Dijous passat vam presentar les propostes del PSC de Reus en matèria de promoció de ciutat, comerç i turisme a una destacada representació del sector comercial de la ciutat.
A casa nostra tenim la sort de comptar amb un teixit comercial excepcional, amb molta empenta i ganes d’adaptar-se a les noves tendències i hàbits de consum. Només així es pot entendre que els carrers més cèntrics de Reus tinguin els locals més preuats de Catalunya, només superats pel Portal de l’Àngel i el Passeig de Gràcia.
Des de l’Ajuntament de Reus hem apostat per reforçar l’atracció comercial de la ciutat. Hem fet un urbanisme orientat al comerç, creant noves zones de vianants que són un èxit total. Només calia veure dilluns passat el nou carrer Llovera ple a vessar de turistes, que aprofitaven el pont de maig per venir a comprar a Reus. Pensem també en la gran capacitat del Pàrking Llibertat ampliat, amb 900 places, que afavoreix l’accés dels visitants al centre. La propera inauguració del Pallol, amb la seva zona comercial i les 400 places d’aparcament públic, culminarà aquesta política a favor del comerç urbà.
Però la competència és molt forta, i cal complementar el model amb nous formats que els consumidors i les famílies reclamen. El Centre Comercial i d’Oci annex al Parc de Sant Jordi serà el gran equipament que ens faltava, connectat amb l’eix Llovera-Monterols mitjançant l’aparcament públic més gran de la ciutat.
Alguns, des de la desesperació política, pretenen intoxicar dient que aquest projecte generarà zones de “botellón” i inseguretat a l’Avinguda Sant Jordi. Algú ha vist mai aquests fenòmens a l’Illa Diagonal o a La Maquinista de Barcelona? Són mentides evidents, que fan mal a la ciutat, però per això mateix es giraran en contra dels seus promotors.
Des del PSC treballem en positiu perquè Reus reforci la seva capitalitat comercial, avançant cap a un model de ciutat cada vegada més atractiu per als compradors i els visitants.