegats amb un únic objectiu comú: apostar per Tarragona i millorar el dia a dia de la seva gent. Disposem del compromís del Govern, dels recursos i de la voluntat política. No podem perdre aquesta oportunitat històrica.

Un Govern dels Rajoy, Zaplana, Pizarro i Acebes suposaria, com a mínim, un fre a aquestes inversions i tornar a posar el comptador a zero, és a dir, començar de nou, un escenari que la ciutat no es pot permetre.

Ara fa nou mesos la il•lusió va tornar a l’Ajuntament de Tarragona de la mà de milers d’electors que van voler donar la seva confiança a una candidatura que suposava la regeneració democràtica del consistori. Aleshores com ara, els tarragonins van saber estar a l’alçada i no van fallar. És per això que us demano a tots i a totes un últim esforç d’aquí al 9 de març. Els millors dies encara estan per venir, però ja s’estan dibuixant.


Francesc Vallès
publicat al Més Taragona el dimarts 19 de febrer de 2008

domingo 17 de febrero de 2008

Aeroport de Reus



" Això de Reus ja no ho para ningú ¡¡ "

viernes 15 de febrero de 2008

TARRAGONA!

jueves 14 de febrero de 2008

6 carrils per banda a Tarragona