Benvingut a ASPEPC

C/ Pelai 12, 4 F,
08001 Barcelona
Tel/Fax: 933170237

Principal
· Inici
· Recomana'ns
· Seccions
· Enllaços d'interès
· Els més llegits per Temes
Consultes
Servei de consultes al Sindicat

Petició de visita informativa a un centre
El Sindicat
· Qui som?
· Els nostres objectius
· Per què afiliar-se?
· Les nostres propostes
· Butlletins de la Federació
· Fulls informatius de la Federació
· Cartells de la Federació
· Comunicats i Notes Informatives de la Federació
· Iniciatives
· Afiliació
· Adreces
· Aspepc a la premsa

· Mesa Sectorial: Informacions i negociacions
Professorat
· Resolucions i ordres
· Concurs de trasllats 2008-2009
· Concurs de trasllats (Base de dades concursos anteriors)

· Calendari Escolar curs 2009-2010

· Oposicions 2009 i 2010

· Accés a Càtedra 2009

· Mapes i Cercador de centres de Catalunya

· Oposicions 2008-2011: Places ofertades

· Temaris vigents (Oposicions i Adquisicions Especialitats)

· Interins: nomenaments
· Interins i substituts
· Guia d'interinitats i substitucions 2009

· Professorat substitut: instruccions per a la tramitació de l'atur

· Centres (adreces, grups autoritzats i ensenyaments)

· Retribucions

· Sexennis

· Nou Acord millores professorat interí 2008-2011

· Ajuts i beques

· Convocatòries a l'Exterior

· Adjudicacions provisionals 2009-2010
Normativa
· Darreres novetats en Normativa
· Més normativa i legislació
· Fulls de disposicions
· Recull de normativa
· Inici curs Secundària 2009-2010
· Inici curs EOI 2009-2010
· Inici curs Adults 2008-2009
· Inici curs Arts i Disseny 2009-2010

· Decret d'ordenació de l'ESO

· Decret d'ordenació del Batxillerat

· Decret d'ordenació dels ensenyaments d'idiomes (EOI)

· Currículums vigents
· Decret direccions
· Reglament de Centres
· Plans Estratègics

· Permisos
· Llicències
· Reduccions
· Excedències
· Altres situacions

· Permutes

· Interinitats i Substitucions

· Jubilacions
· Incapacitats
· Models de sol·licituds

· Catàleg de models de documents (NOU)
· Drets i deures alumnes
Legislació
· Llei Funció Pública Catalana
· Llei d'Educació de Catalunya
· LOE
· Reials Decrets de Desenvolupament
· Real Decreto que regula los Concursos de Traslados
· Modificació 2008 del Real Decreto de Concursos de Traslados
· Ley del Estatuto Básico del Empleado Público
· Legislació Classes passives
Notícies anteriors
Dilluns, 07 de Setembre
·Oposicions 2010: Cursos de preparació de la part A organitzats per ACESC  (687 Lectures)
·Reales Decretos de regulación del título de formación profesional de Técnico Superior en Agencias de Viajes y Gestión de Eventos y Técnico Superior en Guía, Información y Asistencias Turísticas (125 Lectures)
Divendres, 04 de Setembre
·Nomenaments telemàtics dies 7 i 8 de setembre  (382 Lectures)
·Departament: Recomanacions per afrontar el virus de la grip A en l'àmbit educatiu (1246 Lectures)
·Funcionaris en pràctiques. Informació sobre l'assegurança sanitària amb MUFACE (760 Lectures)
Dimecres, 02 de Setembre
·Reconocimiento de las competencias profesionales adquiridas laboralmente  (552 Lectures)
·Borsa de treball. Disponibilitat per a treballar en jornades de dedicació inferior a l'ordinària (907 Lectures)
Dissabte, 29 de Agost
·Adjudicacions del 28/08/2009  (456 Lectures)
Dijous, 27 de Agost
·Nomenaments telemàtics per a l'adjudicació de vacants i substitucions de personal docent  (1689 Lectures)
Dimarts, 25 de Agost
·Informació sobre la grip A (H1N1)  (1514 Lectures)
 Articles Antics
Decret d'ordenació dels ensenyaments del batxillerat

DOGC: Resolucions i ordres DECRET 142/2008, de 15 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del batxillerat.

La Generalitat de Catalunya, d'acord amb el que preveu l'article 131.3.c) de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, té competència compartida per a l'establiment dels plans d'estudi corresponents a l'educació secundària, inclosa l'ordenació curricular.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), estableix a l'article 6 que s'entén per currículum el conjunt d'objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació de cadascun dels diferents ensenyaments.

D'acord amb aquesta mateixa Llei, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya fixar l'ordenació curricular de l'educació secundària, tenint en compte els ensenyaments mínims fixats pel Reial decret 1467/2007, de 2 de novembre, i correspon als centres educatius, d'acord amb el principi d'autonomia pedagògica d'organització i de gestió que la Llei els atribueix, desenvolupar i completar el currículum establert per l'Administració educativa, a fi que aquest sigui un instrument vàlid per donar resposta a les característiques i a les diferents realitats de cada centre.

La Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, a l'article 20 defineix la llengua catalana com la llengua pròpia de Catalunya i de l'ensenyament en tots els seus nivells educatius, com ja ho feia la Llei 7/1983, de 18 d'abril, de normalització lingüística a Catalunya.

L'Estatut d'autonomia de Catalunya determina a l'article 6 que la llengua pròpia de Catalunya és el català i que és també la llengua normalment emprada com a vehicular i d'aprenentatge en l'ensenyament.

El batxillerat és l'etapa de l'educació secundària postobligatòria que té com a finalitat proporcionar a l'alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i destreses que li permetin progressar en el seu desenvolupament personal i social i incorporar-se a la vida activa i a l'educació superior.

D'acord amb el que preveu el capítol IV de la LOE, el batxillerat s'organitza en diferents modalitats, amb matèries comunes, matèries de modalitat i matèries optatives. Les modalitats s'organitzen en relació amb els grans àmbits del saber i amb els ensenyaments que constitueixen l'educació superior, tant universitària com no universitària, que es poden cursar després del batxillerat i han estat establerts a la Llei esmentada. Això permet, a més de la formació general de l'alumnat, una adequació a les seves característiques i interessos, i una preparació especialitzada per seguir estudis posteriors o incorporar-se al món laboral.

El centre educatiu és l'àmbit on es desenvolupa, aplica i completa el currículum, i és on se n'evidencia l'eficàcia, la coherència i la utilitat. És en l'aplicació del currículum, a cada centre i a cada aula, on s'han de concretar la flexibilitat i l'autonomia curriculars, en funció de les característiques del grup de joves, de l'equip docent responsable de la seva aplicació, de les característiques del centre i de l'entorn territorial on és ubicat, i de l'oferta d'estudis posteriors. Els nois i noies s'han d'esforçar per aprendre, les famílies han de col·laborar amb el professorat, que, per la seva banda, ha de crear entorns motivadors per a l'aprenentatge, i l'Administració educativa ha de facilitar els recursos necessaris per millorar l'èxit escolar i garantir la igualtat d'oportunitats. L'autonomia dels centres ha d'anar acompanyada de mecanismes d'avaluació i de rendició de comptes.

Aquest Decret defineix les competències que el jovent ha de desenvolupar i consolidar en finalitzar el batxillerat. Aquestes competències contribueixen al desenvolupament personal de l'alumnat, a la pràctica de la ciutadania activa, a la incorporació a la vida adulta de manera satisfactòria i al desenvolupament de l'aprenentatge al llarg de tota la vida.

Fomentar l'aprenentatge al llarg de tota la vida implica que el jovent ha de tenir una formació completa, tant en coneixements com en competències, que li permeti seguir aprenent i poder combinar l'estudi i la formació amb l'activitat laboral o amb altres activitats.

Els objectius del batxillerat, així com les competències, es defineixen per al conjunt de l'etapa. En cada matèria es descriuen les competències pròpies que cal assolir, així com la contribució que fa a l'assoliment de les competències generals del batxillerat, els seus objectius, els continguts i els criteris d'avaluació.

Des del seu vessant preparatori, el batxillerat ha de procurar l'adquisició de les tècniques i els procediments cognoscitius necessaris per poder-se adaptar adequadament a l'inici d'estudis posteriors. Aquesta funció propedèutica, però, no s'ha d'interpretar en el sentit que l'alumnat hagi d'adquirir uns coneixements que corresponen a estudis posteriors. D'altra banda, cal que la profunditat i l'especificitat d'aquesta preparació vagin acompanyades d'una visió global i contextualitzada del saber.

En l'aspecte orientador, el batxillerat ha de facilitar recursos perquè l'alumnat canalitzi les seves preferències i capacitats en un marc de referència apropiat i amb l'orientació adequada. Des d'aquest punt de vista, les activitats de tutoria, l'opcionalitat curricular, el treball de recerca, l'estada a l'empresa, etc., poden interpretar-se com a recursos que, amb independència de l'especialitat cursada, serveixen a aquesta funció orientadora.

Aquest Decret regula l'horari escolar per a les diferents matèries del batxillerat, els requisits d'accés, l'avaluació dels processos d'aprenentatge i les condicions de pas de curs i titulació de l'alumnat. Regula també la necessària adaptació d'aquests ensenyaments a les persones adultes, així com a l'alumnat amb una capacitat intel·lectual elevada o al que té necessitats educatives especials.

Aquest Decret s'ha tramitat segons el que disposen l'article 61 i següents de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i d'acord amb el dictamen del Consell Escolar de Catalunya.

D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora;

En virtut d'això, a proposta del conseller d'Educació i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

DOGC 29-07-2008

 
Opcions
 Pàgina per imprimir
 Enviar a un amic
 Versió en PDF
Enllaços relacionats
· Més sobre DOGC: Resolucions i ordres


Notícia més llegida a DOGC: Resolucions i ordres:
Oposicions 2007: Consulta de resultats i totes les informacions relacionades



Crèdits -- Protecció de dades i Privacitat
Pots enllaçar-te amb les nostres notícies fent servir l'arxiu backend.php
backend.php