Del curs 2010-2011
- Dibuixos de cèl·lules (alumnes de Primer d'eso): dib. 1 - dib. 2 - dib. 3
- Videos de la NASA 5: What's Up for April 2011? - What's Up for May 2011?
- Activitat complementària: Què ha passat, què està passant al Japó? [bloc]
- Videos de la NASA 4: What's Up for February 2011? - What's Up for March 2011?
- Dibuixos de minerals (alumnes de Primer d'eso): dib.1 - dib.2 - dib.3 - dib.4 [bloc]
- Complementary activities 3 (Primer d'eso): The Minerals and Reading Minerals [bloc]
- Vídeos del cicle de l'aigua (YouTube) [bloc]
- Videos de la NASA 3: What's Up for December 2010? - What's Up for January 2011?
- Activitats complementàries del bloc 3 (Primer d'eso): El color del cel - Comparant atmosferes ...
- Vídeos de la NASA 2: What's Up for November 2010?
- Vídeos de YouTube 2: Mars Exploration Rover - The Universe: The Phases of the Moon - First Moon Landing 1969
- Complementary activities 2 (Primer d'eso): Mars and Earth [bloc] - Time zones
- Activitats complementàries del bloc 2 (Primer d'eso): Meridians i zones horàries - La Lluna
- Vídeos de YouTube 1: The Known Universe - A Quick Tour of the known Universe - Massive Solar Storms
- Vídeos de la NASA 1: catàleg recursos MULTIMEDIA JPL - What's Up for October 2010? - The Sun Gets Loopy
- Activitats complementàries del bloc 1 (Primer d'eso): El Sol - El sistema solar
- Exemples d'activitats d'avaluació 1 - correcció (Primer d'eso)
- Complementary activities 1: Universe (Learning english by learning in english)
- Plataforma Eleven i Digital-Text
- Centres Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE)
- Biblioteca de Recursos Digitals per a l'Aula (Alexandria)
- Projecte EDUCAT1x1
Del curs 2009-2010
- Bloc del web (Què podem fer amb el bloc?)
- Visita al Museu Mollfulleda de Mineralogia d'Arenys de Mar (Primer d'eso)
- HOME (homeprojectES's Channel) un film de Yann Arthus-Bertrand (versió en castellà - versió en anglès)
- HOME éducation - Dossier pedagògic (castellà) [2.7 MB]
- Pàgina inicial del Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Pàgina inicial de Tercer d'eso (Primera avaluació)
- Pàgina inicial de Primer d'eso (Primera avaluació)
- Del currículum a les programacions (Departament d'Ensenyament) [324 KB]
- Desplegament del Currículum d'eso (Dd'E)
- Programacions didàctiques 2009-10 (Dd'E)
[+ més]
Del curs 2008-2009
- Recursos 1: carpeta del canvi climàtic - activitats d'Emilio Pedrinaci - itinerari geoambiental: Riera de les Arenes (Terrassa)
- Decret de l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat de batxillerat [520 KB]
- Cicle Formatiu de Grau Mitjà: Conducció d'activitats fisicoesportives al medi natural
- Currículum de Biologia, Ciències de la Terra i del Medi ambient, i Ciències per al món contemporani (Bat. LOE)
- Currículum de les Ciències de la naturalesa (LOE): Primer d'eso - Segon d'eso - Tercer d'eso - Quart d'eso
[+ més]
Del curs 2007-2008
- Unitat didàctica d'Immunologia [199 KB]
- Decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria (LOE) [6.3 MB]
- Currículum de les ciències de la naturalesa (LOE) [366 KB]
- Competències bàsiques (LOE) [274 KB]
[+ més]
Un text
[...] Hi ha professors que se situen molt bé a l'aula i formulen les preguntes que fan centrar els alumnes sobre el grau d'aprenentatge que estan assolint. Normalment, proposen activitats associades a les explicacions i lectures que els poden proporcionar una idea del nivell d'aprenentatge dels continguts que pretenen ensenyar. Fan servir qüestionaris breus, mapes conceptuals, situacions problema..., que unes vegades es resolen en grup, en la línia d'incrementar la interacció, però d'altres són individuals. Altres cops proposen alguna llista d'autoavaluació o formulari que ajuda els nois i les noies a situar-se sobre el grau d'aprenentatge que estan desenvolupant en relació amb els conceptes clau. Aquest seguiment del que l'alumne va produint els permet de personalitzar algunes activitats, d'aclarir dubtes individuals. Si a tot plegat s'hi afegeixen activitats per tal de comunicar els objectius d'aprenentatge, i per compartir els objectes d'avaluació i negociar els criteris, es promou la reflexió sobre els aprenentatges assolits i les dificultats experimentades. Això sí que és avaluació, una avaluació orientada més cap a l'aprenentatge i menys cap a la qualificació.
Ramon Grau Sánchez (altres formes de fer ciència; alternatives a l'aula de secundària, 2010)
[+ més]