Novetats del curs 2010-2011
- Segona avaluació (Primer d'eso)
- Videos de la NASA 3: What's Up for December 2010? - What's Up for January 2011?
- Activitats complementàries del bloc 3 (Primer d'eso): El color del cel - Comparant atmosferes ...
- Activitats de recuperació de l'examen 2 (Primer d'eso) [bloc]
- Exàmens 2 - correcció (Primer d'eso)
- Vídeos de la NASA 2: What's Up for November 2010?
- Vídeos de TouTube 2: Mars Exploration Rover - The Universe: The Phases of the Moon - First Moon Landing 1969
- Complementary activities 2: Mars and Earth [bloc] - Time zones
- Activitats complementàries del bloc 2 (Primer d'eso): Meridians i zones horàries - La Lluna
- Activitats de recuperació de l'examen 1 (Primer d'eso) [bloc]
- Vídeos de YouTube 1: The Known Universe - A Quick Tour of the known Universe - Massive Solar Storms
- Vídeos de la NASA 1: catàleg recursos MULTIMEDIA JPL - What's Up for October 2010? - The Sun Gets Loopy
- Exàmens 1 - correcció (Primer d'eso)
- Activitats complementàries del bloc 1 (Primer d'eso): El Sol - El sistema solar
- Exemples d'activitats d'avaluació 1 - correcció (Primer d'eso)
- Complementary activities 1: Universe (Learning english by learning in english)
- Activitats inicials 1 i 2 (Primer d'eso) i correccions 1 i 2
- Plataforma Eleven i Digital-Text
- Centres Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
- Biblioteca de Recursos Digitals per a l'Aula (Alexandria)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Projecte EDUCAT1x1
Del curs 2009-2010
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Ensenyament) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
[+ més]
Del curs 2008-2009
- Recursos 1: carpeta del canvi climàtic - activitats d'Emilio Pedrinaci - itinerari geoambiental: Riera de les Arenes (Terrassa)
- Decret de l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat de batxillerat [520 KB]
- Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
- Currículum de les Ciències de la naturalesa (LOE): Primer d'eso - Segon d'eso - Tercer d'eso - Quart d'eso
[+ més]
Del curs 2007-2008
- Unitat didàctica d'Immunologia [199 KB]
- Decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria (LOE) [6.3 MB]
- Currículum de les ciències de la naturalesa (LOE) [366 KB]
- Competències bàsiques (LOE) [274 KB]
[+ més]
Un text
[...] Arran de l'extensió dels ensenyaments obligatoris fins als setze anys, es va posar de manifest que les explicacions continuades i de certa durada dels professors no són, per si soles, un element motivador ni facilitador de l'aprenentatge per a un sector important de l'alumnat. El nivell d'atenció i concentració que exigeixen no es correspon amb la composició de les aules. Un cert grau de desinterès i de fracàs pot estar condicionat per les estratègies d'ensenyament seleccionades. És possible també que el nostre alumnat, immers en un món digital, ple de pantalles electròniques amb inputs variats que intenten captar la seva atenció a través de la música, dels colors i de les icones en moviment, no respongui adequadament en entorns d'aprenentatge més rígids i centralitzats que no utilitzen els mateixos recursos per facilitar l'accés a la informació que els que troben fora de l'escola. S'entreveu algun indici de fractura digital entre generacions, entre professorat i alumnat. [...] Hi ha qui parla de nadius digitals per referir-se als joves que han crescut i s'han format en un entorn molt tecnificat i que segurament ha condicionat noves formes de relacionar-se amb els inputs externs i, qui sap, si també noves formes de processar les informacions, formes diferents d'aprendre. No es tracta que siguin o no competents en l'ús d'aquestes tecnologies, en són usuaris d'immersió.
Ramon Grau (Altres formes de fer ciència, 2010)
[+ més]