Dilluns, 25 de Abril de 2011
Gandesa
Terra Alta
Terres de l'Ebre
 
 
NOTICIES
 
A-68
 
L'ajuntament
Alcaldia
Informació
Junta de govern local
Plens
Grups municipals
Ordenances
Òrgans de govern
Insercions en Diaris Oficials
Bans i comunicats
Edictes oficials
Tramits on line
Planejament Urbanístic
Publicacions a la venda
Perfil del contractant
 
Serveis generals
Biblioteca
Educació
Transports
Organismes oficials
Seguretat i sanitat
Esports / joventut
Telecentre
Subministrament
Altres
Borsa de treball
 
Conèixer
Plànol urbà
Bibliografia
Els nostres productes
Visualització de mapes i carrers
 
Festes i tradicions
Festa de Sant Antoni
Festes Majors
Festa del Vi
Romeria a la Fontcalda
El Panilló
 

Turisme
Punt d'informació
Horaris
Visites guiades
Llocs d'interès
Senderisme, BTT
Allotjament i restauració
Altres serveis turístics
Gandesa Turisme
 
Promoció industrial
 
Medi Ambient
Recollida selectiva
Recollida d'oli usat
Recollida de piles
Recollida cartutxos impresores i fax
Recollida de roba usada
 
Entitats
Culturals
Esportives
Salut
AMPAs
Esglèsia de la Mare de Déu de l'Assumpció
Altres
 
Radio Gandesa
 
Cercador administracions públiques
 
Serveis
Àlbums
Contacta
Cerca al web
Llibre de visites
 

 
A-68

 
Manifests

EN FAVOR DE LA OPCIÓ CATALANA DE L’AUTOVIA A-68, DE SORTIDA DE L’ARAGÓ AL MAR

Les corporacions, institucions i entitats que es relacionen al final del present document, en relació al projecte del Ministeri de Foment de construcció de la part sud  de l’Autovia 68, connectant el nordest de la península, a través de l’Aragó, amb el litoral mediterrani, volen expressar el següent:

1)   Que les comarques de l’Ebre i del Camp mantenen plenament vigents, amb els territoris aragonesos que ha de travessar aquesta autovia, uns lligams culturals i una interrelació econòmica que responen als interessos reals del Baix Aragó i de les esmentades comarques catalanes.

2)   Que seria un esforç inútil i contra natura intentar desvirtuar artificialment aquesta realitat, propiciant una connexió de l’Aragó amb el mar, que no sigui el desdoblament de l’actual carretera nacional 420, en el seu traçat per aquest territori.

Per tot plegat, havent assumit el text del present document les institucions relacionades, en la representació que ostenten,

MANIFESTEN

A)   La seva comuna voluntat de donar suport al desdoblament de la CN-420, competència del  Ministeri de Foment, com a via natural per a materialitzar la projectada connexió de l’Aragó amb el mar Mediterrani, per considerar-la la millor alternativa per a tots els territoris que travessaria aquesta autovia, i per a les seves gents, constituïnt així un element decisiu de dinamització territorial.

B)   La seva intenció de fer valer, unilateral o col·lectivament, aquesta posició comú davant el Ministeri de Foment i davant les altres administracions i instàncies que puguin, de qualsevol manera, coadjuvar a la decisió per aquesta alternativa del govern de l’estat.

El que assumeixen i fan saber públicament a Gandesa (Terra Alta), el vint-i-set d’abril de dos mil nou.

Les corporacions, institucions i entitats adherides: 

CONSIDEREN

I.- Que han signat un manifest EN FAVOR DE L’OPCIÓ CATALANA DE L’AUTOVIA A-68, SORTIDA DE L’ARAGÓ AL MAR.

II.- Que, per les mateixes consideracions que es contenen en l’esmentat manifest, aquesta opció s’ha de complementar necessàriament entre aquesta futura autovia i la zona sud de l’Ebre mitjançant el desdoblament de la C-43 ( Gandesa- Benifallet) i la C-12 (Benifallet-Port dels Alfacs).

Per això, havent assumit el text del present document les institucions relacionades, en la representació de ostenten,

MANIFESTEN

1er.- La seva comuna voluntat de donar suport a la interconnexió, per Gandesa i Benifallet, de l’autovia A-68 amb l’Eix de l’Ebre desdoblat, com a via natural per a complementar la projectada connexió de l’Aragó amb el mar Mediterrani .

2on.- La seva intenció de fer valer, unilateral o col·lectivament, aquesta posició comú tant davant de la Generalitat de Catalunya, així com les altres administracions i instàncies que puguin, de qualsevol manera, coadjuvar que s’emprenguin les gestions adients per a que així sigui.
El que assumeixen i fan saber públicament a Gandesa (Terra Alta), el vint-i-set d’abril de dos mil nou.

Descarrega't el manifest en PDF
 
Organismes adherits


Descarrega't el llistat dels organismes adherits.
 
Noticies

 
Diari el Punt

 
Publicat aEl Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre28-04-2009Pàgina4

El Camp de Tarragona i l'Ebre fan pinya perquè l'autovia A-68 acabe a Catalunya

Un centenar de polítics i empresaris participen en un acte a Gandesa per reclamar el desdoblament de l'N-420

Foto Judit Fernandez

28/04/09 02:00
- Gandesa - LURDES MORESO

Un centenar de polítics i empresaris del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre van reunir-se ahir al Palau del Castellà de Gandesa per reclamar al Ministeri de Foment que l'autovia A-68, que connectarà el nord-est de l'Estat amb el litoral mediterrani, segueixi el traçat de l'N-420 a partir de Gandesa fins a arribar a Tarragona. Les quatre cambres de comerç de la demarcació, quaranta ajuntaments, vuit consells comarcals, catorze patronals i els sindicats van signar un manifest que s'enviarà a Foment i que pretén contrarestar la pressió que s'ha fet des dels governs aragonès i valencià perquè l'A-68 acabe a Vinaròs (Baix Maestrat). El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va ser a l'acte i va garantir el suport de la Generalitat en la reivindicació.
«He volgut participar en aquest acte perquè és un acte de país», va manifestar el secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, que ahir va assistir a l'acte convocat per l'Ajuntament de Gandesa i les quatre cambres de comerç de la demarcació per reclamar a Foment que l'A-68 acabe a Catalunya, en lloc del País Valencià (Foment estudia totes dues alternatives). Tot i que les cambres havien reclamat la presència de Montilla, Nadal va garantir que la Generalitat està al costat de la reivindicació del Camp i l'Ebre, i que així ho exposarà al govern de l'Estat. «El govern escolta el clam de les Terres de l'Ebre i del Camp, ens unim a aquest clam i l'atenem en allò que ens pertoca», va dir Nadal. «És una demanda justa i necessària», va afegir-hi.

Sortida a l'Ebre

A més de la reivindicació del desdoblament de l'N-420, els assistents al Palau del Castellà van signar un segon document en què es demana al govern de la Generalitat que el complemente amb el desdoblament de la C-43 (entre Gandesa i Benifallet) i la C-12 (eix de l'Ebre, fins al port dels Alfacs). «Catalunya aspira a aconseguir un finançament just, un finançament que necessitem per atendre les demandes dels ciutadans i per poder fer infraestructures», va assenyalar Nadal, que va vincular així el desdoblament de la C-43 al nou finançament.

Per la seua banda, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, va destacar la importància del segon document signat, que reivindica la interconnexió de l'A-68 amb les Terres de l'Ebre. «Els governs de l'Estat i Catalunya tenen una oportunitat perquè l'equilibri territorial sigui realitat», va dir Mora, que va lamentar que ni el president de la Generalitat ni el conseller de Política Territorial i Obres Públiques no haguessen participat en l'acte de Gandesa. Amb tot, Mora va mostrar-se satisfet per l'àmplia representació de polítics i empresaris que van expressar ahir el seu suport a l'opció catalana de l'A-68.

Suport de tots els partits

De fet, la reivindicació de les cambres de comerç i l'Ajuntament de Gandesa va rebre el suport de tots els partits polítics amb representació al Parlament de Catalunya. Així, el portaveu de CiU, Oriol Pujol, va reivindicar que l'A-68 «és tan necessària com el quart cinturó». El diputat socialista Francesc Vallés va explicitar el suport a la doble sortida de l'A-68 pel Camp i l'Ebre «per ser més competitius» i «per cohesió territorial». La diputada d'ERC Marta Cid va recordar el dèficit en infraestructures a les Terres de l'Ebre i la importància que tindrà aquesta via. Des del PP, Frances Ricomà va destacar la importància d'arribar al consens de totes les parts. I finalment, Daniel Pi (ICV) va dir que la proposta del Camp i l'Ebre és «racional».

MIQUEL AUBÀ
ALCALDE DE GANDESA
«Fa temps que lluito per la unitat que hem aconseguit i ara tenim més força davant el Ministeri de Foment. Amb això, però, no n'hi ha prou hem de seguir treballant per aconseguir l'A-68.»
JOSÉ LUIS MORA
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE TORTOSA
«Els governs de l'Estat i Catalunya tenen l'oportunitat que l'equilibri territorial sigui realitat. La Generalitat s'ha de posar les piles i fer força davant de Foment.»
ISAAC SANROMÀ
president de la cambra de comerç de reus
«Si no aconseguim l'A-68, la Terra Alta i el Priorat continuaran a la cua del benestar del país. És un tren que no podem deixar passar; serà la justa compensació al territori.»
MANEL NADAL
secretari per A la mobilitat de la generalitat
«Si hem de ser iguals que la resta de l'Estat, a Catalunya necessitem autovies lliures de peatges. És just i necessari el desdoblament de l'N-420 fins a Tarragona.»

Es crearà una comissió de seguiment

L'acte del Palau del Castellà de Gandesa va servir per escenificar la unitat de criteri que existeix al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre sobre l'A-68. Una unanimitat que no ha estat fàcil i que ha costat temps. «Fa temps que lluito per aquesta unitat», va dir l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, que des del principi s'ha decantat perquè l'A-68 segueixi el traçat de l'N-420 fins a Tarragona. En canvi, a la part sud de les Terres de l'Ebre i a la Cambra de Comerç de Tortosa els ha costat una mica més fer-se pròpia aquesta reivindicació, fins que han aconseguit que s'hi inclogui una interconnexió fins al port dels Alfacs. «Davant de Foment, només podíem presentar-hi una proposta; si no seria com si no juguéssim la partida», va dir el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó. És en aquest sentit que els assistents a l'acte d'ahir van signar dos documents, l'un que s'enviarà a Foment i l'altre a la Generalitat.

La lluita dels defensors de l'opció catalana de l'autovia d'Aragó (A-68) continuarà, i és per això que ja han decidit la creació d'una comissió de seguiment que es constituirà la setmana que ve i que a més de l'Ajuntament de Gandesa i les cambres de comerç estarà integrada per representants de totes les formacions polítiques amb representació al Parlament.

Ajuntaments d'Aragó

D'altra banda, Aubà va destacar que hi ha set ajuntaments d'Aragó que s'han adherit al manifest de Gandesa: Calaceit, Arenys de Lledó, Lledó, Queretes, Massalió, Maella i Valdealgorfa. També hi dóna suport el Consell Comarcal del Matarranya.

 
Diari de Tarragona

Clam a favor de l'opció catalana de la futura autovia A-68

El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha expressat el ple suport del Govern pel traçat català i ha assegurat que, amb el nou finançament, el Govern desdoblarà l'Eix de l'Ebre (C-12) i la C-44, que connecta Móra la Nova amb el mar pel Baix Camp 

Les paraules 'unitat', 'cohesió' i 'equilibri territorial' són les que més s'han escoltat aquest dilluns a Gandesa, en el transcurs de l'acte que ha tingut lloc al Palau del Castellà del municipi. L'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, ha destacat la unitat del territori i el suport polític dels grups de CiU, PSC, ERC, PPC i ICV, i ha donat a conèixer que es crearà una comissió de seguiment per 'elevar els documents a les administracions que correspongui' i aconseguir així que la sortida al mar de l'A-68 es faci amb el desdoblament de la N-420 des de la Franja de Ponent fins a Tarragona, i es complementi amb la connexió de l'autovia amb l'Eix de l'Ebre (C-12), a través del desdoblament de la C-43 -que uneix Gandesa i Benifallet (Baix Ebre)- i de la C-12 fins al port dels Alfacs, al Montsià.

Tot i que els governs aragonès i valencià s'han posicionat fermament a favor de la sortida al mar per Morella (els Ports) i Vinaròs (Baix Maestrat), set ajuntaments de la Franja de Ponent s'han adherit als documents a favor de l'opció catalana. De fet, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, ha recordat les vinculacions econòmiques, socials i culturals entre el Baix Aragó i les Terres de l'Ebre, i ha afirmat que la connexió de l'autovia A-68 amb l'Eix de l'Ebre 'és fonamental per al desenvolupament del territori, la promoció turística i econòmica de les Terres de l'Ebre i la promoció del port dels Alfacs'. Mora ha afegit que 'es parla molt d'equilibri territorial' i ara la Generalitat i el govern espanyol 'tenen una oportunitat immillorable de fer-la realitat'.

Mora ha lamentat l'absència del president de la Generalitat, José Montilla, i del conseller de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), Joaquim Nadal, i ha recordat que 'presidents d'altres comunitats' han participat en actes en suport d'altres traçats. Així, Mora ha demanat al Govern la 'màxima implicació' i al president Montilla 'que inclogui en la seva agenda de treball' el traçat de l'A-68, de cara a la reunió que en breu mantindrà amb el nou ministre de Foment, José Blanco.

Els presidents de les cambres de comerç de Tarragona, Reus i Valls s'han sumat a les declaracions de Mora. A tall d'exemple, el president de la cambra reusenca, Isaac Sanromà, ha ressaltat que les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona són una zona amb moltes 'servituds mediambientals i energètiques', que 'es recompensarien justament' amb la nova infraestructura.

Desdoblament de la C-12, la C-43 i la C-44
Per la seva banda, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha afirmat que la sortida de l'A-68 per territori català 'és un projecte de país, i no només de les Terres de l'Ebre i del Camp de Tarragona'. Nadal ha expressat el suport del Govern i ha afirmat que 'Catalunya demana finançament per tirar endavant infraestructures'. Recordant que el Govern 'ja ha començat a treballar en el desdoblament de l'Eix de l'Ebre', el secretari ha assegurat que, gràcies al finançament, es desdoblarà la C-43, així com ha afegit que també es millorarà la C-44, que connecta Móra la Nova i Tivissa (Ribera d'Ebre) amb la costa, passant per Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp).

A més, Nadal ha defensat que l'A-68 sigui una autovia, lliure de peatges, i ha puntualitzat que, tot i que el Govern vol dur a terme projectes comuns amb la Generalitat valenciana, en aquest cas 'ens posem al davant d'aquesta demanda justa i necessària per al Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre i Catalunya'.


Suport dels partits polítics

Per la seva banda, el representant de CiU, Oriol Pujol, ha manifestat que el recolzament al traçat català de l'A-68 és 'lògic' i 'de sentit comú', i ha dit que, en època de crisi, 'cal invertir bé i pensant en el futur', requisits que compleix la sortida al mar de l'A-68 per Tarragona. El diputat socialista Francesc Vallès ha afirmat que la demarcació de Tarragona 'moltes vegades ha perdut oportunitats' perquè els partits polítics i els agents econòmics i socials 'no han estat junts', mentre que 'ara sí tenim els instruments, la voluntat, les propostes i la unitat' per tirar endavant aquest projecte.

D'altra banda, la republicana Marta Cid ha demanat el suport 'explícit' del president Montilla i s'ha mostrat convençuda que 'després d'aquest acte, el tindrem', alhora que ha denunciat la manca d'inversions a les Terres de l'Ebre i ha demanat 'la vertebració del territori' amb 'les mateixes prestacions' arreu del país.

Francesc Ricomà, del PPC, ha manifestat que la nova infraestructura ajudaria al desenvolupament econòmic i social de la demarcació i a la 'potenciació dels molts actius del territori', que fins ara 'no han tingut la capacitat de ser importats'. Finalment, el representant d'ICV, Daniel Pi, ha recordat la 'quota de solidaritat inflada' de la demarcació i ha sentenciat que, per aquest motiu, 'ens correspon aquesta infraestructura'.