La manca d'aparcaments a Sant Feliu de Guíxols, és una realitat que ve des de lluny, ja quan es va aprovar l'últim POUM en 2006 es preveia la dotació de 3.965 noves places d'aparcament i s'obria la possibilitat --nosaltres diríem necessitat-- del pàrquing subterrani en el Passeig.
Ens agradi o no, el cotxe forma part de la nostra manera de viure, i més encara a Sant Feliu de Guíxols, on no es disposa d'un servei públic de transport, que cobreixi totalment les necessitats dels ciutadans.
És per això que s'han de buscar solucions reals, als problemes reals, i no ancorar-se en un model utòpic.
Creiem que anem molt per darrere de les necessitats de la ciutat, que no són poques quant a aparcament.
Per una costat, als barris: Vilartagues, l'Eixample Vuitcentista, i el Casc Antic
Per l'altre, en el centre, com a resposta a les necessitats del comerç, dels visitants, i de la estacionalitat que el nostre model de ciutat turística, comporta.
I a més, la falta d'aparcaments dissuasoris, a les entrades de la ciutat. Per tant no ens podem centrar únicament en "Aparcament en el Passeig si o no"
Si no que s'ha d'analitzar el problema íntegrament.
Ens agradi o no, el cotxe forma part de la nostra manera de viure, i més encara a Sant Feliu de Guíxols, on no es disposa d'un servei públic de transport, que cobreixi totalment les necessitats dels ciutadans.
És per això que s'han de buscar solucions reals, als problemes reals, i no ancorar-se en un model utòpic.
Creiem que anem molt per darrere de les necessitats de la ciutat, que no són poques quant a aparcament.
Per una costat, als barris: Vilartagues, l'Eixample Vuitcentista, i el Casc Antic
Per l'altre, en el centre, com a resposta a les necessitats del comerç, dels visitants, i de la estacionalitat que el nostre model de ciutat turística, comporta.
I a més, la falta d'aparcaments dissuasoris, a les entrades de la ciutat. Per tant no ens podem centrar únicament en "Aparcament en el Passeig si o no"
Si no que s'ha d'analitzar el problema íntegrament.
Parlant dels barris, Vilartagues es tracta d'una zona molt poblada, amb carrers estrets i un complicat traçat urbà, i amb una solució gens fàcil.
Una reordenació vial podria afegir un nº important de places d'aparcament.
El mateix problema es presenta en el casc antic i en l'eixample vuitcentista.
En aquestes dues zones, també cal donar resposta als veïns, s'havia parlat d'una banda de crear un espai d'aparcament a la plaça del Sol amb 115 places i per l'altre del sector comprès entre els carrers Huguet, Antoni Ferrer, Aden, i Iris, amb la promesa de 250 noves places d'aparcament .
A cap d'aquestes dues necessitats s'ha donat resposta.
I en referència al centre de la ciutat, a la zona comercial, l'aparcament de la Corchera, a dia d'avui està complet en la seva capacitat, per la qual cosa si finalment el Museu Thyssen es duu a terme, i encara que la Corchera s'ampliï amb una planta subterrània o sobre la rasant, el Museu per si mateix, absorbiria totalment la nova oferta d'aparcament, i encara faltaria crear un pàrquing per als autocars.
Per tant, la gran decisió a prendre, és la construcció de l'aparcament subterrani en la façana marítima, i des del Partit Popular la considerem imprescindible, per a la reactivació, econòmica, i per tant per a la creació d'ocupació.
Per al desenvolupament de Sant Feliu de Guíxols, cal donar facilitats als visitants. Hem de donar també resposta als emprenedors, autònoms i comerciants, que han fet una aposta valenta i han cregut en el projecte d'un Sant Feliu de Guíxols, dinàmic, emprenedor i amb futur.
Els mateixos emprenedors, que per exemple, han invertit i s'han arriscat en les noves parades del mercat. I no pensem únicament en els visitants, sinó dels nostres veïns que des dels barris i les urbanitzacions, per anar a comprar al mercat i tornar carregats a la seva casa han d'agafar el cotxe.
Per descomptat, que s'ha de respectar la fisonomia del Passeig, que és un dels molts atractius que té Sant Feliu Guíxols. Però creiem que una cosa no lleva a l'altra. Tècnicament a dia d'avui no representa cap problema. Per a nosaltres es tracta de sumar opcions, paisatge i aparcament no tenen per què estar renyits, més aviat al contrari, es podria alliberar de cotxes espais de superfície.
Per tot això, la nostra aposta per als propers quatre anys és:
• La creació d'aparcaments dissuasoris en les entrades de la ciutat.
• Dotar d'espais d'aparcament als barris més deficitaris.
• Ampliar el Pàrquing de la Corchera, i també crear un aparcament d'Autocars en els voltants.
• La construcció de l'aparcament subterrani en El Passeig dels Guíxols.
Si bé és cert, que en l'actualitat, estem vivint un difícil moment econòmic, també ho és que en èpoques de bonança econòmica el nostre Ajuntament, no ha aprofitat el moment.
Ara, l'esforç serà major, però nosaltres ens comprometem a gestionar amb rigor els recursos, estalviant en despeses de representació burocràtica i de publicitat institucional, suprimint tots els que no es considerin necessaris.
Una reordenació vial podria afegir un nº important de places d'aparcament.
El mateix problema es presenta en el casc antic i en l'eixample vuitcentista.
En aquestes dues zones, també cal donar resposta als veïns, s'havia parlat d'una banda de crear un espai d'aparcament a la plaça del Sol amb 115 places i per l'altre del sector comprès entre els carrers Huguet, Antoni Ferrer, Aden, i Iris, amb la promesa de 250 noves places d'aparcament .
A cap d'aquestes dues necessitats s'ha donat resposta.
I en referència al centre de la ciutat, a la zona comercial, l'aparcament de la Corchera, a dia d'avui està complet en la seva capacitat, per la qual cosa si finalment el Museu Thyssen es duu a terme, i encara que la Corchera s'ampliï amb una planta subterrània o sobre la rasant, el Museu per si mateix, absorbiria totalment la nova oferta d'aparcament, i encara faltaria crear un pàrquing per als autocars.
Per tant, la gran decisió a prendre, és la construcció de l'aparcament subterrani en la façana marítima, i des del Partit Popular la considerem imprescindible, per a la reactivació, econòmica, i per tant per a la creació d'ocupació.
Per al desenvolupament de Sant Feliu de Guíxols, cal donar facilitats als visitants. Hem de donar també resposta als emprenedors, autònoms i comerciants, que han fet una aposta valenta i han cregut en el projecte d'un Sant Feliu de Guíxols, dinàmic, emprenedor i amb futur.
Els mateixos emprenedors, que per exemple, han invertit i s'han arriscat en les noves parades del mercat. I no pensem únicament en els visitants, sinó dels nostres veïns que des dels barris i les urbanitzacions, per anar a comprar al mercat i tornar carregats a la seva casa han d'agafar el cotxe.
Per descomptat, que s'ha de respectar la fisonomia del Passeig, que és un dels molts atractius que té Sant Feliu Guíxols. Però creiem que una cosa no lleva a l'altra. Tècnicament a dia d'avui no representa cap problema. Per a nosaltres es tracta de sumar opcions, paisatge i aparcament no tenen per què estar renyits, més aviat al contrari, es podria alliberar de cotxes espais de superfície.
Per tot això, la nostra aposta per als propers quatre anys és:
• La creació d'aparcaments dissuasoris en les entrades de la ciutat.
• Dotar d'espais d'aparcament als barris més deficitaris.
• Ampliar el Pàrquing de la Corchera, i també crear un aparcament d'Autocars en els voltants.
• La construcció de l'aparcament subterrani en El Passeig dels Guíxols.
Si bé és cert, que en l'actualitat, estem vivint un difícil moment econòmic, també ho és que en èpoques de bonança econòmica el nostre Ajuntament, no ha aprofitat el moment.
Ara, l'esforç serà major, però nosaltres ens comprometem a gestionar amb rigor els recursos, estalviant en despeses de representació burocràtica i de publicitat institucional, suprimint tots els que no es considerin necessaris.