Branding és un anglicisme emprat en màrqueting que fa referència al procés de construir una marca (en anglès, brand equity), mitjançant l'administració estratègica del conjunt total d'actius vinculats de manera directa o indirecta al nom i/o al símbol (icona) que identifiquen la marca, tot influint en el valor d'aquesta, tant per al client com per a l'empresa propietària de la marca. Està conformat per cinc elements:
1. Naming: creació d'un nom
2. Identitat corporativa
3. Posicionament
4. Lleialtat de marca, desenvolupament de marques
5. Arquitectura d'una marca.
En certs casos, el terme també es refereix a la suma total del valor d'una empresa, tot considerant-ne els actius i els passius, tangibles i intangibles, d'aspectes com ara els seus productes, serveis, públic, publicitat, col·locació i cultura.
1. Naming: creació d'un nom
2. Identitat corporativa
3. Posicionament
4. Lleialtat de marca, desenvolupament de marques
5. Arquitectura d'una marca.
En certs casos, el terme també es refereix a la suma total del valor d'una empresa, tot considerant-ne els actius i els passius, tangibles i intangibles, d'aspectes com ara els seus productes, serveis, públic, publicitat, col·locació i cultura.