logo201101TallerZooBarcelona

una imatge

Marcòlic vermellMarcòlic vermell

El marcòlic (Lilium martagon) és una de les plantes més boniques del nostre país. Tanmateix, el marcòlic té caràcter centreuropeu i és molt freqüent a les zones humides dels boscos caducifolis i subalpins. Floreix entre el juny i l'agost i les seves flors les podem considerar el model de les liliàcies, la família més diversificada de les monocotiledònies: sis grans tèpals, sis llargs estams i un llarg estil que sobresurt. Les fulles formen verticils al voltant de la tija.

Enllaços externs enciclopèdia.cat: liliàcies - monocotiledònies

Del curs 2010-2011

Del curs 2009-2010

[+ més]

Del curs 2008-2009

[+ més]

Del curs 2007-2008

[+ més]

Un text

[...] Hi ha professors que se situen molt bé a l'aula i formulen les preguntes que fan centrar els alumnes sobre el grau d'aprenentatge que estan assolint. Normalment, proposen activitats associades a les explicacions i lectures que els poden proporcionar una idea del nivell d'aprenentatge dels continguts que pretenen ensenyar. Fan servir qüestionaris breus, mapes conceptuals, situacions problema..., que unes vegades es resolen en grup, en la línia d'incrementar la interacció, però d'altres són individuals. Altres cops proposen alguna llista d'autoavaluació o formulari que ajuda els nois i les noies a situar-se sobre el grau d'aprenentatge que estan desenvolupant en relació amb els conceptes clau. Aquest seguiment del que l'alumne va produint els permet de personalitzar algunes activitats, d'aclarir dubtes individuals. Si a tot plegat s'hi afegeixen activitats per tal de comunicar els objectius d'aprenentatge, i per compartir els objectes d'avaluació i negociar els criteris, es promou la reflexió sobre els aprenentatges assolits i les dificultats experimentades. Això sí que és avaluació, una avaluació orientada més cap a l'aprenentatge i menys cap a la qualificació.
Ramon Grau Sánchez (altres formes de fer ciència; alternatives a l'aula de secundària, 2010)

[+ més]

Creative Commons License

Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons

| PDF | pàgina d'inici | contacteu amb l'autor | google analytics | gmail | Bloc | Flickr | ©2010-2011 cienciesnaturals.com