L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) és el punt de referència per a qualsevol consulta i/o tràmit que la ciutadania vulgui realitzar amb l'Ajuntament d'Argentona. Està situat a la planta baixa de l´edifici municipal.
Es tracta d´un servei d´atenció personalitzada, mitjançant el qual els ciutadans i ciutadanes poden obtenir informació i realitzar gestions i tràmits, com empadronaments i obtenir certificacions, entre d'altres.
L'OAC també fa funcions de Registre General Municipal i de finestreta única. S'hi poden presentar totes les sol·licituds i documents relacionats amb matèries de competència municipal, com llicències urbanístiques i d´obertura d´establiments. Des de l'OAC, aquests seran derivats al departament corresponent per a la seva gestió posterior.
D´altra banda, l´OAC és l´encarregada de rebre i gestionar tots els tràmits que es vulguin dur a terme a través de la seu electrònica. L´únic requisit per poder realitzar tràmits telemàticament serà disposar de certificat digital (FNMT-CERES, CATCert, ACCV o IZENPE) o DNI electrònic.
L'OAC permet que els ciutadans i ciutadanes siguin atesos realitzant una única cua i un únic temps d´espera, evitant que s'hagin de desplaçar per diversos punts d´atenció municipal.
Es compromet a revisar tota la documentació en el moment de ser presentada pel ciutadà o ciutadana i a requerir l'entrega en un termini de 10 dies dels documents que no s´hagin proporcionat.
Cap ciutadà o ciutadana haurà de realitzar dues vegades una mateixa sol·licitud, queixa o suggeriment ni haurà de proporcionar documentació que hagi estat emesa anteriorment per l´Ajuntament d´Argentona.
L´OAC és una oficina oberta a tota la ciutadania. Per tal d´accedir-hi, només cal indicar al gestor de cues el tràmit que es vol realitzar, obtenir un número per ser atès/a i esperar.
Drets de les persones usuàries
1. Ser atès/a amb respecte, confidencialitat i eficàcia dins l´horari d´atenció de l´OAC.
2. Obtenir informacions clares i certes, així com assessorament sobre els tràmits que vulgui efectuar.
3. Accedir gratuïtament als formularis de sol·licitud dels tràmits municipals, presencialment o a través de la seu electrònica.
4. Obtenir còpia segellada de les sol·licituds que es presentin i justificants dels pagaments que es facin efectius.
5. Ser informat directament des de l´OAC de l´estat de tramitació dels procediments que ha iniciat, en la mesura del que sigui possible.
6. Presentar queixes i suggeriments relatives als serveis municipals, ja sigui presencialment a l´OAC, a través de la instància general de la seu electrònica, del correu ordinari o de les vies específiques que contempla cada servei.
Deures de les persones usuàries
1. Fer un ús responsable de les instal·lacions i serveis d´atenció ciutadana, respectant l´ordre d´atenció i mantenint una actitud de respecte envers la resta de persones usuàries del servei i dels treballadors i treballadores.
2. Respectar els horaris del servei i els terminis fixats per a convocatòries o citacions.
3. Facilitar de forma certa les dades d´identificació personal i les relatives a la prestació d´un servei o procediment, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d´un servei.
4. Assegurar-se de la lectura i comprensió d´allò que se signa.
5. Obeir les recomanacions del personal municipal en cas d´emergència o evacuació de l´Oficina d´Atenció Ciutadana.
En cas de voler presentar algun suggeriment o queixa sobre el servei rebut a l'OAC es podrà fer presencialment, al correu electrònic oac@argentona.cat, al telèfon 937974900 o través del correu ordinari.
També es rebran qualsevol tipus de peticions a través del formulari web d´atenció ciutadana.
Si el que es vol és presentar una queixa o suggeriment sobre algun dels serveis que ofereix l´Ajuntament d´Argentona s'ha de fer mitjançant la instància general. Si es disposa de certificat digital (FNMT-CERES, CATCert, ACCV o IZENPE) o DNI electrònic, aquesta es podrà presentar a través de la seu electrònica. En cas contrari, la presentació s´haurà de fer presencialment a la mateixa OAC.
Oficina d'Atenció Ciutadana
c/ Gran, 59
Telèfon: 93 797 49 00
De dilluns a divendres de 8.30 del matí a 2 del migdia i els dijous també de 4 a 7 de la tarda.
De juny a setembre l'Oficina d'Atenció Ciutadana només atén en horari de matí.