lunes, noviembre 08, 2010

L'EQUIP DEL DISSABTE ROIG A SANT JULIÀ

Una bona part de l'equip de companys i companyes que varem treballar el passat dissabte 6 de novembre a Sant Julià. Gràcies, companys ! Molt bona feina !

DISSABTE ROIG AL BARRI DE SANT JULIA

El dissabte passat, 6 de novembre, varem organitzar una visita al Barri de Sant Julià amb una bona i animada trobada amb els veïns. Vàrem parlar amb molts veïns i vàrem recollir les seves impressions polítiques. Bona tasca i un bon dia !

sábado, octubre 23, 2010

FOTOGRAFIA DE GRUP A L'ACTE DE CANYELLES : ELECTES DEL PENEDÈS I DEL GARRAF DONEN SUPORT AL PRESIDENT MONTILLA


Aquesta és la fotografia de grup de tots els electes i les electes socialistes de l'Alt Penedès i del Garraf el passat divendres 22 d'octubre a Canyelles. Ens acompanya Celestino Corbacho, Nº 3 de la llista socialista al Parlament per la circumscripció de Barcelona.

INTERVENCIO A L'ACTE DELS ELECTES DE L'ALT PENEDÈS I DEL GARRAF A CANYELLES


Aquest és el moment de la meva intervenció davant del Consell de Federació Extraordinari que va tenir lloc a Canyelles ahí divendres 22 d'octubre.

martes, septiembre 21, 2010

UNA IMATGE QUE VAL MÉS QUE MIL PARAULES !!


Aquesta tarda, durant la visita a les obres de la variant de Vilafranca del Penedès, el Conseller Nadal ha fet un bon advertiment : "aquells que varen dir i assegurar que l'obra no es faria, ara hauríem de rectificar".

El missatge és ben clar : CIU va intentar desacreditar al màxim les possibilitats del Govern de fer aquestes obres. Però les obres estan en marxa, tenen el seu finançament assegurat i tenen un calendari ben precís i clar.

Una imatge estupenda que exemplifica el ritme i l'estat de les obres de la C-15 al seu pas per Vilafranca és la que us enganxo aquí.

LA VARIANT DE VILAFRANCA A TOTA MARXA !!


Aquesta tarda, el Conseller Joaquim Nadal, de Política Territorial i Obres Públiques ha visitat les obres de la variant de la C-15, al seu pas per Vilafranca del Penedès. L'obra entre Vilafranca i La Granada està a plena marxa, a bon ritme. La previsió de posada en marxa del total de l'obra, més conegut com a Eix Diagonal, és l'estiu de l'any 2012. El cost total de l'obra és superior a 368 milions d'euros en tota la seva globalitat ( 35 km són de nova construcció). Ja es pot veure a la zona el pas de la C-15 per sota l'autopista A 7. De l'altre cantó de la N-340 comença el traçat de l'autovia Vilafranca-Vilanova ( dos carrils en cada direcció) que té com a elements més complexos els túnels de Canyelles en atravesar el Montgrós.

Ha estat una visita reconfortant per tots aquells que hem treballat en la defensa d'aquest Eix per la seva importància per a la Vila i per al Penedès.


Nota : en la fotografia el Conseller Nadal inspecciona les obres.

viernes, septiembre 17, 2010

ELS PLANS EXTRAORDINARIS D'OCUPACIÓ HAN DONAT FEINA A 158 PERSONES A L'ALT PENEDÈS


La Consellera de Treball, Mar Serna, va presentar ahir els resultats de contractació de l Plans Extraordinaris d'Ocupació aprovats enguany pel Govern de la Generalitat. Han estat 158 persones les contractades i 1.100.000 euros la inversió duta a terme. L'Alt Penedès té un 14% d'atur i aquesta mesura ajuda de forma important a generar noves dinàmiques tant d'activitat econòmica com de formació de les persones en atur. Els 14 municipis participants varen presentar un total de 45 projectes, vinculats a oficis tradicionals, enregies renovables i tecnologies de la informació i de la comunicació que són els jaciments d'ocupació que major perspectiva tenen de creixement


La Consellera va valorar també l'impacte dels plans d'ocupació al conjunt de Catalunya. Més de 100 milions d'euros que ocupen a uns 25.000 catalans i catalanes, entre ells un capítol important de joves.


Mar Serna va dir que la major aposta continua sent la formativa. El volum d'accions de formació a la nostra comarca abasta ja a més de 2.300 persones.


Nota : fotografia de l'acte, al Consell Comarcal de l'Alt Penedès. La Consellera Mar Serna i el President del CCAP, Jordi Girona.

jueves, septiembre 09, 2010

A SANT SADURNI D'ANOIA,A VEURE LA FIL.LOXERETA !!


Avui hem visitat Sant Sadurni d'Anoia per acompanyar la Susanna Mèrida, la nostra candidata a l'alcaldia, durant la preciosa desfilada de La Fil.loxereta. Hem pogut compartir unes quantes hores amb una companya de luxe : Manuela de Madre. La Susanna i la Manuela s'han fet costat l'una a l'altra i ha estat un moment entranyable.


Ens hem fet una fotografia de grup davant la seu del PSC. Allà els companys han muntat una paradeta per repartir cava i coca a la gent de la desfilada. Hem esgotat les existències...Sol a dojo i gana, que a aquelles hores s'explica molt bé...


La gent, molt agraïda. Nosaltres, satisfets. La Susanna, esplèndida ! La Manuela, feliç!


Nota : us enganxo una fotografia feta allà mateix.


miércoles, septiembre 01, 2010

A L'ALT PENEDES 115.000 PLACES DE TREN DE RODALIES CADA DIA !!


Avui és l'1 de setembre e 2010, el primer dia hàbil del mes després de les vacances d'agost i de la Festa Major de Vilafranca ( encara tenim dos dies més). Obro de nou el blog amb una bona notícia de l'acció del Govern de Catalunya en benefici de la gent del Penedès. Penjo aquí, per si és del vostre interés, la nota de premsa que he enviat als mitjans comarcals per tal que es facin ressó.



EL PSC VALORA MOLT POSITIVAMENT L’INCREMENT DE PLACES ALS SERVEIS FERROVIARIS DE LA LÍNIA FERROVIÀRIA QUE COMUNICA EL PENEDES AMB BARCELONA

El Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat que el proper dilluns 6 de setembre s’augmentarà el nombre de places als serveis ferroviaris que uneixen les estacions de l’Alt Penedès amb Barcelona i Sant Vicenç de Calders. Entre d’altres mesures, el Govern ha previst un increment global del 15% del nombre de places durant tot el dia i d’un 24,5% en hores puntes. D’aquesta manera els viatgers comptaran amb un augment de 42.000 places més en els horaris de major demanda i un total de 155.000 places diàries per als desplaçaments de la població de la comarca, a partir de la disposició de més trens de la gama 447.

El diputat Roberto Labandera ha fet una valoració molt positiva de la nova mesura. “En un any- ha dit Labandera- hem rebut dues bones noticies en relació al servei de rodalies. El març de l’any passat va ser la multiplicació de serveis els dissabtes, diumenges i festius i ara és l’augment de places. Considerem que és una molt bona notícia ja que les obres de la Sagrera havien provocat algunes afectacions en la composició dels combois. Ara, amb l’augment dels mateixos amb cotxes del tipus 447 i amb l’increment de places els usuaris estaran més ben atesos. Ens havíem adreçat al Govern , que havia anunciat la millora el mes de juliol i ara ja serà una realitat. És una mostra- finalitza Labandera- de que el transport públic del Penedès és una prioritat del Govern del President Montilla”


Vilafranca del Penedès, dimecres 1 de setembre

martes, julio 20, 2010

MONTILLA : "FARÉ CAMPANYA EN DEFENSA DE LA SENYERA DE TOTS, EN DEFENSA DE L'ESTATUT DE TOTS"



José Montilla retreu a Mas que “com a resposta a la indignació catalana contra la sentència hi hagi líders que s’aixequin de la taula abans d’hora o bé siguin incapaços de presentar cap proposta”

El primer secretari del PSC i president de la Generalitat, José Montilla, ha afirmat avui que “la Catalunya somiada es construeix amb fets i no amb paraules; fets com el d’ahir al Parlament de Catalunya, cercant la unitat”. “Bé està el que bé acaba. Però ningú no entén que com a resposta a la indignació catalana contra la sentència hi hagi líders que s’aixequin de la taula abans d’hora o bé siguin incapaços de presentar cap proposta”, ha afegit.

Segons José Montilla, “ahir vam aconseguir la unitat en el Parlament en l’últim segon, amb un cop d’audàcia. També aconseguirem la victòria electoral en el darrer segon. Però no n’hi haurà prou amb l’audàcia. Caldrà molta feina, molt compromís de molta gent. Caldrà contundència en els missatges. Claredat en els discursos. I també reclamar que els nostres principals adversaris parlin clar. Si volen canviar de bandera, que ho diguin. Si renuncien a defensar l’Estatut, que ho diguin. Jo faré campanya en defensa de la senyera de tots, en defensa de l’Estatut de tots”.
Durant la seva intervenció a la cloenda de la Convenció del Programa Marc, que ha reunit 900 delegats i 200 convidats a Lleida, el president de la Generalitat ha considerat que “tampoc no ens podem enganyar sobre les possibilitats d’unitat real entre les forces polítiques catalanes” i “hem d’acceptar que la sentència del Tribunal Constitucional ens ha situat davant d’una disjuntiva: o bé refer el pacte estatutari i reforçar el pacte constitucional o bé optar per trencar el marc estatutari i constitucional. També hi ha una tercera opció, la del PP, la de la dreta espanyolista, antiga nacionalment i socialment”.

“I l’opció dels socialistes catalans és clara: ens proposem refer el pacte estatutari, defensant l’Estatut votat pels catalans i el potencial d’autogovern que conté, reforçar el pacte constitucional de 1978, sense renunciar a una futura reforma de la Constitució per dotar-nos d’un Senat federal i reconèixer de forma clara la plurinacionalitat d’Espanya”, ha indicat Montilla, que ha afegit que “no estic parlant d’una reforma per demà, sóc conscient que amb l’actual correlació de forces i amb la posició del PP això avui no és possible”.
En aquest sentit, el primer secretari socialista ha assegurat que “els que volen trencar el marc estatutari i constitucional tenen l’obligació de dir-ho, com ho fa Esquerra Republicana. Demano la mateixa claredat a CiU i a Artur Mas, que té l’obligació de decidir. O defensa l’Estatut que van votar els catalans i una Espanya federal, o defensa la ruptura amb Espanya”. “La sentència ha malmès moltes coses. I això no s’arregla ni amb una resolució del Parlament ni amb una resolució del Congrés. S’ha produït una ruptura de confiança i un distanciament emocional que caldrà superar. I això reclama de tots molta intel•ligència, tenacitat i voluntat de pacte. Per mi no quedarà”, ha explicat.

“Som gent seriosa i sabem cap a on anem”
Referint-se al Programa Marc, el primer secretari socialista ha assenyalat que “són temps difícils, però els socialistes som gent seriosa i sabem cap a on anem. Amb aquest Programa Marc hem traçat l’horitzó del nostre projecte polític i de país. Un horitzó ple d’esperança, per guanyar el futur de Catalunya”.
“Els socialistes som els arquitectes dels pilars fonamentals de l’estat del benestar a Catalunya i Espanya. Per això sabrem reformar-lo i reforçar-lo evitant el desmantellament que pretén la dreta”, ha conclòs.

President Montilla, dissabte 17 de juliol de 2010, a La Llotja de Lleida.


RODALIES DE CATALUNYA IMPULSA LA RENOVACIO DE LA SEVA FLOTA


Rodalies de Catalunya impulsa la renovació i el manteniment integral de la flota de trens.

Una vintena de trens es sotmeten cada any a tasques de manteniment i renovació integral allargant la seva vida útil i millorant la fiabilitat de la flota
D’aquesta manera, es posa a punt cada any el 13,7% de la flota més antiga, 109 trens hauran passat pels tallers entre el 2010 i el 2015.


S’introdueix la nova imatge de Rodalies de Catalunya quan es realitzen treballs per a la renovació integral dels equipaments de les unitats
Des de l’1 de juliol, s’han retirat les darreres unitats 440, les més antigues del parc de Rodalies
Durant aquest any s’hauran incorporat 17 nous trens Civia de tal manera que n’hi haurà en servei 68, el 34% del total de la flota

El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, el Director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha i el Coordinador Tècnic de Rodalies, Marc García, han visitat aquest matí la Base de Manteniment Integral de trens de Vilanova i La Geltrú, on han estat acompanyats per la Gerent de Manteniment Integral del Mediterrani, Mayte Castillo. Durant la visita s’ha fet balanç del pla de renovació i manteniment de la flota de Rodalies de Catalunya i s’ha anunciat la retirada de circulació dels trens de la sèrie 440, els més antics del parc de Rodalies.Manteniment i renovació de trensEn la visita han pogut comprovar les tasques de manteniment que s’estan desenvolupant a una unitat 447. Aquest treballs denominats de “Gran Reparació i Operacions de Vida Mitjana” es realitzen cada 2,4 milions de quilòmetres i consisteixen bàsicament en la renovació integral del tots els equipaments interiors del vehicle, i la substitució sistemàtica de certs elements del tren que han esgotat la seva vida útil. Per tal de realitzar tot el procés, les unitats han d’estar a tallerdurant 35 dies.Cada any, uns 20 trens de Rodalies es sotmeten a aquestes operacions de renovació interior i exterior. D’aquesta manera, Renfe Integria realitza anualment actuacions de renovació integral a un 13,7% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de Rodalies, a banda dels nous Civia que es van incorporant a la flota. Es preveu que en el període 2010-2015, un total de 109 trens hauran passat pelstallers per fer-hi aquesta posada a punt.D’altra banda, també es realitzen les tasques de Gran Reparació que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres i permeten fer una “posada a cero” de tots els elements de la unitat, per a aquestes operacions les unitats han de restar a taller un total de 25 dies.Nova imatge als trens renovats

Aprofitant aquestes tasques de renovació i manteniment, que permeten garantir alts índex de fiabilitat i de qualitat del servei, es realitza la implantació de la nova imatge de Rodalies de Catalunya en els trens de les sèries 447 i 450-451. D’aquesta manera, es durà a terme de forma progressiva la implantació de la nova imatge en els trens que presten servei a la xarxa de Rodalies sota el criteri de fer-ho només en trens nous o completament renovats, després d’aquestes operacions.


Millores als tallers de manteniment de Catalunya

Renfe compta amb un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona en els punts estratègics de les línies ferroviàries de Rodalies: Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i La Geltrú. A més, disposa d’altres tallers a Tarragona i Portbou. En tots aquests, es realitzen tasques de manteniment i reparació tant de trens de Rodalies com de Media Distancia. Del total dels trens que entren a taller, un 51% corresponen a trens de Rodalies que fan el manteniment íntegre als tallers de Renfe Integria a Catalunya.

De cara a preparar els tallers per a la reparació i manteniment de les noves unitats Civia, s’han remodelat les instal·lacions de Montcada ampliant la seva superfície a 3.315m2 amb la construcció d’una nova nau que disposa dels elements necessaris (foses, pont-grua, magatzem, etc.) per a la posada a punt, reparacions i manteniment dels nous trens que circulen per la xarxa de Rodalies de Catalunya.

Actualment, es duu a terme l’ampliació del taller de Vilanova per tal d’adaptar-lo a les necessitats de manteniment dels nous trens Civia del parc de Rodalies de Catalunya, el que suposarà un increment de la capacitat productiva de les instal·lacions ampliant-les més de 4.235 m2, amb el que el taller disposarà de més de 37.000m2 i més de 200 treballadors. La Base de Manteniment Integral de Vilanova està dividida en diferents naus i seccions que permeten duu a terme el procés de gran reparació dels trens, destaquen: nau de rentat, rodatge i bugies, pintura, nau de reparació, seccions auxiliars, magatzem i nau de proves finals.

Les reformes iniciades al taller consisteixen bàsicament en la ampliació de les vies existents, la construcció de dues vies i catenària així com locals auxiliars, així com la construcció d’una nova nau taller destinada al manteniment d’unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, el termini de finalització d’obres és de 7 mesos.

Aquests tallers són els encarregats de Grans Intervencions d’Unitats Autopropulsades, estan preparats, a més, per realitzar manteniment preventiu de primer nivell, aplicació de correctius, restabliment d’elements perjudicats per actes vandàlics i accidents.

Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440

D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort.

Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal·lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny.

Pla de renovació del parc de trens

Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.

Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.

Nota de premsa de PTOP : dilluns 19 de juliol.