Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons
una imatge
Bruc d'hivern (Erica multiflora)
També anomenat cepell, petorrera o xipell, és un arbust baix de la família de les ericàcies, de fulles linears, menudes i tot l'any verdes. Les flors tenen forma de gerreta, són rosades i petites, estan agrupades en ramells i s'obren quan se'n va l'estiu i és manté florit fins a la darreria de l'any. Al revés de la majoria d'espècies de la família, el bruc d'hivern és una espàcie calcícola molt comuna en les brolles de la terra baixa de tot el país.
Del curs 2011-2012
- What's Up for January 2012? (Vídeo de la NASA al bloc)
- Biologia 1: The Inner Life of the Cell
- Biologia 1 (Primer de batxillerat): examen 3 - correcció
- Biologia 1 (1r de Bat.): examen 2 - correcció
- What's Up for December 2011? (NASA)
- Natural Sciences: activities 7 (Optativa primer d'eso)
- Taller d'iniciació a l'oceanografia (1r de Bat.)
- Biologia 1 (1r de Bat.): examen 1 - correcció
- Natural Sciences: activities 6 (Opt. 1r d'eso)
- What's Up for November? (NASA)
- Natural Sciences: activities 5 (Opt. 1r d'eso)
- Natural Sciences: activities 4 (Opt. 1r d'eso)
- Natural Sciences: activities 3 (Opt. 1r d'eso)
- Treball pràctic 1 (Biologia 1 - 1r de Bat.)
- What's Up for October? (NASA)
- Activitats complementàries 2 (Biologia 1 - 1r de Bat.)
- Activitats complementàries 1 (Biologia 1 - 1r de Bat.)
- Natural Sciences: activities 2 (Opt. 1r d'eso)
- Avaluació de les ciències naturals de 1r d'ESO
- Secret Lives of Solar Flares (NASA)
- What's Up for September? (NASA)
- Biologia 1 (1r de Bat.): índex de la primera avaluació
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
Del curs 2010-2011
- Dibuixos de cèl·lules (alumnes de Primer d'eso): dib. 1 - dib. 2 - dib. 3
- Activitat complementària: Què ha passat, què està passant al Japó? [bloc]
- Dibuixos de minerals (alumnes de Primer d'eso): dib.1 - dib.2 - dib.3 - dib.4 [bloc]
- Activitats complementàries del bloc 3 (Primer d'eso): El color del cel - Comparant atmosferes ...
- Complementary activities 2 (Primer d'eso): Mars and Earth [bloc] - Time zones
- Activitats complementàries del bloc 2 (Primer d'eso): Meridians i zones horàries - La Lluna
- Activitats complementàries del bloc 1 (Primer d'eso): El Sol - El sistema solar
- Complementary activities 1: Universe (Learning english by learning in english)
- Plataforma Eleven i Digital-Text
- Centres Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
- Biblioteca de Recursos Digitals per a l'Aula (Alexandria)
- Projecte EDUCAT1x1
[+ més]
Del curs 2009-2010
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Ensenyament) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
[+ més]
Un text
[...] Hi ha professors que se situen molt bé a l'aula i formulen les preguntes que fan centrar els alumnes sobre el grau d'aprenentatge que estan assolint. Normalment, proposen activitats associades a les explicacions i lectures que els poden proporcionar una idea del nivell d'aprenentatge dels continguts que pretenen ensenyar. Fan servir qüestionaris breus, mapes conceptuals, situacions problema..., que unes vegades es resolen en grup, en la línia d'incrementar la interacció, però d'altres són individuals. Altres cops proposen alguna llista d'autoavaluació o formulari que ajuda els nois i les noies a situar-se sobre el grau d'aprenentatge que estan desenvolupant en relació amb els conceptes clau. Aquest seguiment del que l'alumne va produint els permet de personalitzar algunes activitats, d'aclarir dubtes individuals. Si a tot plegat s'hi afegeixen activitats per tal de comunicar els objectius d'aprenentatge, i per compartir els objectes d'avaluació i negociar els criteris, es promou la reflexió sobre els aprenentatges assolits i les dificultats experimentades. Això sí que és avaluació, una avaluació orientada més cap a l'aprenentatge i menys cap a la qualificació.
Ramon Grau Sánchez (altres formes de fer ciència; alternatives a l'aula de secundària, 2010)
[+ més]