prev next

A partir d’ara pots seguir la nostra feina amb l’AUP!

06/05/2015, afegir comentari

A partir d’ara ens pots seguir a l’Alternativa d’Unitat Popular. Seguim!

Precs d’ACR – Ple de abril 2015

06/05/2015, afegir comentari

Us deixem la moció i els precs que ACR ha realitzat en el ple d’abril 2015. Tot i que aquest ha estat l’últim ple com a ACR, a partir d’ara continuarem la feina feta amb l’Alternativa d’Unitat Popular (AUP), plataforma en la que ens acompanyen la CUP-Rubí, EUiA, Pirates.cat, i més gent a títol individual. Esperem que aquest nou projecte us faci tanta il·lusió com a nosaltres. Ha estat un plaer servir a la ciutadania de Rubí durant aquests 12 anys com a grup municipal d’ACR i esperem que estigueu contents de la feina feta. Sense més, volem agraïr la vostra confiança i suport durant tot aquest temps! Seguim!


Moció sobre reprovació Sr. Tost per la seva actuació com a director de l’Agència de Residus de Cataluna.

*Aquesta moció es presenta a instàncies de la Plataforma Rubí Sense Abocadors

Moció_reprovació_SrTost_abocadors (36.65 kB)


Precs i preguntes:

Article per a “La Ciutat” – Alternativa Ciutadana deixa pas a Alternativa d’Unitat Popular

27/04/2015, afegir comentari

Des de 2003, un grup de persones que no aspiren a ser polítics sinó ciutadans actius en la política local (una cosa ben diferent) han tingut la confiança d’un sector si més no significatiu de l’electorat de Rubí. Els regidors d’ACR han complert l’objectiu de defensar les decisions de l’assemblea als plens municipals i traslladar la informació sobre les polítiques locals a aquesta assemblea i a la ciutadania en general. S’ha treballat el màxim estudiant tots els expedients, s’ha criticat el que es considerava negatiu i s’ha col·laborat amb el govern municipal quan s’ha valorat que era positiu per a la ciutat.

Òbviament, al llarg de 12 anys el balanç té encerts i errades, només faltaria. Però hem intentat portar amb dignitat i transparència les contradiccions inherents a l’aplicació del funcionament assembleari dins de la política institucional, tan marcada per l’evolució de la partitocràcia durant gairebé quatre dècades. Hem demostrat, creiem sincerament, que és factible analitzar i proposar projectes municipals amb una mirada que no és la dels partits polítics convencionals, intentant animar la ciutadania a participar activament, tot i que el desencís en la política és molt profund.

Ara toca lluitar per fer realitat el dret a decidir-ho tot, com es reclamava des del carrer el 15-M, com reivindica la societat civil que impulsa el procés sobiranista i com proposen molts processos de confluència d’esquerres locals. A Rubí neix un grup assembleari nou i obert a tothom: ALTERNATIVA d’UNITAT POPULAR. Fruit del treball conjunt de persones de la CUP, d’ACR, d’EUiA, de Pirates i a títol individual, aspira a que barris i urbanitzacions, entitats culturals i esportives, o moviment obrer i projectes econòmics alternatius, puguin transformar de debò Rubí en una ciutat més solidària, ecològica i racional.

Precs d’ACR – Ple de març 2015

27/03/2015, afegir comentari

Us deixem els precs que ACR ha realitzat en el ple de març 2015:

Article per “La Ciutat” – Convenis de l’Ajuntament: la perversió de la política “concertada”

21/03/2015, afegir comentari

Mesos després de la primera victòria dels socialistes en unes municipals a Rubí (2003), els “calaixos” municipals anaven plens de convenis signats pels responsables dels anteriors equips de govern. N’hi havia de tot tipus i temàtiques: convenis urbanístics, com la sèrie de convenis amb Ipagsa; esportius, amb diverses entitats rubinenques cogestores d’instal·lacions locals; i culturals, com per exemple els del Casino o el del fons fotogràfic Roset i el contracte de dipòsit vinculat.

Gairebé 12 anys després del canvi de protagonisme a l’alcaldia de Rubí, aquests convenis segueixen sent una bomba de rellotgeria per a diverses facetes de la gestió municipal. Tot i amenaçar de treure a la llum aquests acords amb empreses, entitats i particulars, és a dir, de tirar de la manta (una amenaça que rarament es fa realitat en el camp de la política), els equips de govern des del 2003 no han fet gaire cosa per solucionar els problemes que plantegen aquests convenis, alguns d’ells de dubtosa consistència legal.

És cert que en algun cas s’ha deixat de pagar, ja a partir del 2011, el que l’Ajuntament s’havia compromès a abonar tot i els incompliments d’ambdues parts. I el tancament de l’aixeta dinerària ha despertat polèmiques i maniobres diverses, a més de força mals de cap als juristes a sou de l’Ajuntament, aclaparats entre l’aplicació seca de les normatives legals i els intents de negociar no sabem quines sortides per part d’una alcaldia amb data de caducitat.

Si una cosa s’ha d’aprendre d’aquesta pràctica perversa de la política “concertada” és que els acords o els convenis han de passar sempre pel debat plural entre grups polítics, és a dir, pel control i l’aprovació del Ple. Llum i taquígrafs! És a dir, transparència per intentar defensar sempre els interessos de la majoria, els interessos públics.

Article per a Ràdio Rubí: El 20 de març, la ciutadania de Rubí ha de dir no a un nou abocador de residus

16/03/2015, afegir comentari

Article d’ACR per a Ràdio Rubí:

La data del 20 de març de 2015 pot marcar (i ha de fer-ho) un abans i un després en la reivindicació d’un Rubí que deixi de ser un lloc propici per fer negoci amb els abocadors de residus. I no perquè sigui la primera vegada que la ciutadania de Rubí, amb la solidaritat dels nostres veïns de Castellbisbal, atura una instal·lació d’aquest tipus. No cal recórrer a èxits de plataformes contra la imposició d’abocadors de residus d’altres poblacions: a Rubí ja hem viscut una victòria en aquesta lluita, concretament contra el projecte que la Generalitat encara presidida per l’ex molt honorable Jordi Pujol havia pactat a finals del segle passat amb el govern municipal rubinenc. més…

Intervenció d’ACR pel Dia Internacional de les Dones

07/03/2015, afegir comentari

La lluita de les dones per assolir la igualtat de drets ve de molt antic. S’ha avançat molt, però a vegades sembla que es tornin a fer passos enrere.

Aquí l’important és: què pot fer un ajuntament?

Creiem que ha d’estar molt pendent del tema, en contacte estret amb els sindicats, amb el professorat dels instituts, amb el Consell dels infants, amb el Consell de la gent gran… es tracta d’un problema transversal que requereix conscienciació, voluntat i també recursos humans i econòmics.

En temps de crisi s’agreugen els casos de discriminació al lloc de treball, amb sous diferents per tasques iguals, amb problemes i condicionaments per tenir permisos per maternitat o, fins i tot, es considera un inconvenient per alguna patronal la possibilitat d’un embaràs…

Per altra banda, també els adolescents mostren signes de retrocés, amb actituds de control de la parella per part dels nois… un panorama més que preocupant.

Pensem que l’Ajuntament ha de disposar d’una radiografia de la situació al municipi  i actuar conjuntament amb els qui s’hi troben dia a dia per avançar cap a la plena igualtat de drets.

Mocions i precs – Ple de febrer 2015

27/02/2015, afegir comentari

Us deixem tota la informació sobre la moció que ACR ha presentat en el ple de febrer i que ha passat per junta de portaveus, així com dels precs i preguntes realitzats.

L’última noticia sobre l’edifici del Casino és que des d’Alcaldia es va signar un decret per accelerar els tràmits per a la valoració dels costos d’adquisició de l’Edifici. D’això ja fa uns mesos.

Temem que s’acabarà el mandat, i serà un altre cas inacabat.

Com estan els tràmits sobre el tema de l’edifici del Casino?

El 10 de febrer, ja fa 16 dies, vam sol·licitar tot un seguit de documentació referent a temes sobre un equipament esportiu, sobre un conveni, sobre uns contractes laborals i sobre patrimoni de Rubí. Pensem que el temps de resposta hauria de ser molt més curt.

Quan podrem tenir aquesta informació? I perquè es triga tant en facilitar informació a l’oposició?

També, si se’ns demana que certa informació la demanem mitjançant una sol·licitud, agrairíem que aquesta es contestés. Dels últims mesos en tenim 14 sense resposta.

Fa més d’un any (el gener de 2014) es va iniciar el procés per aplicar sancions a aquelles entitats financeres que tenien habitatges buits, i que aquests no estiguessin al mercat de lloguer. Es va iniciar reguin l’experiència que s’estava aplicant a Terrassa.

Se’ns va dir que l’Oficina Local d’Habitatge estava analitzant el procediment per aplicar-lo a uns 500 habitatges buits de Rubí.

També fa força temps que no es reuneix la taula especial de desnonaments, presidida per l’alcaldessa.

Des de fa temps no en sabem res. La pregunta és: com està avançant aquest procés?

Pel que sabem el subterrani de la biblioteca ja està en condicions perquè s’hi puguin traslladar l’arxiu i altres dependències previstes.

Per què no es duu a terme aquest trasllat?

A arrel de les noticies aparegudes sobre la situació econòmica de l’AMPA de l’Escola Mossèn Cinto demanem que s’estudiï com fer que aquest fet no impacti negativament sobre la realització de les activitats previstes al centre.

També que es tracti el tema al consell escolar municipal i que s’adoptin mesures de prevenció.

Loading...

Temes pendents

Aquests són els temes pendents de l'equip de Govern (la llista s'anirà actualitzant):

Històric