Quines són les funcions de l'Arxiu Històric i Municipal?
L'Arxiu Històric i Municipal és un servei públic que garanteix l´accés a la informació dels ciutadans i les ciutadanes a la documentació que s´hi troba dipositada i que no estigui exclosa per restriccions legals o per estat de conservació.
Des de l'arxiu es realitzen funcions d´organització, tutela, gestió, descripció, conservació i difusió de documents i fons documentals.
COMPROMÍS DE QUALITAT
- Oferir informació immediata sobre la sistemàtica d´organització de l'arxiu, serveis i fons que es poden consultar a l'Arxiu Municipal.
- Disposar, en el dia i hora establerts per la visita, de tota la documentació demanada, que s´hagi pogut localitzar i que resti en els dipòsits de l'arxiu, a la sala de consulta.
- Conservar tota la documentació ingressada en els seus dipòsits en un estat òptim, mantenint les condicions ambientals i de seguretat adequades per aquesta finalitat.
- Lliurar còpies de la documentació en els formats DIN-A4, DIN-A3, o en format digital, aplicant la tarifa vigent per a la còpia de la documentació.
- Atendre les demandes relatives d´ingrés documental a l'Arxiu Municipal.
Condicions d'accés
L´accés és lliure i gratuït, però cal demanar cita prèvia al correu electrònic arxiu@argentona.cat o al telèfon 93 797 12 15 (tardes). L´horari de consulta a l'Arxiu històric és de dilluns de 9:00 a 13:00 i divendres de 9:00 a 12:30, però certa documentació que es troba digitalitzada pot ésser consultada a la Biblioteca Municipal (dintre dels horaris d´aquest equipament), sempre i quan s´hagi fet reserva de la documentació a l'Arxiu Municipal.
Drets de les persones usuàries
- Rebre Informació en relació als serveis que ofereix l'Arxiu Municipal i els fons que custodia.
- Ser atès i accedir lliurement a la sala de consulta de l'arxiu o de la biblioteca municipal.
- Poder accedir a la documentació sol•licitada sempre i quant no existeixin restriccions legals o per estat de conservació.
- Disposar de condicions adequades de comoditat, higiene i seguretat ens espais usats per la consulta.
Deures de les persones usuàries
- Tractar amb cura i mantenir la integritat de la documentació consultada.
- Complir amb el dret d´accés i donar informació veraç al respecte, així com acreditar amb la documentació necessària aquest dret.
- Citar les referències documentals de l'arxiu amb la inclusió del nom de l'arxiu (acrònim:AHMAR), en nom del fons consultat, el codi de la documentació consultada i de l´autoria en el cas de fons d´imatges. Respectar la legislació en matèria de propietat intel•lectual en les reproduccions d´obra original.
- Fer ús correcte de les instal•lacions i equipaments.
Ajudeu-nos a millorar
Per a qualsevol qüestió relacionada amb l'Arxiu Històric i Municipal de l'Ajuntament d'Argentona, us podeu adreçar al correu electrònic arxiu@argentona.cat o bé presentar una instància a l'OAC (C/ Gran, 59) o a través de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Argentona.