Notícies secundària

SETMANA CULTURAL

Durant la setmana del 22 al 26 de març hem celebrat la setmana cultural, el tema escollit aquest curs ha sigut “LA XOCOLATA”

Cada matí d’aquesta setmana hem fet diferents tallers:

• Origen del cacau
• Receptari
• Rebosteria
• Jocs dels sabors

Ha sigut una setmana molt dolça i divertida.

ESCOLA L’HEURA

setmana cultural 1 setmana cultural 2 setmana cultural 3
COLÒNIES A CALDES D'ESTRAC
foto volònies
El dies 17, 18 i 19 de març vam anar de colònies a Caldes D’Estrac.

Vam fer moltes activitats com ara rocòdrom, tir amb arc, hockey, bolley, descoberta del poble...
Per la nit, també vam fer un joc de nit i l’ última nit hi va haver discoteca amb refresc inclòs. Tothom va ballar i es va divertir d’allò més.

Ens ho vam passar molt bé!
Atletisme a Can Jofresa
Dimecres 17 de març de 2010. 2n Cicle de Secundària
Atletisme
Hem anat a les pistes d'atletisme de Can Jofresa per practicar tot el que hem fet aquest trimestre a Educació Física.

El Gianluca ens ho explica així:

" Avui he anat a Can Jofresa i he fet atletisme. Salts, còrrer i llançaments. M'ho he passat molt bé. Hem anat en bus. FI "

I la Irene ens ho ha representat d'aquesta manera:

Dibuix atletisme de la Irene
Aquí us deixem una mostra del que hem practicat: curses, salts (alçada i llargada), i llançaments (pes i javelina).

Curses Salts Llançaments

TEATRE JOVES D’AVUI
Foto cartell de l'obra

Jaume, David, Núria i Anna són els protagonistas de la obra de teatre.
A Jaume li agrada fer esport, practica skate. Laura és una noia rica que no li agraden els nois peluts.
L’anna és una noia a qui li agrada cantar i li agradava el David.
El David és un noi a qui li agrada el skate, va tenir un accident en la final de la competició i va estar tres mesos en coma.
M’agradat perquè el tema tracta sobre nois adolescents que espliquen les seves històries.

IVAN PERALVAREZ

Carnestoltes a secundaria
Al matí hem fet un debat- concurs Ens hem repartit per grups. Han guanyat el grup “els raperos”.

Foto carnestoltes

A la tarda ens hem disfressat tots i hem participat en un concurs de disfresses, després l’AMPA ens ha convidat a un berenar.

Compres Segures
Grup d'Habilitats Socials. Desembre de 2009.
El grup d'Habilitats Socials vam fer una activitat organitzada per l'Agenda Catalana del Consum.

Ho vam trobar tant interessant que us ho volem explicar.

Alumnes: Kimberly, Irene, Elisabet i Laura.

SORTIDA DE PRIMER CICLE DE SECUNDÀRIA AL MUSEU D’ARQUEOLOGIA DE BARCELONA
El divendres 27 de novembre hem anat de visita al Museu Arqueològic de Barcelona.
Hem fet una vista a la part de la Prehistòria amb una noia que ens feia de guia. Ens ha ensenyat com eren els cranis, de com ha anat evolucionant els éssers humans, a més a més nos han explicat quines eren les activitats que feien cada dia: com s’alimentaven, on vivien, quines eines fabricaven, com van descobrir el foc i com expressaven les seves creativitats a través de la pintura rupestre.
Hem fet un taller on hem dibuixat amb les mans i els dits una pintura rupestre sobre un cartró, que desprès ens hem emportat a l’escola; hem acabat el taller pintant la nostra mà sobre una roca del mateix taller.
Foto museu d'arqueologia Foto museu d'arqueologia Foto museu d'arqueologia Foto museu d'arqueologia
Cap al mig dia hem dinat tots junts en un jardí a prop del museu. Ha estat una visita molt interessant i ens ho hem passat molt bé.

Partit de Futbol amb La Roda
dimecres 25 de novembre de 2009
Futbol L'Heura - La Roda
Avui els grups de primària i els grups 4 i 5 de primer cicle de secundària hem anat a La Roda per jugar uns partits de fútbol amb 5è i 6è.

Tots els alumnes ens hem barrejat i hem format petits equips, els quals tenien un nom cadascún.
Cada 8-10 minuts feiem canvi i d’aquesta manera hem jugat tots contra tots.

Ha estat una expèriencia molt divertida per a tots nosaltres!!!

Jugant a futbol
EL DIA 20 DE NOVEMBRE ÉS EL DIA DE L’INFANT
Foto posters dels drets Foto posters dels drets
Foto posters dels drets
L'HEURA I ELS DRETS DELS INFANTS

Alumnes de secundària de l’escola van participar en l’acte que es va fer a la Plaça Vella de Terrassa realitzant uns murals i llegint alguns drets dels infants.

CONVENCIÓ SOBRE ELS DRETS DELS INFANTS
Et proposem que coneguis els teus drets i parlis d’ells a l’escola, a casa i allà on vulguis, perquè tant tu com les altres persones, adults i infants, els respecteu i els poseu en pràctica.
És una cosa important que ningú et pot prendre, que totes les persones tenim des que naixem, tu també.

Totes les nens i nens de 0 a 18 anys tenim una llei internacional que ens protegeix: la Convenció sobre els Drets dels Infants. Tots els infants tenim els mateixos drets. Això vol dir que els governs, les famílies, i totes les persones que ens envolten, ens han de protegir i tractar bé.

Tots els nens i nenes son importants ¡Per això, els governs i totes les persones hauran de fer tot allò que sigui millor per la nostra vida i perquè estiguin bé.

Tots els infants tenim un nom i això es un dret. Tenim dret a que totes les persones ens tractin bé i que ningú ens faci mal. Hem de tractar bé els altres nens i nenes i totes les persones, perquè també és el seu dret.
Tenim dret a rebre ajuda quan estiguem malalts, a anar al centre de salut i a que ens pugin curar. Tenim el deure de cuidar el nostre cos i menjar aliments sans. Tenim dret a anar a l’escola i aprendre moltes caoses. A més, tenim el deure de fer les tasques que proposen mestres i educadors.
Tenim dret a passejar per boscos i camps plens de flors i sense escombraires.Tenim dret a banyar-nos en mars i rius nets. Tenim dret a respirar aire sà i a beure aigua potable.Tenim deure de respectar la natura, les plantes i els animals. Tenim dret a descansar, a jugar, a estar amb els altres nens i nenes, a riure i agaudir d’espais al camp i a la ciutat.

Tenim dret a parlar la nostra llengua, a participar en les nostres festes i costums tradicionals i a que les mares i pares ens ho ensenyin. A més hem de respectar les llengües i costums que són diferents a les nostres.

Tenim dret a que les mares i els pares, les mestres i els educadors ens diguin quan no fem bé alguna cosa i que ens ensenyin a fer-les millor.

Foto alumnes dient drets
EFECTE DOPPLER
Foto del cartell de l'obra

Aquet matí hem anat al Centre Cultural a veure una actuació de teatre i han fet varies coses: malabars, equilibri, màgia i humor.
Ha estat molt bé a mi m’ha agradat molt , han fet un equilibri molt difícil se han pujat un a l ‘altre aguantant-se els dos sense caure. Han fet malabars amb pilotes, barrets i malabars. Han fet un humor molt divertit. Se han pujat a una pilota gegant i han saltat a la comba i han fet un ball amb una escala i equilibri amb la escala. A mi me ha encantat aquesta obra de teatre, està molt bé i la recomano per tota la gent que li agrada les acrobàcies.

Àrea de informàtica (18-11-2009)
Jose Manuel Martinez Salinas.

UNA PEL•LÍCULA PER REFLEXIONAR
Els grups de 1er i 2on cicle de secundària ens hem reunit avui per veure la pel•lícula COBARDES. Aquesta tracta el tema del BULLYING “Acoso escolar” entre alumnes joves de secundària. Aquest tema afecta a totes les edats i joves de diferents nivells socials.

Després de veure la pel•lícula, hem fet una reflexió a través de diferents preguntes per tal de que els alumnes siguin conscients de les conseqüències a les quals poden portar aquest tipus de comportament a les persones afectades.

Foto debat Foto debat Foto debat Foto debat Foto debat Foto debat

CONSELL PELS PARES:
És convenient que des de la família es tingui cura del comportament i l’actitud del seu fill. D’aquesta manera, si alguna vegada qualsevol pare o mare detecta un canvi, seria convenient fer arribar aquesta informació als centres educatius.

TALLER DE CUINA
Fem panallets _ 2n cicle de Secundària

Aquesta setmana celebrem la castanyada, i per aquest motiu, el crèdit “taller de cuina” l’hem fet conjuntament els grups 8 i 9.

S’han fet els panellets amb els ingredients que han portat els alumnes.

El resultat ha estat exquisit!!!

fem panallets 1 fem panallets 2 fem panallets 3 fem panallets 4 fem panallets 5 fem panallets 7 fem panallets 6
JA HA ARRIBAT LA CASTANYADA!
Foto panallets

Aquesta setmana ja arriba la CASTANYADA. I com per aquesta festa tan tradicional no poden faltar els panellets, els vostres fills s’han convertit en uns experts pastissers per una estona. Mireu les fotos i observeu com treballen i el resultat de la seva feina: aquests fantàstics panellets.

EXPERIMENTEM LA IMMENSITAT DE L’UNIVERS

ELS ALUMNES DE L’ESCOLA L’HEURA HEM ACTUAT AL TEATRE ALEGRIA
Cartell del teatre

Amb motiu de l’any internacional de l’astronomia, els alumnes de 1r cicle de secundària de l’escola l’Heura hem representat, el 3 i 4 de maig, al teatre Alegria, l’obra de teatre “Experimentem la immensitat de l’univers”.

A galop d’una estrella fugaç hem realitzat un viatje pel sistema solar.

Admirant el cel estrellat Saturn
Óssa menor Asteroides
La lluna Venus
El Sol
Els actors saluden
EL CANAL OLÍMPIC
El divendres dia 15 de maig vam anar al Canal olímpic.

Un cop vam arribar, vam anar als vestidors, vam esmorzar i quan vam acabar, els monitors i monitores ens van ensenyar com es feia servir el rem.

Després vam pujar a la barca de 5 persones i vam fer una cursa fins a la torre negra.
Quan vam acabar de la barca ens van ensenyar com es feia servir el rem del “Kayac”i vam pujar 2 persones.
Hi havia una mica d’onades i quan vam acabar una llanxa ens va portar fins el moll i després vam anar als vestidors a canviar-nos de roba per que amb el rem et mullaves. Quan ja estàvem secs i canviats vam anar a dinar i quan vam acabar vam jugar una mica fins l’hora de marxar. Vam agafar l’autocar i vam anar cap a Terrassa.

Judit Garcia

canal olímpic _ Grup canal olímpic _ Explicació canal olímpic _ Kayak canal olímpic _ Barca Es recorda que aquesta sortida s'ha fet gràcies als guanys de l'AMPA per la venda de llibres d'ocasió de St. Jordi d'aquest i del passat curs, i la tómbola de fi de curs. L'escola està molt agraida d'aquesta aportació. Està prevista també una sortida pels alumnes de la secció de Formació Laboral de la qual ja us informarem properament.
GIMCANA A DELTA-HEURA
foto gimcana

L’escola Delta i l’Heura van fer una gimcana pel barri de Sant Pere amb l’objectiu de conèixer les botigues del barri i fer unes proves per treballar el tema de la dieta saludable.

foto gimcana foto gimcana foto gimcana foto gimcana foto gimcana foto gimcana
PREMI PER LA LAURA JIMÉNEZ AL CONCURS MUNICIPAL DE PUNTS DE LLIBRE.
punt de llibre1
El passat dimecres, dia 22 d’abril a la Biblioteca central es va fer l’entrega de premis del concurs de Punts de llibre que organitza el PAME de l’Ajuntament de Terrassa.

L’exposició de les obres està a la mateixa biblioteca, a la sala de llibres infantils i juvenils. També podeu veure els més de cent punts de llibres seleccionats dels més de 8000 participants de moltes escoles de Terrassa.

La Laura va fer el segon premi i també es van seleccionar els punts de llibre d’altres alumnes de l’escola: Illià Riba, Geovanny Antonio Gómez, Sergi de la Torre, Irene Sanz, Oscar Jiménez i Joaquim Pérez. Enhorabona a tots!!

punt de llibre2 punt de llibre3
PARTIT DE BÀSQUET DE SANT JORDI
El dia de Sant Jordi vam anar a l’escola Tecnos, a jugar un partit de bàsquet. Va guanyar l’equip vermell.
A la mitja part sortien a ballar les animadores.

FOTO PARTIT DE BÀSQUET FOTO PARTIT DE BÀSQUET FOTO PARTIT DE BÀSQUET FOTO PARTIT DE BÀSQUET
Quan vam acabar vam anar al centre a veure les parades de llibres i roses de Sant Jordi.

Nil i Marta

LA BOSSA DE L'HEURA
L’escola ha fet un CONCURS DE DIBUIX LLIURE per dissenyar una bossa per tal de conscienciar a tothom de no fer servir les de plàstic per tenir cura del medi ambient.

L’ alumne SERGIO DELGADO ha estat el guanyador. L’escola li ha fet entrega del premi.

foto de la bossa de l'Heura Els colors de les bosses són vermell, blau i pistatxo.

El Preu:

1 bossa: 6€
2 bosses: 10€

Els diners aniran destinats a la compra de material didàctic i informàtic pels alumnes.

ANEM DE COLÒNIES
FOTO TEXT SPC
Els alumnes de 1r C de Secundària, els dies 16,17 i 18 de març, vam anar de colònies, amb autocar, al castell del Pinatar, a Gualba.
Tots portàvem una MOTXILLA amb el SAC, el PIJAMA, el LOT, el NECESSER i la ROBA DE RECANVI.

El 1r dia vam fer la gimcana dels cavallers. A la nit vam fer el joc dels instruments.

L’endemà al matí vam anar d’Excursió a la cascada del Parc del RACC. Després de molt suar vam arribar a dalt.
A la tarda vam fer les 2 proves del cavaller (rocòdrom i tir amb arc).
I a la nit, després de dutxar-nos, DISCOTECA!!!

L’últim dia vam fer un bonic pot de sal de colors i un joc d’orientació amb brúixola i mapes.

Tots els dies vam menjar molt i molt bé gràcies als simpàtics cuiners de la casa.

Aquestes colònies ens ho hem passat molt bé. Els monitors, Joan i Alba, ens han ajudat molt i ens han preparat unes activitats molt divertides.

MOLTES GRÀCIES JOAN I ALBA!

Un petó.

Adrià R, David U, Mariona, Nicasio, Núria, Oscar, Saqib i Xavier G

Fotos colònies Fotos colònies Fotos colònies

Xerrada sobre Inserció Laboral a Segon Cicle de Secundària
Grup de Llenguatge de 2n Cicle de Secundària

Hem vist unes fotos a l’ordinador. A mi el que ha explicat en Javier em va agradar una mica ja que ens explicava que hi ha unes normes al treball i que no podem fer el que ens doni la gana.

Va posar un exemple de que un noi havia d’entrar a treballar a les 8, però com feia la feina molt ràpidament, va decidir entrar a les 9.

A mi personalment m’hagués agradat que hagués parlat de la seguretat que hem de tenir a la feina els treballadors i les precaucions.

Va estar ensenyant fotos de gent que treballava en un forn de pa, en un hospital i també en una fàbrica de cartró.